Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on tylsä pröblem

Vierailija
17.05.2015 |

Tutustuin ulkomaalaiseen mieheen. Ulkomaalaisuus ei ole ongelma, olen varta vasten rekisteröitynyt kyseiselle sivulle jossa tiedän olevan melkein ainoastaan ulkomaalaisia.

Hän paljasti olevansa uskovainen. Uskoo Jumalaan, ei mihinkään Allahiin tai vastaavaan XD Mutta ei ole kuulemma mikään käännyttäjä eikä usko näy arjessa kuulemma.

Itse olen vankka ateisti eikä asia muutu.

Vaikka mies vaikuttaa toistaiseksi oikein mukavalta, niin pitäisikö unohtaa lovehaaveet uskiksen kanssa?

Unelmani on ateistimies.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 06:58"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 06:56"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 06:52"]?
[/quote]
[/quote]
[/quote]

Vierailija
22/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin jumalaan hän uskoo, kerro ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
24/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei mihinkään Allahiin tai vastaavaan XD"

No mihin jumalaan?

Vierailija
25/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
26/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt?

Vierailija
27/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Vierailija
28/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut uskovaisen naisen kanssa. 

Ristiriitojahan siitä tuli! Kummastutti koko ajatusmaailma. Vaikka olisi mennyt väärään bussiin, niin sekin oli Jumalan sanelemaa johdatusta. Tuli näes tavattua vanha naapuri tms. 

Piti minua kylmäsydämisenä kyynikkona, kun uskoin yksinkertaisesti sattumiin. 

Mutta uskovaisuutta on niin erilaista. Ei selviä kuin tutustumalla paremmin, voiko synkata siitä huolimatta. Jos olet ateisti henkeen ja vereen, niin mahdollisuudet ovat kuitenkin elämänkokemukseni perusteella huonohkot, joskaan eivät täysin utopistiset. 

Vierailija
29/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän suhteita, joissa toinen on enemmän tai vähemmän kristitty ja toinen ateisti jne. Eikä se tunnu olevan mikään este kenellekään. Riippuu varmasti osapuolista itsestään, kunnioittavatko toistensa uskonsuuntauksia ja ovatko valmiita tekemään mahdollisesti myös kompromisseja esim tapojen (nimenanto vs kaste, kirkkohäät vs siviilivihkiminen, kristityt juhlat, kirkossakäynti jnejne) suhteen.

Vierailija
30/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 07:00"]Mihin jumalaan hän uskoo, kerro ap?
[/quote]

Ymmärtääkseni ihan siihen joka "loi" kaiken.

Vierailija
31/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 07:07"]Olen seurustellut uskovaisen naisen kanssa. 

Ristiriitojahan siitä tuli! Kummastutti koko ajatusmaailma. Vaikka olisi mennyt väärään bussiin, niin sekin oli Jumalan sanelemaa johdatusta. Tuli näes tavattua vanha naapuri tms. 

Piti minua kylmäsydämisenä kyynikkona, kun uskoin yksinkertaisesti sattumiin. 

Mutta uskovaisuutta on niin erilaista. Ei selviä kuin tutustumalla paremmin, voiko synkata siitä huolimatta. Jos olet ateisti henkeen ja vereen, niin mahdollisuudet ovat kuitenkin elämänkokemukseni perusteella huonohkot, joskaan eivät täysin utopistiset. 
[/quote]

Tiedän :s sanoinkin suoraan tyypille itselleenkin, että en voi sietää mitään uskontojuttuja ja olen ehdottomasti ateisti. Mutta mielestäni oli kivaa ettei hän suuttunut vaan sanoi, että minulla on ihan väärä kuva hänestä eikä hän yritä saarnata ja vaikuttaa minuun. Sen takia jatkoinkin tutustumista. En todellakaan ole varma, voiko siitä kuitenkaan tulla mitään. Sen näkee sitten..

Vierailija
32/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä sille rahaa! 

Vierailija
33/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 08:39"]Lähetä sille rahaa! 
[/quote]

Juu.

Vierailija
34/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
35/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
36/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisen kanssa seurustellessa tulee joka tapauksessa jossain välissä se kulttuurishokki. Sulla on tuplashokki edessä koska uskonto. Kyllähän tolla hyvää päivää kirvesvartta -tasolla ihmiset sanoo mitä vaan, etenkin jos haluavat panna sukupuolielimiään yhteen, mutta sitten muutoin täytyy tehdä tietoisia ratkaisuja noiden eroavaisuuksien kohdalla.

Esimerkiksi kokoomusta äänestävä kaverini ei koskaan puhu politiikkaa vihervasuripuolisonsa kanssa. En tiedä miten tuo järjestely voi toimia, meillä kun ei paljon muuta puhutakaan, mutta toimii ja on toiminut jo lähemmäs kymmenen vuotta. Työtä ja käytännön järjestelyjä, niin kyllä suttaantuu.

Vierailija
37/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 10:52"]Ulkomaalaisen kanssa seurustellessa tulee joka tapauksessa jossain välissä se kulttuurishokki. Sulla on tuplashokki edessä koska uskonto. Kyllähän tolla hyvää päivää kirvesvartta -tasolla ihmiset sanoo mitä vaan, etenkin jos haluavat panna sukupuolielimiään yhteen, mutta sitten muutoin täytyy tehdä tietoisia ratkaisuja noiden eroavaisuuksien kohdalla.

Esimerkiksi kokoomusta äänestävä kaverini ei koskaan puhu politiikkaa vihervasuripuolisonsa kanssa. En tiedä miten tuo järjestely voi toimia, meillä kun ei paljon muuta puhutakaan, mutta toimii ja on toiminut jo lähemmäs kymmenen vuotta. Työtä ja käytännön järjestelyjä, niin kyllä suttaantuu.
[/quote]

No ensinnäkin LUULEN (...) että on helpompaa hankkia pimpsa sieltä naapurista eikä Suomesta. Eli en nyt ihan ekana kuvittelisi olevani pimpsa ja that's it. Ellei sitten suomalaisen kanssa paneminen ole suurikin ylpeydenaihe joillekin? Sitten otan sen kohteliaisuutena. Mistä muuten päättelet, että ulkomaalaisuus tuo automaattisesti jonkun kulttuurishokin tullessaan? Etsin pohjoismaista miestä...

Vierailija
38/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

#

Vierailija
39/44 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

%

Vierailija
40/44 |