Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada itsensä eroamaan kun se on niin vaikeaa?

Vierailija
18.01.2022 |

En halua olla mieheni kanssa enää. Hän on kohdellut minua niin huonosti että rakkauteni on loppunut, en edes pidä hänestä enää yhtään. Mistään pettämisestä tai väkivallasta ei ole kyse vaan kertakaikkisen piittaamattomasta, itsekkäästä ja syyllistävästä käyttäytymisestä arjessa.

Meillä on kaksi pientä lasta, mies ei suostu mihinkään yhteistyöhön hyvän eron suhteen, minun läheiset vastustaa eroa eli eivät auta minua käytännön asioissa, minulla on todella tiukkaa rahasta ja olen todella uupunut enkä meinaa jaksaa hoitaa mitään eroon liittyvää kuten yrittää selvitellä asuntoasioita. Helpointa olisi jäädä yhteen, koska eron hoitaminen tuntuu aivan valtavan vaikealle, liian vaikealle uupuneena hoitaa. Mutta miehen käyttäytyminen inhottaa ja uuvuttaa joka päivä lisää eli yhdessäkään ei ole hyvä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kohdellut sinua aina yhtä huonosti? Joka tapauksessa uskon eron olevan parempi vaihtoehto myös lapsille tuossa tilanteessa. Varsinkin pienet pojat saavat herkästi sen kuvan, että tuolla tavalla miesten kuuluukin vaimoaan ja lastensa äitejä kohdella.

Ei tietenkään aina, en olisi lapsia sen kanssa tehnyt jos olisi. Tätä on jatkunut vuoden pari, sekin ihan liikaa. Ap

Vierailija
42/49 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae apua. Vaikka keskustelua, että saat laajempaa näkökulmaa. Vertaistukea, että saat toivoa.

Mistä voi hakea apua? Täällä on kaikki kunnan palvelut niin tukossa että ei niistä saa aikoja. Onko jokin muu paikka? Ap

Jos oot hyvännäköinen, tuu tänne...saat munaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaksat kuitenkin täällä eritellä tunteitasi, niin varmaan jaksat nyt myös selvitellä miten ero laitetaan käyntiin.

Maailmansivu ihmiset ovat eronneet. Parasta kun vaan nyt otat itseäsi niskasta kiinni, lopetat ruikuttamisen ja alat valmistella lähtöä. Kyllä se hoituu.

Vierailija
44/49 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaksat kuitenkin täällä eritellä tunteitasi, niin varmaan jaksat nyt myös selvitellä miten ero laitetaan käyntiin.

Maailmansivu ihmiset ovat eronneet. Parasta kun vaan nyt otat itseäsi niskasta kiinni, lopetat ruikuttamisen ja alat valmistella lähtöä. Kyllä se hoituu.

Vauvapalstalta neuvon kysyminen on varmasti yhtä raskasta kuin vähävaraisena ja masentuneena asunnon hankkiminen kun hankala äijä tekee kaikkensa estääkseen.

Vierailija
45/49 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata erota.

Kun on yhteiset lapset, niin aina lähdetään siitä, että ongelmat selvitetään ja niitä työstetään yhdessä. Nykyään erotaan aivan liian helposti vaikeuksien kohdatessa.

Vierailija
46/49 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

noniin, noniin, nyt riittää! mä uskon 100%, että aloittajan kannattaa erota. mietin vain, että mitä joidenkin kommentoijien päässä oikein liikkuu... siis ihan oikeestiko uskotte, että ap ois eroamassa mitättömistä syistä? antakaa mun kaikki kestää, aikuset ihmiset. hankkikaa harrastus, niin ei tarvitse täällä kirjoittaa typeryyksiä.

ap, löysin tällaisen sivun netistä: https://naisunioni.fi/juristipaivystys/

tuolta voi saada ilmaiseksi lakineuvontaa yms., ja tuolla mainitaan, että useimmiten apua ihmiset tarvitsevat avioerotilanteisiin. koita olla tuonne yhteydessä. lähetän sulle tosi paljon tsemppiä tilanteeseesi! se on sulle ja lapsille parempi, että saat tuollaisesta ihmisestä eron.

Vierailija
47/49 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata erota.

Kun on yhteiset lapset, niin aina lähdetään siitä, että ongelmat selvitetään ja niitä työstetään yhdessä. Nykyään erotaan aivan liian helposti vaikeuksien kohdatessa.

Se on myötä ja vastamäessä, kun luvataan pysyänyhdessä. Asennekin on tärkeä. Jos molemmat päättää, että ongelmat selvitetään, niin silloin ne ok mahdollista selvittää. Tosiaan, miksi nykyään erotaan niin herkästi ja rikotaan lasten perhe?

Vierailija
48/49 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata erota.

Ehkä joskus. Itse kadun sitä, että erosin ihan liian myöhään. Olisi pitänyt lopettaa yrittämästä jo vuosia sitten, nyt lapset joutuivat elämään ikävissä olosuhteissa turhaan. Isänsäkin näyttää nyt ryhdistäytyneen, kun on ollut pakko, että lapset suostuvat menemään sinne.

Vierailija
49/49 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ymmärrä tätä lausetta "nykyään erotaan liian helposti ja rikotaan perhe". Eikai nyt kukaan pienestä eroa. Miettikää miten moni ihminen on traumatisoitunut siitä, ettei omat vanhemmat uskaltaneet erota. Aina saa erota jos itse kärsii tilanteesta, ja kyllä lapsetkin sen varmasti aistii joten tuo lause on käsittämätön. Ja Apn tilanteessa kuulostaa siltä että epäkunnioittavaa käytöstä on. Miksi jatkaa sellaisessa vaan koska "ihmiset eroaa liian helposti nykyään?" valitettavasti tosiaan jotku ihmiset on niin sairaita ettei suostu eroon vaikka näkee että toinen kärsii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi