Mammat puhuu täällä red flageista vaikka se on ihan suomenkielellä varoituksen merkki
Kommentit (11)
Sama se millä nimellä noita kutsuu kun pääasia olisi että jokainen ne näkisi ja niihin osaisi reagoida oikealla tavalla. Varoitusmerkkien katselu sormien läpi ja väärältä tuntuvien asioiden parhain päin selittely ja itsensä / omien tuntemustensa epäily ei ole näitä järkeviä ja toimivia tapoja. Itseensä pitää uskaltaa luottaa tässäkin mielessä.
Vain vauvapalstalla ollakseen "fiksuja".
Anglismit ovat usein varsinkin vanhemmasta sukupolvesta ärsyttäviä ja turhia, mutta onhan tuo red flag yleisesti tunnettu deittitermi. Kaikki tietää heti mitä sillä tarkoitetaan, eikä tarvitse puhua mistään epämääräisestä varoituksen merkeistä. Jos termi taas esim. suomennettaisiin punaiseksi lipuksi tai punalipuksi, niin siitä tulisi mieleen lähinnä kaupan vanhaksi menevät punalapputuotteet tai vaikka kommunismi.
Pitää myös huomioida ero elävässä puhekielessä ja nettikielessä. Ei tuota red flagia hoeta niin usein puhutussa kielessä kuin netissä kirjoittaessa tuntemattomien kanssa. Puhuessa edelleen kulee esim. "rupesi hälytyskellot soimaan" tms.
Pinkkiä ja lilaa tukkaansa tuupannut täti oli eilen telkkarissa puhumassa sijainnin sijaan locationista ja todellinen elämä oli real lifea..
Ei kuulosta asialliselta eikä fiksulta vaan lähinnä urpolta. Etenkin siis aikuisen ihmisen suusta.
Minulle on red flag jos nainen ei osaa suomea.
Näitä red flagejä levittävät naiset eivät osaa suomea tai englantia.
No siis forgot suomi ku mä watchasin netflixii
Se on ollut suomeksi punainen vaate.
Vierailija kirjoitti:
Pinkkiä ja lilaa tukkaansa tuupannut täti oli eilen telkkarissa puhumassa sijainnin sijaan locationista ja todellinen elämä oli real lifea..
Ei kuulosta asialliselta eikä fiksulta vaan lähinnä urpolta. Etenkin siis aikuisen ihmisen suusta.
Oikeestiko joku puhuu tuollain? Finglishiä pahimmillaan. Tuupataan englanninkielinen sana sinne tänne ja ollaan niin fiksuja niin fiksuja vaikka asia on juuri toiste päin.
Vierailija kirjoitti:
Anglismit ovat usein varsinkin vanhemmasta sukupolvesta ärsyttäviä ja turhia, mutta onhan tuo red flag yleisesti tunnettu deittitermi. Kaikki tietää heti mitä sillä tarkoitetaan, eikä tarvitse puhua mistään epämääräisestä varoituksen merkeistä. Jos termi taas esim. suomennettaisiin punaiseksi lipuksi tai punalipuksi, niin siitä tulisi mieleen lähinnä kaupan vanhaksi menevät punalapputuotteet tai vaikka kommunismi.
Pitää myös huomioida ero elävässä puhekielessä ja nettikielessä. Ei tuota red flagia hoeta niin usein puhutussa kielessä kuin netissä kirjoittaessa tuntemattomien kanssa. Puhuessa edelleen kulee esim. "rupesi hälytyskellot soimaan" tms.
Napakka ja selkeä ilmaus asiasta, red flag. Mun mielestä kuvaavampi kuin joku "alkoi hälytyskellot soida", "vaaran merkki".
Mutta mä vedän röökin brekulla ja syön dinnerillä aina bursaa. Se on mutsin mielestä ihan red flag.
Yhtä ärsyttävää kuin puhua white trashista.