Montako terveystieteen tohtoria tiedät?
Itse tiedän kymmenkunta.
Luku on suuri. Mutta nykyäänhän jokainen sairaanhoitaja pyrkii tuon saavuttamaan.
Kandiksi vuodessa ja maisteriksi siitä sitten kahdessa vuodessa.
Onko väitöskirjat helpolla syntyviä/hyväksyttyjä? Eikö tämä tiede ole aika uusi yliopistoissa?
Sairaanhoitaja terveystieteen tohtori, terveystaloustieteen maisteri....
Sote-edustajaksi jos vielä pääsis... mitä palkkaa/palkkiota ne edustajat saavat?
Mitä palkkaa saa amk-yliopettaja?
Kommentit (32)
Kaksi tiedän. Toinen on sairaanhoitopiirin johtaja tai joku sellainen, toisen töistä ei mitään tietoa
Sellaisille, joita hoitotyö ei kiinnosta. Lume tutkinto, joka on pskanjauhantaa. En arvosta yhtään.
Ap tuntee monta!
Tavis ei varmaan ainuttakaan. Minä tunnen myös useamman työn vuoksi. Mutta olen itse alalla. Ei todellakaan ole yleistä tai helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi tiedän. Toinen on sairaanhoitopiirin johtaja tai joku sellainen, toisen töistä ei mitään tietoa
Ei varmasti ole sairaanhoitopiirin johtaja.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisille, joita hoitotyö ei kiinnosta. Lume tutkinto, joka on pskanjauhantaa. En arvosta yhtään.
Heitä kiinnostaa hoitotyö ja he sitä kehittävät.
Arvostan!
Tälläkin alalla voi olla tuhat kertaa paremmat työllistymismahdollisuudet ja palkat jossain muualla, kuin Suomessa. Suomessa todennäköisesti palaa hoitohommiin valmistumisen jälkeen, kun niitä asiantuntijatöitä ei kaikille riitä. Isommassa maailmassa, missä tehdään enemmän tutkimusta ja sitä arvostetaan, voi päästä vaikka mihin.
Paremmin heillä menee kuin minulla, joka on lukenut itsensä biologian maisteriksi ja opettaminen ei kiinnosta. Työttömänä on saanut olla, eikä ole edes sitä leipäammattia mikä noilla hoitajilla on, mihin voi palata jos muuta ei löydy.
Lukiossa terveystiedosta oli todella helppoa saada 10 jos vaan näytti naamaansa tunneilla. Kokeet aivan maalaisjärjellä tehtävissä, vaikkei olisi lukenut sivuakaan.
Mutta nykyäänhän jokainen sairaanhoitaja pyrkii tuon saavuttamaan.
Lol. Ei voisi vähempää kiinnostaa tieteellisen tutkimuksen tekeminen. Ei kyllä riittäisi kärsivällisyys tai älykään. T. Yksinkertainen rivihoitsu
Vierailija kirjoitti:
Lukiossa terveystiedosta oli todella helppoa saada 10 jos vaan näytti naamaansa tunneilla. Kokeet aivan maalaisjärjellä tehtävissä, vaikkei olisi lukenut sivuakaan.
Lukiossa mistä tahansa aineesta on helppo saada 10. Mikä oli pointtisi?
Numero 15: Kun se kerran on niin helppoa, niin kai sinäkin olet jo väitellyt terveystieteen tai hoitotieteen tohtoriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopistossa opiskellaan terveystiedettä/hoitotiedettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei enemmistö siellä saa joka aineesta 10. Kyllä väittäisin että esim. matematiikka on useimmille vaikeampaa kuin terveystieto lukiossa.
Ja terveystieto on pohjana näille yliopiston tieteisopinnoille. Aivan kuten yliopiston äidinkielen opintojen pohjana on lukion äidinkielen oppimäärä.
EVVK