Minulla on tylsä pröblem
Tutustuin ulkomaalaiseen mieheen. Ulkomaalaisuus ei ole ongelma, olen varta vasten rekisteröitynyt kyseiselle sivulle jossa tiedän olevan melkein ainoastaan ulkomaalaisia.
Hän paljasti olevansa uskovainen. Uskoo Jumalaan, ei mihinkään Allahiin tai vastaavaan XD Mutta ei ole kuulemma mikään käännyttäjä eikä usko näy arjessa kuulemma.
Itse olen vankka ateisti eikä asia muutu.
Vaikka mies vaikuttaa toistaiseksi oikein mukavalta, niin pitäisikö unohtaa lovehaaveet uskiksen kanssa?
Unelmani on ateistimies.
Kommentit (44)
Mies on uskovainen ja minä en. Välillä tulee yhteentörmäyksiä, mutta nopeasti ne unohtuu. Ei se uskonto kuitenkaan jokapäiväisessä elämässä hänellä näy. Ei meillä ainakaan ole mikään este suhteelle.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 12:08"]Mies on uskovainen ja minä en. Välillä tulee yhteentörmäyksiä, mutta nopeasti ne unohtuu. Ei se uskonto kuitenkaan jokapäiväisessä elämässä hänellä näy. Ei meillä ainakaan ole mikään este suhteelle.
[/quote]
Kiva kuulla. Tosiaan harkitsen askiaa ainoastaan siksi, että hän sanoo, ettei usko näy arjessa. Jos näkyy, en edes harkitse. Totuutta en voi tietää tässä vaiheessa. Siltikin ajatuksena uskiksen kanssa seurustelu ärsyttää, koska, myönnetään, olen aika periaatteellinen ihminen. Tiedän mitä haluan. Mutta kun olen saanut kivan vaikutelman hänestä, niin en haluaisi heti heittää kirvestä kaivoon. Sellainen ei sovi avoimelle luonteelleni.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 10:52"]Ulkomaalaisen kanssa seurustellessa tulee joka tapauksessa jossain välissä se kulttuurishokki. Sulla on tuplashokki edessä koska uskonto. Kyllähän tolla hyvää päivää kirvesvartta -tasolla ihmiset sanoo mitä vaan, etenkin jos haluavat panna sukupuolielimiään yhteen, mutta sitten muutoin täytyy tehdä tietoisia ratkaisuja noiden eroavaisuuksien kohdalla.
Esimerkiksi kokoomusta äänestävä kaverini ei koskaan puhu politiikkaa vihervasuripuolisonsa kanssa. En tiedä miten tuo järjestely voi toimia, meillä kun ei paljon muuta puhutakaan, mutta toimii ja on toiminut jo lähemmäs kymmenen vuotta. Työtä ja käytännön järjestelyjä, niin kyllä suttaantuu.
[/quote]
No ensinnäkin LUULEN (...) että on helpompaa hankkia pimpsa sieltä naapurista eikä Suomesta. Eli en nyt ihan ekana kuvittelisi olevani pimpsa ja that's it. Ellei sitten suomalaisen kanssa paneminen ole suurikin ylpeydenaihe joillekin? Sitten otan sen kohteliaisuutena. Mistä muuten päättelet, että ulkomaalaisuus tuo automaattisesti jonkun kulttuurishokin tullessaan? Etsin pohjoismaista miestä...
[/quote]