Päivätöissä olevat, mitä teette arkisin töiden jälkeen illat?
Kommentit (44)
Kotona 16:30. Laitan tiskit, teen tai lämmitän ruoan, selaan nettiä. Muuta en arkisin jaksa. Joskus vielä käyn saunassa. Nukkumaan 19-20.
Yritän väkisin pysyä hereillä ja lasken minuutteja milloin pääsen sänkyyn. Lapsettomana työssäkäynti ja palautuminen oli paljon helpompaa. Onneksi ei enää montaa vuotta, että minäkin saan nukkua päiväunet työpäivän jälkeen.
Hyvä kysymys, enpä tiedä. Roikun netissä ja syön. Välillä jotain kotihommia. Ennen pandemiaa tuntui että koko ajan on tekemistä, mutta nytkin mietin klo 19 että olisi hyvin aikaa tehdä jotain, mutta mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kotona 15.30. Ensin makaan sängyssä ja olen netissä tai nukun 2-3 tuntia. Sen jälkeen syön. Sitten olen sen verran pirteä, että teen kotihommia tai lähden esim. kävelylle tai hiihtämään. Sen jälkeen suihku yms. iltatoimet ja takaisin sänkyyn klo 21-22. Luen hetken tai selaan puhelinta ja alan nukkua.
Et sitten paljoa muuta tee kuin nukut.
Nykymaailmassa nukkumista ei arvosteta tarpeeksi. Hyvä vaan jos nukkuu
Voi hyvä luoja, millaista ihmisten elämä on. Toivottavasti nämä viestit eivät ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja, millaista ihmisten elämä on. Toivottavasti nämä viestit eivät ole totta.
Ja mitä itse teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä itse teet?
Päivittelee muita vauvapalstalla.
Laitan ruokaa, siivoan, järjestän paperit kuntoon seuraavaa työpäivää ajatellen, käyn kaupassa, katson että lasten läksyt on tehty ja vaatteet on OK, kyselen perheen kuulumiset, soittelen sukulaisille, katson TV:tätä ja vierailen vauva -palstalla jos ehdin.
Kaikenlaista. Joskus kyllä vaan nukun päiväunet ja sen jälkeen syön, käyn pesulla ja yöunille. :D Mutta normaalisti pesen pyykkiä, tiskaan, laitan ruokaa, siivoan, käyn koirien kanssa lenkillä jne. Tavallista arkea.
Yleensä käyn lenkillä, teen kotijumpan, laitan ruokaa ja löhöän sohvalla katsellen telkkaria tai olen netissä.
Teen ruuan, jos nuoret ei ole ehtinyt jo tekemään. Vien ensin toisen nuoren harkkoihin, sitten toisen. Käyn välillä kotona lenkittämässä koiran. Haen toisen hikisen teinin harkoista, vien hänet kotiin. Tarvittaessa käyn kaupassa/teen lumityöt. Sitten toinen treeneistä kotiin. Valmistautuminen seuraavaan päivään ja koiran iltalenkitys.
Treenit toisella 4 kertaa viikossa plus pelit. Toisella 4 -5 kertaa viikossa plus kisat päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä itse teet?
Minua ei varmaan lasketa, kun en ole työelämässä tällä hetkellä. Vaikka kyllähän minä samoja juttuja töissä käydessänikin tein kuin nyt, mutta hieman vähemmän tietysti ajanpuutteen vuoksi.
Pointtini oli se, että ihmiset eivät oikein harrasta juuri mitään. Pelkkää työtä ja jonkun ruudun tuijottelua koko elämä. Ehkä sitten vähän käydään lenkillä. Minusta oikeasti aika kamalaa. Sori.
Ymmärrän kyllä, että työelämä vie monelta totaalisesti mehut, mutta sekin on kauheaa. :(
Mutta eihän siinä mitään, jos ihminen on itse tyytyväinen, niin kaikki ok tietysti. :)
Tänään:
Lopetin työt noin 16.30, lähdin koiran kanssa lenkille, palasin vähän ennen klo 18.
Leikitin koiraa (namien etsimistä, pallolla pelaamista jne) ehkä puolisen tuntia.
Uppouduin eilen aloittamaani dekkariin noin 18.30-19.30.
Tehtiin puolison kanssa pääsiäissuunnitelmia ja varasin meille majoitukset.
Käytin koiran vielä kerran ulkona noin 20-20.30.
Tein päivällisen. Syötiin 21-22 välillä, juteltiin.
Istahdin takaisin koneelle suunnittelemaan pääsiäisen lomareissua, samalla surffaan täällä.
Nukun päikkärit, käyn salilla niinä päivinä kun jaksan, teen kotitöitä, roikun kännykällä ja joskus harvoin nään kavereita.
Siivoan, lämmitän lapsille ruokaa, heitän lapsia harrastuksiin, käyn kaupassa, käyn jumpassa/salilla, katson lapsen kanssa koulu- tai soittoläksyjä, siivoan vähän lisää, laitan pyykkejä, ym… Klo21 jälkeen sitten saatan katsoa jotain sarjaa tai roikkua netissä, niin kuin nytkin olen tehnyt jo tunnin. Nukkumaan n. klo23. Nuorena muistan kun tein aikaista aamuvuoroa, niin nukuin lähes aina päikkärit työpäivän jälkeen, se oli kyl ihanaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä itse teet?
Minua ei varmaan lasketa, kun en ole työelämässä tällä hetkellä. Vaikka kyllähän minä samoja juttuja töissä käydessänikin tein kuin nyt, mutta hieman vähemmän tietysti ajanpuutteen vuoksi.
Pointtini oli se, että ihmiset eivät oikein harrasta juuri mitään. Pelkkää työtä ja jonkun ruudun tuijottelua koko elämä. Ehkä sitten vähän käydään lenkillä. Minusta oikeasti aika kamalaa. Sori.
Ymmärrän kyllä, että työelämä vie monelta totaalisesti mehut, mutta sekin on kauheaa. :(
Mutta eihän siinä mitään, jos ihminen on itse tyytyväinen, niin kaikki ok tietysti. :)
Musta töiden jälkeen runkkaaminen, töiden jälkeen treenaaminen ja opiskelu on oikein hyvä suoritus. Mitä muuta vaaditaan vielä? Kannattais sunkin koettaa vähän tehdä jotain, mutta ymmärrän, että on paljon aikaa vauva palstalla ja kommentoida muiden iltoja..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä itse teet?
Niin.. Itse käyn välillä salilla arki-iltaisin, mut useimmiten viikonloppuisin. Lisäksi harrastetaan perheenä urheilua ym viikonloppuisin. Joten kyllä niitä harrastuksia on vaikka nyt ei aina arki-iltaisin harrastaiskaan.. Ainiin ja lisäksi vielä opiskelen, joten kai senkin voi tavallaan harrastukseksi laskea, joskus arki-iltaisin on myös luentoja. T. 39
Heti kun maa on sula, teen puutarhahommia. Pari kertaa viikossa käyn kaverin kanssa lenkillä illalla, muuten käyn itsekseni tai miehen kanssa. Kerran viikossa käyn harrastuksessa, poislukien kesällä. Teen käsitöitä, hoidan kasveja sisällä (niitä on paljon…), käydään miehen kanssa asioilla, kaupassa, kesäaikaan ja syksyllä ollaan iltaisin vesillä. Siivoilen, laitan ruokaa, rötvään sohvalla ja pelaan. Aika tavallisia juttuja teen.
Olen kotona yleensä klo 17 maissa. Sen jälkeen iltaisin käyn kaupassa, laitan ruokaa, tiskejä, hoidan pyykkihuoltoa, välillä imuroin, lenkitän koiraa, teen muita kotitöitä, ja lähes joka ilta teen pari tuntia töitä eli suunnittelen tunnit ja vastailen wilmaviesteihin jne. Välillä on pakko pitää pieni tauko ja huokaista, nytkin katsoin juuri uutisia.