Tajusin hankkineeni lapsen vain statuksen vuoksi
Minulle on pikku hiljaa valjennut, etten koskaan halunnut lasta vain siksi, että haluaisin olla vanhempi. Olen hyvin urasuuntautunut ja sellaisella alalla, jossa oma lapsi on statuskysymys: se kuuluu tietynlaisen menestyjän profiiliin. Minulla ei ollut aikaisempaa kokemusta lapsista, ja lapsiperhe-elämä yllätti kyllä hankaluudellaan. Onneksi olen saanut olla koko ajan töissä. Koti-isäksi en ryhtyisi missään tapauksessa, enkä ole varma, olisinko ryhtynyt koko touhuun, jos saisin päättää uudelleen. Vaimolle en näistä tunteista juttele, koska siitä ei koituisi kuin harmia.
Pointtini on, että kannattaa miettiä omia motiivejaan hyvin tarkkaan, ennen kuin suostuu kumppanin lapsitoiveeseen.
Kommentit (50)
Tämähän on rohkea avaus. Yleensä näistä asioista vaietaan ja ne painetaan jonnekin syrjään, ignoroidaan.
Mitä meinasit tehdä?
En voi uskoa, että millään alalla lapsi olisi nykyään statuskysymys.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:58"]
En voi uskoa, että millään alalla lapsi olisi nykyään statuskysymys.
[/quote]
Valitettavasti on. Tietyille miehille, jotka kannattavat mm. nykyistä hallitusta.
Luulen, että tämä on aika tavallista myös minun alallani. Seuraava vaihe on sitten leikkiä läsnäolevaa isää teinille, jottei tarvitse hävetä silmät päästä kun se pyörii kännissä kaupungilla, keksii huumeet tai 15v. tytär etsii isähahmoa 35v. "poikkiksesta".
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:07"]
Luulen, että tämä on aika tavallista myös minun alallani. Seuraava vaihe on sitten leikkiä läsnäolevaa isää teinille, jottei tarvitse hävetä silmät päästä kun se pyörii kännissä kaupungilla, keksii huumeet tai 15v. tytär etsii isähahmoa 35v. "poikkiksesta".
[/quote]
Painajainen!
Kusta ja paskaa on se pikkulapsivaihe. Nyt on hyvä kun molemmat on koulussa eikä ole hakuja ja vientejä. Mies ne lapset halusi, mutta itsepähän suostuin ja ovathan ne upeita ja hienoja, omasynnyttämät valioyksilöt. Onko sulla jotenkin paska perimä jos lapsista ei tule upeita jossain vaiheessa..?
N45
No kertokaa nyt jo joku ala missä tää lapsijuttu on statuskysymys! En itse kyllä usko tippaakaan, että jonkun miehen lapsettomuus on ongelma missään ammattiryhmässä!!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:34"]
Mikä ala?
[/quote]
Rahoitusala.
[/quote]
Tämä oli siis aloittaja.
Olen tosiaan alle kolmikymppinen, ja seuraava askel uralla edellytti vakaata elämäntilannetta ja työn ukopuolista näyttöä siitä, että on vastuullinen ja hyvä yhteiskunnan jäsen.
[/quote]
En tod. usko tätä. Kuka sulle siis tämän vaatimuksen on esittänyt? Joku porvoolainen firma?
Tyypillistä. Noin moni muukin tekee