Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin nelikymppinen voisi uudelleenkouluttautua?

Vierailija
17.01.2022 |

Ei sote-alaa eikä muutenkaan ihmisläheistä työtä. En ole matemaattinen enkä tietotekniikan taitaja.

Kommentit (654)

Vierailija
21/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa iässä kannata, jos olet pitemmästi yli 40. Esim. 44v opiskelemaan alkava kun valmistuu ammattiin, on jo 46-48 v. Eli lähes 50. Eikä sen ikäset enää työllisty. Parempi maata kotona oluen juonnissa. Pääsee helpommalla.

Olen ollut työelämässä yli 20 vuotta ja olen edelleen. Opiskelen yliopistossa samalla maisteriksi. Olen 50- vuotias. Satavarmasti minun työllistyminen ei tästä ainakaan huonone.

Vierailija
22/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te työpaikkoja himoitsette? Niistä on vain vaivaa ja stressiä.

Vierailija
24/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin voimalaitoksella 33 vuotta hommissa. Vuorotyö alkoi tappamaan sisältäpäin, ei enää jaksanut vuorotyötä. Aikuiskoulutuskeskuksen kautta merkonomiksi, iso aika 2v koulutuksessa olin naapurikylän supparissa, sain hyvän työn ja vakituisen työpaikan.

Ne ammatit, mitkä kiinnosti, olisi pitänyt vaihtaa kaupunkia kokonaan, eikä se perheelliseltä onnistu.

Vierailija
25/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritin opettajaopinnot yli 50-vuotiaana nyt on vakituinen virka.

Opiskelu kannattaa aina. Vanhin ryhmäni opiskelijoista on 60-vuotias.

Vierailija
26/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on surullista miten nuoruutta ihannoidaan ja nelikymppinen on jo liian vanha kaikkeen. Elämä on vähän kuin ohi ja toivo menetetty,  vaikka ehkä jopa yli puolet elämästä on vielä jäljellä. Itekin oon ikuisesti työtön 40v. Valmistun kohta maisteriksi, mutta ei takuulla tule työllistymään sittenkään, ala kun on humanistinen.

Vierailija
27/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päädyin tekemään sijaisuuksia päiväkoteihin. Tykkään työskennellä eri kohteissa. Tässä ei ikä haittaa ja elämänkokemuksesta on hyötyä.

Vierailija
28/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakauppiaaksi.

Vierailija
29/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää eläkkeelle.

Niin, itse päättämällähän se onnistuu.

Vierailija
30/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutki,missä on pulaa työntekijöistä. Sote-alaa olisin ehdottanut, se olisi ollut varmin. Mutta joku muu sitten. Itse valmistuin uudelle alalle (sosiaaliala) 39v, ikä ei oo ollut este, vaan etu. Töihin heti, 5kk jälkeen vakkaripaikka.

Vierailija
31/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse harkitsen lääkistä. Nykyisen koulutus yhteiskuntatieteiden maisteri. En ymmärrä miten ikä liittyy asiaan ellei nyt harkitse jotain tosi fyysistä ammattia. 

Kai sen verran, että pitäisi työllistyä aikalailla heti, kun ei työuraa ole niin paljon jäljellä.

Eipä sitä nuorena ja rahattomanakaan ole kiva olla työttömänä joten ihan samoilla kriteereillä valitsen nyt kuin silloin. Leveämmin minä nyt eläisin työttömänä kuin vastavalmistuneena kun ei ollut vielä mitään omaisuutta. 

Vierailija
32/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on surullista miten nuoruutta ihannoidaan ja nelikymppinen on jo liian vanha kaikkeen. Elämä on vähän kuin ohi ja toivo menetetty,  vaikka ehkä jopa yli puolet elämästä on vielä jäljellä. Itekin oon ikuisesti työtön 40v. Valmistun kohta maisteriksi, mutta ei takuulla tule työllistymään sittenkään, ala kun on humanistinen.

Sepäs se, kun en tähän ikään ole kerryttänyt kunnon työkokemusta.

T.40v. hihhuliaineita opiskellut

Vierailija
33/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuorotyö ei ole este niin prosessiteollisuuteen? Monitorien katselusta mojova palkka.

Vierailija
34/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koodauskoulun (rekry) kautta työmarkkinoille. Muuten ehkä sosiaalityöntekijäksi yliopistosta. Kova pula on heistä.

Eli just aloille, joille et halua.

Vierailija
35/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjän uran kun unohdat niin muuten taitaa olla taivas auki.

Vierailija
36/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

9lives etsii korona näytteenottajia. Siinä tulevaisuuden varma ala.

Vierailija
37/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työllistyy. Olen 47. Aika paljon vaikuttaa myös olemus ja asenne. Jos on nuorekas ja hoikka, oletetaan, että duunitkin sujuvat helposti. Jennifer Aniston on 50 😃Kannattaa vain katsoa ettei hae firmoihin, joissa pomo on kolmekymppinen, samoin muu henkilökunta. Niihin on turha hakea

Vierailija
38/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjäksi, niin ei tarvitse kärsiä ikärasismista ja ennakkoluuloista. Jos ei osaa mitään erityistä, niin voihan sitä myydä vaikka hyllytys-, siivous ja inventointipalveluita. Joku tuttu laittaa kotisivut pystyy . Helppoa se on nykyään myös itse.esim wixillä.

Vierailija
39/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse harkitsen lääkistä. Nykyisen koulutus yhteiskuntatieteiden maisteri. En ymmärrä miten ikä liittyy asiaan ellei nyt harkitse jotain tosi fyysistä ammattia. 

Kai sen verran, että pitäisi työllistyä aikalailla heti, kun ei työuraa ole niin paljon jäljellä.

Nelikymppisellä on eläkeikään vielä todella pitkä aika. Vai meinasitko useamman vuosikymmenen maata kotona?

Vierailija
40/654 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiinni siitä mihin hakee töihin. Julkinen sektori kyllä palkkaa.

Lääkäreille on töitä aina

Puheterapeuteille samoin

Lähihoitajille

Sosiaalityöntekijöille

Ennakkoluuloisimpia rekrytoijia ovat nuoret kauppiksesta valmistuneet. Suuriin yrityksiin tai startuppeihin on tuskin asiaa