7v pojan sadistiset puheet ja leikit
Tämä ei ole provo, vaikka siltä kuulostaa. Siltä minun elämäkin nykyisin kuulostaa. 7v poikani leikit on aivan sairaita, olen puhunut järkeä, yrittänyt puhua nätisti ja rakentavasti, ei ole auttanut, olen joutunut niin monet kerrat suuttumaan asiasta, antanut rangaistukseksi tv-kieltoja, kaverikieltoja, ym. Leikit ovat usein nimittäin sellaisia, että legoukkojen kanssa leikkii, ne ampuvat toisiaan, joutuu tyrmään, joku ukko varastaa toiselta, aina joku pahis tulee tekemään jotain pahaa, ukot lyövät toisiaan, ampuvat tykeillä. Laitoin pojan katsokaa ikkunasta, kuinka moni ulkona normaalielämässä ampuu, hakkaa toisiaan, varastaa, silloin aina tajuaa ettei ole normaalia, ei mene kauaa kun sadistiset leikit alkaa uudelleen. Kotoa ei tuollaisia ole oppinut, meillä ei puhuta ja ihailla väkivaltaa. Miten saan sadistisuuden pois pojan mielestä ja leikeistä? Hävettää ajatus psykiatrille menosta, jos alkaa syyttää kotioloja, vaikka meillä ei minkäänlainen väkivalta ole sallittua. Olen vannottanut pojan, ettei koulussa ja muiden ihmisten aikana puhu sairaita juttuja ja leikkejä, mutta pelottaa milloin koulusta ollaan yhteydessä, jos alkaa puhua siellä tuollaisia. Auttakaa!
Kommentit (49)
Minä odotin jotain Sodoma & Gomorra leikkejä pojalta tai vähintään jotain kiduttamisia yms.
Pienestä sitä muka huolestutaan nykyään. Minun lapsuudessa nuo rosvo&poliisileikit oli ihan normaaleja.
Minun kokemuksen mukaan tuohon vaiheeseen kuuluu sotimis- ja räiskimisleikit. Jos taistelee legoilla, niin ei kai se kovin vakavaa ole.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:07"]Minä odotin jotain Sodoma & Gomorra leikkejä pojalta tai vähintään jotain kiduttamisia yms.
Pienestä sitä muka huolestutaan nykyään. Minun lapsuudessa nuo rosvo&poliisileikit oli ihan normaaleja.
[/quote] sori, piti yläpeukuttaa.
Useilla pojilla on itsestään ohimenevä vaihe, jossa esim ulkoleikeissä se pyssy keksitään vaikka puun oksasta ja sitten sillä ammutaan. Näin poikaa näkemättä sanoisin että vaaratonta ja normaalia, joskin nykypäivänä ehkä hieman eri tavoin suhtaudutaan näihin leikkeihin. Käyttäytyykö muuten normaalisti? Voittaako hyvikset leikeissä pahikset?
Niihä meiänki 8-v poika leikkii sotaleikkejä.
Nukeillako pitäisi?
Hei se on vaa leikkiä, mielikuvitusta.
joo, lastenohelmista (pojille suunnatuista) oppii juuri tuollaista. Suurin osa pojista leikkii juuri tuollaisia (lego)leikkejä. Sitten tosin voisi huolestua jossei koskaan mitään muuta osaa leikkiä, eli mielikuvituksessa ei ole muuta kun pahantekoa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:09"]
Niihä meiänki 8-v poika leikkii sotaleikkejä. Nukeillako pitäisi? Hei se on vaa leikkiä, mielikuvitusta.
[/quote]
ne legoukot on käytännössä nukkeja, haloo!?!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:09"]
Niihä meiänki 8-v poika leikkii sotaleikkejä. Nukeillako pitäisi? Hei se on vaa leikkiä, mielikuvitusta.
[/quote]
ne legoukot on käytännössä nukkeja, haloo!?!
[/quote]
Oletko tyhmä?
Legoukot vähän eri asia ku mollamaija! Haloo!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:09"] Niihä meiänki 8-v poika leikkii sotaleikkejä. Nukeillako pitäisi? Hei se on vaa leikkiä, mielikuvitusta. [/quote] ne legoukot on käytännössä nukkeja, haloo!?! [/quote] Oletko tyhmä? Legoukot vähän eri asia ku mollamaija! Haloo!
[/quote]
öö, mollamaijatko pelkästään on nukkeja? mietipä uudestaan...
Mikä ihme siinä on että poikien leikeissä olevia ihmisiä muistuttavia muovihahmoja yms. ei saa sanoa nukeiksi mutta vatsaavat tyttöjen leikeissä on nukkeja?
Hmm. Itse leikin myös pienenä yhdessä vaiheessa (varmaan noin 7-9 v.) hyvin väkivaltaisia leikkejä. Leikittiin kaverin kanssa ristiinnaulitsemista, pikkuveljen kanssa rakennettiin Legoista Muumi-figuureille kidutuskammio, Barbie-talokin oli kidutuskammio, oli lelupyssyjä ja puumiekkoja... Ja ihan täyspäinen minusta kasvoi. Eikä ollut oireilua mistään tuo vaihe, kaikki oli meillä ja minulla ihan hyvin.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:09"]Useilla pojilla on itsestään ohimenevä vaihe, jossa esim ulkoleikeissä se pyssy keksitään vaikka puun oksasta ja sitten sillä ammutaan. Näin poikaa näkemättä sanoisin että vaaratonta ja normaalia, joskin nykypäivänä ehkä hieman eri tavoin suhtaudutaan näihin leikkeihin. Käyttäytyykö muuten normaalisti? Voittaako hyvikset leikeissä pahikset?
[/quote]
Ja miten niin pojilla???? Hohhoijjaa taas, eiköhän tuo ole sukupuoleen katsomatta yksilöllistä.
Meillä poika myös leikkii sotaleikkejä. Naapurit ja isovanhemmat pyörittelevät päätään ja paheksuvat. Olen kuullut kommentteja, että pojassa on vikaa, eikä tuollainen ole normaalia. Hävettää, kun vieraat ja isovanhemmat pitävät lasta sairaana. Olen käskenyt leikkimään noita kotona jos on pakko, ettei muilta tule valitusta ja ikäviä kommentteja.
Minun korviini tuo ei kuulosta sairaalta. Huolestuttavaa olisi mielestäni jos leikeissä esiintyisi esim. kidutusta tai eläinrääkkäystä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:09"]Useilla pojilla on itsestään ohimenevä vaihe, jossa esim ulkoleikeissä se pyssy keksitään vaikka puun oksasta ja sitten sillä ammutaan. Näin poikaa näkemättä sanoisin että vaaratonta ja normaalia, joskin nykypäivänä ehkä hieman eri tavoin suhtaudutaan näihin leikkeihin. Käyttäytyykö muuten normaalisti? Voittaako hyvikset leikeissä pahikset?
[/quote]
Ja miten niin pojilla???? Hohhoijjaa taas, eiköhän tuo ole sukupuoleen katsomatta yksilöllistä.
[/quote]
No voi anteeksi! Tässä kun nyt puhuttiin pojasta, niin kirjoitin noin. Onhan niitä tytöilläkin, kyllä. Silti väittäisin niiden olevan yleisempiä pojilla. Mutta kyllä, olet aivan oikeassa, niitä voi olla kenellä vaan samoin kuin voi olla olemattakin.
nukke = ihmistä muistuttava pienoimalli tms., käytetään usein lasten leluna
Joillain (poikien äideillä?) vaan on omituinen tarve esittää, että poikien taistelufiguurit yms. eivät ole nukkeja. Legohahmot, tinasotilaat jne. kuuluvat myös nukkeihin, jos ajatellaan nuken määritelmää laajasti.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:09"] Niihä meiänki 8-v poika leikkii sotaleikkejä. Nukeillako pitäisi? Hei se on vaa leikkiä, mielikuvitusta. [/quote] ne legoukot on käytännössä nukkeja, haloo!?! [/quote] Oletko tyhmä? Legoukot vähän eri asia ku mollamaija! Haloo!
[/quote]
öö, mollamaijatko pelkästään on nukkeja? mietipä uudestaan...
Mikä ihme siinä on että poikien leikeissä olevia ihmisiä muistuttavia muovihahmoja yms. ei saa sanoa nukeiksi mutta vatsaavat tyttöjen leikeissä on nukkeja?
[/quote]
Legoukko muistuttaa leikkivauvaa? Mitä vittua!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:20"]nukke = ihmistä muistuttava pienoimalli tms., käytetään usein lasten leluna
Joillain (poikien äideillä?) vaan on omituinen tarve esittää, että poikien taistelufiguurit yms. eivät ole nukkeja. Legohahmot, tinasotilaat jne. kuuluvat myös nukkeihin, jos ajatellaan nuken määritelmää laajasti.
[/quote]sähän voisit tehdä tästä oman aloityksen. Tässä olis kiva puhua aiheesta.
Katsooko telkkarista lastenohjelmia? Nehän ovat aivan pimeitä. Räiskettä ja huutoa ja riehumista.