Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiustenkasvattajia paikalla (varsinkin lyhyestä)? Miten menee?

Vierailija
16.05.2015 |

Mistä lähdit kasvattamaan ja mikä tavoite? Värjäätkö? Kuinka pitkään olet kasvattanut? Miten usein leikkaat?

Tuli värikatastrofi ja lähdin kasvattamaan parin sentin poikatukkaa ja kyllä on tosi ärsyttävä vaihe menossa.  Hiukset on nyt harteilla eikä pituutta tunnu tulevan yhtään kun latvat kihartuu sitä mukaa kun tulee kasvua. Pisimmät hiukset on suoraksi vedettynä vähän yli solisluun ja lyhyimmät kerrokset jotain 10 cm. Suoristaminen on normaalina päivänä turhaa kun se vaan kuluttaa ja katkoo hiusta ja tuntuu että ainoa järkevä kampaus on ponnari tai jotenkin muuten kiinni. Argh. Mitenhän pitkään tässä mitassa oikein junnataan? Kasvua tulee normaalia vauhtia eli sentti tai vähän yli per kuu ja se 12-15 cm, mikä tulee vuodessa vaikuttaisi olevan vielä tosi lyhyt mitta tässä pituudessa. En muuten enää värjää tai sitten korkeintaan kevytväreillä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljusta lähtö nyt mennyt viikko ja reilu sentti jo mittaa

Vierailija
22/27 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en aio leikata vielä pitkään aikaan, ehkä vasta parin vuoden päästä jos vaan voin niin pitkälle sinnitellä. Tai eihän tässä vielä sinniteltävää edes ole, olen löytänyt kasvatuksen aikana vasta yhden kaksihaaraisen. :)

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:25"]

Kaljusta lähtö nyt mennyt viikko ja reilu sentti jo mittaa

[/quote] ohoh! Minun kuukauden kasvu.. :D -ap

Vierailija
24/27 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkohan vuoden kasvattanut hiuksia ja pituus oli sellainen, että korvat näkyi. Neljästi olen käynyt leikkaamassa hiuksia tällä välillä ja blondaan juurikasvun parin kolmen kuukauden välein. Nyt on olkapäille ulottuvat hiukset.

Vierailija
25/27 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukaudessa kasvaa edes puoli senttiä, siitä tulee 6 senttiä vuodessa. Se on jo aika paljon kun laitat mittanauhan siihen latvoihin ja katsot peilistä.

Kasvatin oman värin muutamassa vuodessa takaisin, leikkasin latvoista värjättyä aina pois. Leikkaan itse netistä löytyvillä ohjeilla.

Vierailija
26/27 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pixiestä lähdin ja nyt on tasapitkä korvien puolivälissä. Joka päivä olen menossa kampaajalle pätkäisemään, kun meinaa hermo mennä.

Syyskuussa se voisi olla havittelemani leukamittainen polkka.

Vierailija
27/27 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkäiltyäni keksin väliratkaisun haaroihin ilman että tarvitsee leikata paljoa. Pituus alkaa olla juuri ja juuri sellainen, että hiukset tai siis niiden latvat voi vetää "silmien eteen" joten alan harrastamaan mikrotrimmausta. Eli illalla katson nettitv:stä jotain tylsää sarjaa ja kyyhötän kynsisaksien kanssa sohvan nurkassa :D Nuo haarat vaikuttaisi olevan pääosin kerrostuksissa jotka vuoltiin veitsellä ja niissä on vielä vanhaa värjättyä osaa. On siis toivoa että hiukset ei oikeasti saksilla leikattuna ja värjäämättömänä ole niin haaroihin taipuvaiset miltä nyt näyttää. Aiemmin mulla oli tosi hauraat hiukset, tosin en hoitanut niitä juuri millään tavalla ja värjäsin, myös ruokavalio oli pielessä. Hiukset oli hyvät vain vähän aikaa värjäämisen jälkeen. Nyt nämä on paljon paksummatkin kuten aiemmin sanoin.  -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä