Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat ylihuolehtivat vanhemmat?

Vierailija
16.05.2015 |

Kertokaa esimerkkejä, millainen on teidän mielestä ylisuojeleva vanhempi.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:16"]

Me pidetään 2-vuotiaalla kypärää kolmipyöräillä ajaessa, koska halutaan totuttaa lapsi että sitä käytetään aina pyöräillessä. Ettei jouduta vääntäämään myöhemmin siitä, kun siirrytään oikeaan pyörään. Ei siis sen takia, että erityisesti pelottaisi pihatiellä kaatuminen. En ole ajatellutkaan, että tuo voidaan tulkita ylihuolehtivaisuudeksi. :)

[/quote]

Pidättekö kondomiakin parivuotiaalla kersallanne, jotta tottuisi sen käyttöön? 

[/quote]

no jos se parivuotias harrastaisi seksiä, niin ihan hyvä se siihenkin kumin käyttöä kun olisi ehdollistaa. Siitähän tuossa on kyse: Pyöräily ja kypärä kuuluu yhteen kuten seksi ja kumi kuuluu yhteen. Parivuotiaat nyt kuitenkin harjoittelee vasta toista.

Vierailija
42/50 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anna 16-vuotiaan olla (maaseudulla) omalla pihalla ilman että on joku vahtimassa. Lenkille ei saa lähteä pimeällä, varsinkaan yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kiipeillä lumikasoihin eikä puihin,  ei saa hyppiä trampoliinilla, uimahallissa vielä koululaisenakin lastenaltaaseen, pikku nuhastakin lääkärille.  

Vierailija
44/50 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei anna 16-vuotiaan olla (maaseudulla) omalla pihalla ilman että on joku vahtimassa. Lenkille ei saa lähteä pimeällä, varsinkaan yksin.

Tuo on jo sairasta.

Vierailija
45/50 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli parikymppinen nuorimies ryyppää kavereidensa kanssa omalla kämpällään ja äiti tulee oven taakse käskemään kaverit kotiin ja pojan nukkumaan.

Vierailija
46/50 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihuolehtivat vanhemmat laittavat lapsen jo pelkästä mustelmasta jäähunurkkaan seisomaan puoleksi tunniksi ja häpeämään tekoaan. Näin oli minulla ja jos en suostunut, niin sittem retuutettiin. Kossain vaiheessa nurkka vaihtui piemään komeroon ja pelkään pimeitä huoneita edelleenkiin. Koko lapsuus oli sitä että vanhemmat jatkuvasti pelottelivat, varoittelivat, toruivat ja jne. Pelkään monia asioita edelleenkin aikuisena enkä lapsena oikeastaan saanut siis tehdä muuta kuin istua jiljaa paikallaan ettei mitään tapahdu.

Vierailija
47/50 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei päästä parikymppistä tytärtä opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, koska ei voi töiden takia muuttaa sinne tytön kanssa...

Vierailija
48/50 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin teini, koin todella ahdistavana ja outona erään kaverini äidin käytöksen. Kaverin huoneen oven piti olla auki, kävi välillä siinä kuikkimassa ja  ratsasi myös reput. Syy: Epäili että käytämme jotain !

Eikä kaveri edes käyttänyt mitään (enkä minä!) , joskus vain salaa tupakoi mutta äitinsä oli varma että kaikki teinit käyttävät jos heitä ei vahdita ! Emme saaneet myöskään juoda kahvia kaverillani, mehua tai kaakaota vain. Olimmekin usein meillä, jossa  keitimme kahvit ja hengailimme rauhassa huoneessani, mitä nyt pikkuveli välillä häiriköi. Tämä kaverin äiti... se oli ihan seko. Poikakaveria ei saanut olla, diskoihin ei mennä eikä laskenut meitä edes kirjastolle kahdestaan !  Kohteli 15-vuotiasta kuin 5-vuotiasta.   Kaveri toi välillä vaatteita, meikkejä ym minulle  jemmaan että "äiti hävittää noi jos näkee"

Kaverin ollessa lapsi, ei kuulemma ollut antanut kävellä yksin kouluun joka oli ollut melkein vieressä.

Vierailija
49/50 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaverin ja hänen reilu 4 vuotiaan lapsensa kanssa leikkipuistossa. Siinä kun minun alle 3 vuotias keikkui leikkitelineen päällä niin kaveri komenti tätä tyttöään että ei saa juosta kun voi kaatua! Ja ei saa kiivetä kun sieltä voi pudota! Ihan oikeasti, pelotteli lasta miten on kädet verille sitten jos juoksee ja kaatuu. Minä kuvittelin mukavaa päivää ulkona kahvien ja jutustelun kera mutta aika menikin ihmetellessä tuota.

Vierailija
50/50 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassa käytiin piti pyytää vanhemmilta aina lupa ja minnekkään ei saanut mennä ellei siitä ensi ilmoittanut vanhemmille, esim jos kaikki oli jo syönyt ja halusin mennä olohuoneeseen. Lisäksi piti totella tasantarkkaan mitä vanhemmat käskivät, vastaan ei saanut sanoa eikä ilmaista omaa mieilipidettään. Jos "rikkoi vanhempiaan vastaan" seurasi jäähy jonka pituuden vanhemmat päättivät oman mielialansa ja tunteidensa mukaan, esim jos äidilläni oli menkat tai depressiovaihe rangaistus oli suurempi ja ankarampi kuin normaalisti.

Sama kuin No. 47 kirjoittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän