Tajusin hankkineeni lapsen vain statuksen vuoksi
Minulle on pikku hiljaa valjennut, etten koskaan halunnut lasta vain siksi, että haluaisin olla vanhempi. Olen hyvin urasuuntautunut ja sellaisella alalla, jossa oma lapsi on statuskysymys: se kuuluu tietynlaisen menestyjän profiiliin. Minulla ei ollut aikaisempaa kokemusta lapsista, ja lapsiperhe-elämä yllätti kyllä hankaluudellaan. Onneksi olen saanut olla koko ajan töissä. Koti-isäksi en ryhtyisi missään tapauksessa, enkä ole varma, olisinko ryhtynyt koko touhuun, jos saisin päättää uudelleen. Vaimolle en näistä tunteista juttele, koska siitä ei koituisi kuin harmia.
Pointtini on, että kannattaa miettiä omia motiivejaan hyvin tarkkaan, ennen kuin suostuu kumppanin lapsitoiveeseen.
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:42"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:16"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:34"]
Mikä ala?
[/quote]
Rahoitusala.
[/quote]
Tämä oli siis aloittaja.
Olen tosiaan alle kolmikymppinen, ja seuraava askel uralla edellytti vakaata elämäntilannetta ja työn ukopuolista näyttöä siitä, että on vastuullinen ja hyvä yhteiskunnan jäsen.
[/quote]
Voi hyvä luoja sentään. Mielestäsi lapsi on osoitus vastuullisuudesta? Sähän nimenomaan ET ole vastuullinen. Vastuullista olisi ollut jättää penska tekemättä.
[/quote]En sanonut, että itse ajattelisin noin. Näin se asia kuitenkin minun työpaikallani ja alalla yleisemminkin nähdään. Se, jolla on valta, päättää pelin säännöt. -aloittaja-
[/quote]
Ei, vaan sinä päätät oman elämäsi säännöt. Tässä tapauksessa päätit luovuttaa vallan omasta elämästäsi muille tahoille. Itse en ikinä tekisi niin enkä ottaisi myöskään kaltaistasi miestä.
[/quote]
Olet sekä oikeassa että väärässä. Olet oikeassa siinä, että minä teen tosiaan itse elämääni koskevat päätökset. Olet väärässä siinä, että olisin luovuttanut vallan elämääni kenellekään toiselle. Tiesin, miten työpaikan säännöt menevät, ja päätin pelata niiden mukaisesti. Olisin voinut valita myös toisin. Päätös oli yksin minun. -aloittaja-
[/quote]
Totta kai ole luovuttanut vallan muille kun suostuit heidän sääntöihinsä. Sun on vasn vaikea myöntää millainen pelkuri loppupelissä olet.
[/quote]
Joudumme sitten vain olemaan asiasta eri mieltä. Jokainen meistä noudattaa joka päivä kymmeniä erilaisia sääntöjä, joiden laadintaan emme ole osallistuneet. Yleensä voimme itse valita, mitä sääntöjä noudatamme, mitä emme. Tämä ei vielä tee ihmisestä ei-vapaata tai vailla valtaa omaan elämäänsä. -aloittaja-
[/quote]
Sä voit toki "filosofoida" tätä aihetta, mutta kyse on nyt vain ja ainoastaan siitä, että päätit tehdä lapsen näyttääksesi oikealta muiden silmissä. Mikä on todella säälittävää.
Mitäs olit niin lammas... ehkä sä jonain päivänä pystyt sanomaan, että ei tämä nyt niin paha juttu ollutkaan.
Muakin kiinnostaisi, ikä on sellainen ala, jossa miehiä painostetaan lapsentekoon :)
Tosi tyypillistä konservatiivisilla aloilla. Olit varmasti myös hyvin nuori kun menit naimisiin ja teit lapsen. Et ole ainoa mies, joka esittää.
konservatiiviset on ahdasmielisiä, ärsyttäviä ihmisiä ja niitä tulee vaan lisää. En ymmärrä tätä nykyhallitusta esimerkiksi. hUH. Oudoksi on maailma menny.
Ja aiot valehdella vaimollesi koko loppuikäsi? Et uskalla erota? Rakastatko edes vaimoasi?
Ai kuraperse NOSTAA statusta...nythän vitsin murjasit....
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:45"]
[/quote]
Kyllä. Katsos kun sulla on pikkuvaimo ja rumia lapsia se kertoo luotettavuudesta ja vakaudesta. Joidenkin tyhmien mielestä toki... :) Mua naurattaa nämä miehet :D
Tulet järkiisi, kun lapsi kasvaa ja itse vanhenet.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:45"]
[/quote]
Kuraperse... miksi alennat itsesi kuraperseeksi?
Onneksi olen vakaasti sitä mieltä, ettei lapsia kannata hankkia.
Tuohan on pientä, jotku hankki 3 lasta ihan vaan koska kavereillakin on.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:52"]
[/quote]
Kuinka niin? Ei kaikkia vanhuksenakaan kiinnosta lasten seura. Yleisin katumus kuolinvuoteella on, ettei uskaltanut elää omanlaistaan elämää... Ja sitähän aloittaja juurikin tekee.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:52"]
[/quote]
Kuinka niin? Ei kaikkia vanhuksenakaan kiinnosta lasten seura. Yleisin katumus kuolinvuoteella on, ettei uskaltanut elää omanlaistaan elämää... Ja sitähän aloittaja juurikin tekee.
[/quote]
No ap:lle sitten neuvoksi, että kannattaa varmasti jatkaa tuota katumista sinne kuolinvuoteelle asti. Harrastus sekin.
Olisin enemmän huolissani, jos tämä olisi ollut naisen kirjoitus. Mutta jos vaimo on kovasti toivonut lasta ja mies on suostunut, en näe siinä suurempaa ongelmaa. Ainakin toinen vanhemmista rakastaa lasta kovasti ja ehkä mieskin ajan kanssa lämpenee, kun lapsi vähän kasvaa?
Meillä lapsi oli yhteisesti toivottu ja mies oli lapsesta hyvin onnellinen, mutta kyllä hän oli aika sivussa ensimmäiset 2-3 vuotta vaikka vietti kyllä aikaakin lapsen kanssa. Mutta ei hän ollut koskaan kahdestaan lapsen kanssa. Ajan kanssa tuo korjaantui ja miehellä ja tytöllä alkoi olla yhteisiä juttuja, joissa minä en ollut mukana. Nyt lapsi on jo teini-ikäinen ja hän pystyy keskustelemaan miehen kanssa niistä asioista, joista itse olen ihan pihalla (historia ja monet muut yleissivistyksen piiriin kuuluvat jutut).
Kannattaa ap yrittää tutustua siihen lapseen! Isällä on tärkeä rooli lapsen kasvussa ja psyykkisessä kehityksessä. Kannattaa ottaa se homma vakavasti ja ihan oman viihtyvyydenkin vuoksi siihen lapseen kannattaa luoda ihan oikea suhde. Useimmat vanhemmat pitävät lapsistaan enemmän tai vähemmän, joten tämän yhteyden löytymisen luulisi onnistuvan aika luontevasti, kunhan siihen panostaa vähänkin. Isä on lapselle tärkeä henkilö ja lapsi janoaa isän huomiota ja aikaa siinä missä äidinkin. Ja hei tässä on vielä bonus: lähestulkoon kaikki lapset rakastavat vanhempiaan aivan varauksetta! Pienellä panostuksella saat itsellesi pikkuihmisen rakkautta enemmän kuin voisit kuvitellakaan, ja lisäksi ihailua kaikista niistä taidoista, joita sinulla on ja joita olet alkanut pitää ihan arkipäiväisinä juttuina.
Ällöttävä tyyppi. Ylipäätänsä en ymmärrä miksi jotain pitää tehdä kun muutkin tekevät, kun se kuuluu tähän ikään/statukseen tms. Maailmassa on niin paljon kodittomia ja kaltoinkohdeltuja lapsia ja maapallon kantokyky vetelee viimeisiään, niin ällöttää tuollaiset jotka tekevät ympäristön painostuksesta lapsia. Loukkaavaa myös tahattomasti lapsettomia kohtaan.
Tyypillinen mies siis. Ei uskalla ottaa vastuuta omasta elämästään.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:42"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:16"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:34"]
Mikä ala?
[/quote]
Rahoitusala.
[/quote]
Tämä oli siis aloittaja.
Olen tosiaan alle kolmikymppinen, ja seuraava askel uralla edellytti vakaata elämäntilannetta ja työn ukopuolista näyttöä siitä, että on vastuullinen ja hyvä yhteiskunnan jäsen.
[/quote]
Voi hyvä luoja sentään. Mielestäsi lapsi on osoitus vastuullisuudesta? Sähän nimenomaan ET ole vastuullinen. Vastuullista olisi ollut jättää penska tekemättä.
[/quote]En sanonut, että itse ajattelisin noin. Näin se asia kuitenkin minun työpaikallani ja alalla yleisemminkin nähdään. Se, jolla on valta, päättää pelin säännöt. -aloittaja-
[/quote]
Ei, vaan sinä päätät oman elämäsi säännöt. Tässä tapauksessa päätit luovuttaa vallan omasta elämästäsi muille tahoille. Itse en ikinä tekisi niin enkä ottaisi myöskään kaltaistasi miestä.
[/quote]
Olet sekä oikeassa että väärässä. Olet oikeassa siinä, että minä teen tosiaan itse elämääni koskevat päätökset. Olet väärässä siinä, että olisin luovuttanut vallan elämääni kenellekään toiselle. Tiesin, miten työpaikan säännöt menevät, ja päätin pelata niiden mukaisesti. Olisin voinut valita myös toisin. Päätös oli yksin minun. -aloittaja-
[/quote]
Totta kai ole luovuttanut vallan muille kun suostuit heidän sääntöihinsä. Sun on vasn vaikea myöntää millainen pelkuri loppupelissä olet.
[/quote]
Joudumme sitten vain olemaan asiasta eri mieltä. Jokainen meistä noudattaa joka päivä kymmeniä erilaisia sääntöjä, joiden laadintaan emme ole osallistuneet. Yleensä voimme itse valita, mitä sääntöjä noudatamme, mitä emme. Tämä ei vielä tee ihmisestä ei-vapaata tai vailla valtaa omaan elämäänsä. -aloittaja-