Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan ostaa suomesta mitään? Esimerkki

Vierailija
17.05.2015 |

Olen pitkään halunnut kokeilla kuivakuppaus-kuppeja eli niitä silikonista valmistettuja "imukuppeja" joilla hierotaan ihoa mm. selluliitin poistamiseksi ja verenkierron vilkastuttamiseksi. Tänään päätin sitten tilata niitä ja vertailin muutamia suomalaisten verkkokauppojen hintoja. 

Olin jo laittamassa tilausta menemään sinunapteekki.fi-sivulla. 4 kupin setti 29,90€ ja siihen päälle toimituskulut Smart post-automaattiin 3,90€. Olisin vielä tilannut laskulla, joka olisi lisäksi maksanut 4,95€ eli koko setti yhteensä Suomesta tilattuna 38,75€. Kupit olivat kirkkaansinisiä läpinäkymättömiä, aika rumia kuppeja, eri kokoisia. 

Halusin kuitenkin vielä googletella ulkomaisten kauppojen hintoja vertailun vuoksi. Löysin itseni ebaysta, ja sieltä bongasin nättejä läpikuultavia kuppeja alle 2euron kappalehintaan. Ihan samaa kamaa mutta kauniimpia ja toki aika tuntuvasti halvempia. Tilasin sieltä kokeiluun 2kpl läpinäkyviä kuppeja ja postikulut olivat ilmaiset. Kiinasta tulevat, loppusummaksi veloitettiin kortilta paypalin avulla 4,06€. :) 

Nyt vain kuppeja odottelemaan! Olisihan se mukavaa tilata suomesta ja tukea suomalaista yrittäjyyttä, mutta ikävä kyllä pienituloisen palkkapussilla täytyy kaikki menot kilpailuttaa ja laskea tarkasti, joten mulla kyllä meni ihan puhtaasti laskun loppusumma etusijalle. Mielestäni hurja ajatus muutenkin se, että maailman toiselta laidalta voidaan lähettää ilmaiseksi, kun oman maan sisällä kaikki tuotteen lisäksi maksaa.

Muita vastaavia kokemuksia? :)

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aquaflex-kuulat Instrussa muistaakseni 55e+postit, ebaysta n. 25e posteineen :)

Vierailija
2/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää sitten myös myös lääkäriin ebayhin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen haaveillut jalkaraspista joka toimii pattereilla. Vanhan mallin sai ulkomailta 10 eurolla ja mukana kaksi vaihtopäätä. Suomessa sama yli 30 euroa ilman vaihtojuttuja. Samat kiinan tavarat ne on suomessakin myynnissä, niin miksi ei vähävarainen ostaisi niitä suoraan kiinasta ja säästäisi siinä.

Vierailija
4/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen postitushinnat on ihan älyttömiä

Vierailija
5/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 13:05"]Menkää sitten myös myös lääkäriin ebayhin...
[/quote]

Ei vaan kun tavaroissa säästää, niin on varaa mennä suomessa vaikka sitten sinne yksityislääkärille.

Vierailija
6/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 13:05"]

Suomen postitushinnat on ihan älyttömiä

[/quote]

Niin on. Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuisi jos postin hintoja laskettaisiin. Itselläkin monesti juuri postikulujen vuoksi nousee kynnys tilata, eikä aivan pieniä ostoksia viitsi tehdä kun postitus maksaa tuotteen verran. Kun sitten taas jos on kampanja ilman postikuluja, niin tulee usein innostuttua katsomaan olisiko jotain mieluista, ja useinhan sitä sitten iso satsi löytyykin.

Vierailija
7/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 13:05"]

Minä taas olen haaveillut jalkaraspista joka toimii pattereilla. Vanhan mallin sai ulkomailta 10 eurolla ja mukana kaksi vaihtopäätä. Suomessa sama yli 30 euroa ilman vaihtojuttuja. Samat kiinan tavarat ne on suomessakin myynnissä, niin miksi ei vähävarainen ostaisi niitä suoraan kiinasta ja säästäisi siinä.

[/quote]

Ei se ole kaikkien tavaroiden osalta noin yksinkertaista. EU:n sisällä onnistuu aika helposti, mutta EU:n ulkopuolelta jos ostoja tekee, niin silloin joutuu maksamaan tullimaksut ja mahdollisesti muitankin maksuja. Lisäksi takuukäytännöt voivat olla erilaisia ja jos vaikka sähkölaitteita ostaa, niin ei välttämättä ole yhteensopiva sähköverkon kanssa.

Saksa ja saksalaiset verkkokaupat ovat ehkä paras valinta Suomessa asuvalle suomalaiselle ostajalle.

Vierailija
8/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan kaiken minkä voin ebaystä. Kieltäydyn maksamasta suomi lisää. Ostin juuri kuorintasukat. Suomessa lähes 30e postareineen ja ebaystä alle 3e. tasan samaa tavaraa. Ja tullinkaan ei jää jos pikkutavaraa ostaa. Saa melkeen mennä reilusti yli 100 että jää tulliin. Ja suurin osa ebay kauppiaista suostuu vaihtamaan tuotteen jos saapuu rikkinäisenä jne kotiin. Olen tyytyväinen eBay asiakas enkä häpeä etten osta kotimaasta

Vierailija
9/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ostaa Suomessa mitään, kuten sinun työpanostasi? Ahneet länsimaiset kuluttajat ostelevat muka halvalla tavaraa Kiinasta ymmärtämättä miten kalliiksi se loppujen lopuksi tulee...

Vierailija
10/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Suomesta ja mielellään myös suomalaista, koska haluan että Suomessa on töitä vielä tulevaisuudessakin.

Vierailija
11/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä häpeän. Mutta aina ei oo varaa.   :(

Vierailija
12/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 13:25"]

Miksi kukaan ostaa Suomessa mitään, kuten sinun työpanostasi? Ahneet länsimaiset kuluttajat ostelevat muka halvalla tavaraa Kiinasta ymmärtämättä miten kalliiksi se loppujen lopuksi tulee...

[/quote]

Noin sanoo vain hyväpalkkaiset toimarit.

Vierailija
13/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilattiin saksasta kaksi turvaistuinta samaan hintaan mitä suomessa olisi yksi kappale maksanut. Tuotiin kotiovelle ja värivalikoima oli paljon laajempi. Olisihan se ollut kiva tukea kotimaista mutta hinnat täällä on niin älyttömät!!

Vierailija
14/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 13:05"]Menkää sitten myös myös lääkäriin ebayhin...
[/quote]

Ei vaan kun tavaroissa säästää, niin on varaa mennä suomessa vaikka sitten sinne yksityislääkärille.
[/quote]

Suurin osa suomalaista säästäisi tavaroissa tarpeeksi kun ei ostaisi turhaa krääsää ja sijoittasi laadukkaisiin, eettisesti tuotettuihin tavaroihin. Sillä olisi ympäristölle, tuotteen valmistajille ja oman maankin taloudelle pitkällä tähtäimellä paras vaikutus.

Vierailija
15/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin laitan rahani Suomeen, kuin ulkomaille. Ostamalla kotimaista saadaan työpaikkoja tännekin, vaan mitäpä tekeevät jotkut vatipäät? Ostavat ulkomailta ja samalla vittuilevat suomalaisille työttömille kun nämä makaavat kotona. Miksiköhän? Miksi Suomessa työpaikat vähenee? Siksi kun kaikki raha syydetään ulkomaille.

Vierailija
16/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 13:25"]

[/quote]

Noin sanoo vain hyväpalkkaiset toimarit.
[/quote]

Olen pienituloinen kulttuurialan freelancer.

Vierailija
17/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei oo ihan noin mustavalkoista, että aina pitäs valita se suomituote vaikka vieressä on 10-kertaa halvempi ulkomainen. Suomalaisten ostovoima on helvetin huono jo valmiiksi koska täällä on kaikki ruokaa myöten niin järkyttävän kallista (puhumattakaan asumisesta) ja kyllä vaan matalapalkkaista kiinnostaa eniten se tuotteen hinta. Samalla tavalla seuraan ruokatarjouksia, ostan sieltä mistä halvimmalla saan. Miksen siis tekisi samaa muunkin kuin ruoan kohdalla? Ebay on pelastukseni, sieltä voin ostaa "turhakkeita", joista en voisi nauttia muuten koska ne suomessa ovat liian kalliita kuukausibudjetille. 

Ja minun logiikallani ajateltuna jos kauppa ei käy, pitää laskea hintoja. Jännä että SUOMALAINEN tässä tilanteessa NOSTAA hintoja. Well well...

Vierailija
18/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kaikesta saatte kiittää korporaatiota nimeltä EU. Sekä Suomen hinnoista, työttömyydestä, kuin siitäkin että tulee halvemmaksi tilata muualta. Tätähän sillä on haettu.

Vierailija
19/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käydä Suomessa kampaajalla, kun Virossa on halvempaa. Samalla reissulla voi ostaa vuoden ruuat viinalastin. Talonsa voi rakennuttaa virolaisilla ja puolalaisilla, samalla maksetaan suoria tulonsiirtoja (lapsilisät) ko. maihin. Sitten vingutaan kun ei terveyskeskuksesta saa aikaa ku joskus syksyllä eikä koululaiset saa ilmasia kyytejä vaikka on vaarallinen tie. Niin ja sinne leikkaukseenkin on puolen vuoden jono. Pakko on myös valittaa kun mökkitiessä on kuoppia. Maksaisitte myös ne epäsuorat verot Suomeen niin saisitte julkisia palveluja. Ahneus on yksi kuolemansynneistä.

Vierailija
20/62 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan se olisi suomalaisia kauppoja kannattaa, mutta jos Cybex Sironan saa Saksasta 150 euroa halvemmalla kotiovelle tuotuna, niin ei vaan voi. Mitä tahansa olen ostamassa tarkistan aina ulkomaiden tilanteen ennen ostoa. Se on vaan pakko, kun yhden ihmisen palkalla toistaiseksi mennään.