Taidan alkaa uskoa Jumalaan
Juuri katsoin Yle Areenasta miten elintärkeitä SIENET ovat meille elintärkeitä. http://areena.yle.fi/1-2208280 Ilman sieniä kuolisimme sukuputtoon joka ikinen. Hämähäkit ovat elintärkeitä, kuten myös mehiläiset, muurahaiset jne. Jokaisella on oma tehtävänsä ja jos joku puuttuisi olisimme oikeasti muutamassa vuodessa tosi tosi kusessa. Miten hemmetissä maapallo voi pitää kaiken elämän lähes täydellisessä balanssissa?
Kultainen leikkaus: Luonnon täydellinen kaava http://www.hs.fi/tiede/a1374205212687
Tieteen selitys, että kaikki vain hupsheijakkaa syntyi TYHJÄSTÄ alkuräjähdyksessä ja sitten vain kaikki lutviintuu kohdilleen elämän täydellisen monimuotoisuuden säilymiseksi ei sekään oikein vakuuta. Mikä svidun järki ja tarve muka evoluutiolla on pitää maapallon elämä järjestyksessä? Mitä menetän jos alan uskoa johonkin suurempaan voimaan? Ei se ehkä sen järkevämpää ole kuin uskoa tähän täysin järjettömältä kuulostavaan sattumien summaan, mutta... miksi en voisi uskoa? Ateistit ainakin tuntuvat ottavan heti herneen nenään jos edes vihjaisen tuohon suuntaan. Miksi? Mitä minun uskoni heihin koskee?
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 05:04"]
Juuri katsoin Yle Areenasta miten elintärkeitä SIENET ovat meille elintärkeitä. http://areena.yle.fi/1-2208280 Ilman sieniä kuolisimme sukuputtoon joka ikinen. Hämähäkit ovat elintärkeitä, kuten myös mehiläiset, muurahaiset jne. Jokaisella on oma tehtävänsä ja jos joku puuttuisi olisimme oikeasti muutamassa vuodessa tosi tosi kusessa. Miten hemmetissä maapallo voi pitää kaiken elämän lähes täydellisessä balanssissa?
Kultainen leikkaus: Luonnon täydellinen kaava http://www.hs.fi/tiede/a1374205212687
Tieteen selitys, että kaikki vain hupsheijakkaa syntyi TYHJÄSTÄ alkuräjähdyksessä ja sitten vain kaikki lutviintuu kohdilleen elämän täydellisen monimuotoisuuden säilymiseksi ei sekään oikein vakuuta. Mikä svidun järki ja tarve muka evoluutiolla on pitää maapallon elämä järjestyksessä? Mitä menetän jos alan uskoa johonkin suurempaan voimaan? Ei se ehkä sen järkevämpää ole kuin uskoa tähän täysin järjettömältä kuulostavaan sattumien summaan, mutta... miksi en voisi uskoa? Ateistit ainakin tuntuvat ottavan heti herneen nenään jos edes vihjaisen tuohon suuntaan. Miksi? Mitä minun uskoni heihin koskee?
[/quote]Minä uskon heti, kun jumala poistaa muslimit suomesta.
"Mitä jonkun usko kuuluu kenellekään."
Saattaapi kuuluakin. Esim. nykyistä pääministeriämme ohjaa toiminnassaan ainakin osittain hyvin vahvasti raamattu. Ei tämä voi olla asia joka voidaan sivuuttaa olankohautuksella. Hän on kuitenkin Suomen vaikutusvaltaisin henkilö.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 06:25"]
"Mitä jonkun usko kuuluu kenellekään."
Saattaapi kuuluakin. Esim. nykyistä pääministeriämme ohjaa toiminnassaan ainakin osittain hyvin vahvasti raamattu. Ei tämä voi olla asia joka voidaan sivuuttaa olankohautuksella. Hän on kuitenkin Suomen vaikutusvaltaisin henkilö.
[/quote]
Sipilä on järkevä ja hyvä vaikka uskovainen. Voit olla huoleti. Ja hallituksessa on kanssa Persut ja Kokoomus.
Se agnostikko.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 05:24"]
Maailman kehittyminen alkuräjähdyksestä tähän pisteeseen ei ole ihmettelyn aihe. Alkuräjähdys on fakta. Evoluutio on fakta ja täysin kyvykäs synnyttämään luonnon monimuotoisuuden ilman sen suurempia ihmettelyjä. Luonnon monimuotoisuus ei vakuuta minua jumalan olemassaolosta. Tähän väliin kysyn, että oletko sosialisti tai kommunisti. Se paistaa nimittäin tekstistäsi läpi.
Mutta kun mennään kysymykseen mikä laukaisi alkuräjähdyksen tiede ei pysty vastaamaan. Voidaan sanoa, että alkuräjähdys johtui aiemman universumin luhistumisesta. Tuo teoria ei ole kuitenkaan mielekäs sillä mistä se aiempi universumi syntyi? Voidaan vain jankata ikuisuuksiin että aiemman luhistumisesta. Tämä on kohta mihin voisin sovittaa jotain jumalaa. Varmaa se ei ole, kuten ei ole ettei ole jumalaa.
Olen agnostikko.
[/quote]
Alkuräjähdys ei ole fakta, vaan edelleenkin vain pelkkä teoria. Paras teoria mitä meillä on, joskin sekin alkaa näyttää nykyään epävarmemmalta. Evoluutio taas voidaan katsoa jo ihan faktaksi.
Minulla ei ap häiritse sinun uskosi lainkaan, vaikka olen ateisti. Minulla häiritsee uskonnot, jotka rajoittavat jäsentensä elämää ja tuomitsevat uskontoon kuulumattomia. Henkilökohtainen usko on ihan eri asia, ja sitä on ymmärrettävää etsiä; ei tiede vastaa sellaisiin asioihin, koska tiede on meidän ihmisten luoma väline ja kriittinen ajattelutapa. Se ei sellaisenaan todista yhtään mitään elämän tarkoituksesta. Jäljelle jää meille jokaisella siis valita jokin uskonto, tai sitten ajatella niin kuin minä, että ei tällä mitään tarkoitusta ole, sattumanvaraisuutta vain. Sen verran agnostikko olen, että tiedostan kyllä voivani olla väärässäkin.
Terkuin fysiikkaa kandivaiheeseen opiskellut
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 10:05"]
Miten aloitusviestissä voi olla peukutuksia? Alkaako suomestakin jo tulla kehitysmaa. Katsokaa miten islamistit riehuvat.
Onneksi suomalaisista jo 2 miljoonaa on eronnut kirkosta. Ja suurinosa niistä nuoria jotka jättävät myös lapsensa ilman sairasta kaste touhua ja lapsien aivopesua.
[/quote]
Mitä jonkun usko kuuluu kenellekään.
[/quote]
Pitäisivät sen sitten omana tietonaan eivätkä tuputtaisi sitä "faktana" muille
Uskovaisten ajatusmaailma on omituinen. Ajattelette asiaa takaperin, eli että ei voi olla sattumaa että kaikki asiat on juuri siten kuin ne nyt ovat. Mutta oikeasti on niin että lukematon määrä sattumia on johtanut siihen että kaikki on kuten nyt on ja on uskomaton tuuri että elämää ylipäätään on syntynyt.
Jos uskovainen ottaa 5 tikkaa kouraan ja heittää ne päin taulua, niin hänen mielestään on sula mahdottomuus että tikoista ihan sattumalta yksi osui kasiin, yksi kuutoseen, kaksi neloseen ja yksi meni ohi. Eihän se voi olla sattumaa että tikat osui täsmälleen noihin paikkoihin, sen täytyi olla älyllisen suunnittelun ja ohjauksen tulos.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 07:41"]
Uskon Jumalaan ja olen kanssasi samaa mieltä, mihin kohtaan Hänet sijoitan.
[/quote]
Mihin Jumalaan uskotte? Ja mistä tiedätte että uskonne Jumala on se oikea Jumala?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 10:05"]
Miten aloitusviestissä voi olla peukutuksia? Alkaako suomestakin jo tulla kehitysmaa. Katsokaa miten islamistit riehuvat.
Onneksi suomalaisista jo 2 miljoonaa on eronnut kirkosta. Ja suurinosa niistä nuoria jotka jättävät myös lapsensa ilman sairasta kaste touhua ja lapsien aivopesua.
[/quote]
Uskontokuntiin kuulumattomia on Suomessa noin 1,2 miljoona. Mikä luku tuo 2 miljoonaa on? Onko siinä mukana koko suomen historian aikana uskontokuntiin kuulumattomat, siis myös ne jotka ovat jo kuolleet?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:09"]
Ehkäpä Jumala loi maailman alkuräjäytyksellä. Raamatussa 7 päivää ei tarkoita meidän laskujemme seitsemää päivää. Yksi päivä voi olla tuhat vuotta ja tuhat vuotta voi olla yksi päivä. Muistaakseni jotenkin näin se meni. Ateisteilla on aina kauhea tarve olla naama punaisena huutamassa jos joku haluaa uskoa Jumalaan. Miten se on teiltä pois?
Avaruus on ääretön. Jännä että keskellä avaruutta on täynnä elävää oleva planeetta, joka on vaan ihan sattumalta tänne pompsahtanut..
[/quote]
Jep. Allah, Budha tai Väinämöinen tämän pallon loi. Huitoi taikasauvalla ja hups :D Vittu te "uskovaiset" olette idiootteja. t. 13v tyttö
[/quote]
Voi lapsirakas.. Olet 13-vuotias tyttö, joka käyttää sanaa vittu ja olet haukkumassa naama punaisena, jos joku uskoo. Asioista saa olla eri mieltä ja sun ei ole pakko uskoa mihinkään. En silti kutsu sua idiootiksi vaikka kielenkäyttösi perusteella et kovin kaunista kuvaa anna itsestäsi.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:09"]
Ehkäpä Jumala loi maailman alkuräjäytyksellä. Raamatussa 7 päivää ei tarkoita meidän laskujemme seitsemää päivää. Yksi päivä voi olla tuhat vuotta ja tuhat vuotta voi olla yksi päivä. Muistaakseni jotenkin näin se meni. Ateisteilla on aina kauhea tarve olla naama punaisena huutamassa jos joku haluaa uskoa Jumalaan. Miten se on teiltä pois?
Avaruus on ääretön. Jännä että keskellä avaruutta on täynnä elävää oleva planeetta, joka on vaan ihan sattumalta tänne pompsahtanut..
[/quote]
Jep. Allah, Budha tai Väinämöinen tämän pallon loi. Huitoi taikasauvalla ja hups :D Vittu te "uskovaiset" olette idiootteja. t. 13v tyttö
[/quote]
Sun kielenkäyttö kertoo sinusta jotain.. ehkä olet mielestäsi fiksu ja suvaitsevainen, mutta yksikään Jumalaan uskova ei ole vielä kirjoittanut tähän ketjuun vastaavasti kuin sinä. Kukaan ei ole sanonut, että sinun pitää uskoa Jumalaan. Kukaan ei ole sanonu sua "vittu, idiootiks", kun et usko Jumalaan. Eikä se myöskään ole sinulta pois, jos joku uskoo Jumalaan. Anna tilaa toisten erilaisudelle niin sinutkin on helpompi hyväksyä.
.
13v ei vielä kerro syvästä elämänkokemukssesta. Tuskin olet oikeasti itse pohtinut näitä asioita.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:07"]Sun kielenkäyttö kertoo sinusta jotain.. ehkä olet mielestäsi fiksu ja suvaitsevainen, mutta yksikään Jumalaan uskova ei ole vielä kirjoittanut tähän ketjuun vastaavasti kuin sinä. Kukaan ei ole sanonut, että sinun pitää uskoa Jumalaan. Kukaan ei ole sanonu sua "vittu, idiootiks", kun et usko Jumalaan. Eikä se myöskään ole sinulta pois, jos joku uskoo Jumalaan. Anna tilaa toisten erilaisudelle niin sinutkin on helpompi hyväksyä. . 13v ei vielä kerro syvästä elämänkokemukssesta. Tuskin olet oikeasti itse pohtinut näitä asioita.
[/quote]
No ehkä tähän ketjuun ei vielä ehtinyt tulla yhtään uskovaisen solvausviestiä, mutta kyllä noin niin kuin keskimäärin uskovat ovat kovia tuomitsemaan muita ja haukkuvat ymmärtämättömiksi niitä jotka eivät ole saaneet samaa valaistumista kuin he itse.
Nämä keskustelut tuovat päähän aina saman kysymyksen: jos jumala loi kaiken, niin minkä uskonnon jumala sen teki?
Jos jumala oliso totta, miksi hän ilmoittaisi itsestään vain lähi-idän paimentolaisille ja jättäisi kaikki muut uskomaan vääriin jumaliin - tai jospa jumalia on lukematon määrä ja jokaosen uskonnon takana on oikea jumala.
Mutta kenelle kiitokset maailman luomisesta. Vielä hämäyksen vuoksi monimutkaisen universuminkin loi jotta tutkittavaa riittäisi
aamen