Lidlin vaatteet myydään sekunneissa. Kuka ne ostaa?
Kommentit (164)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 12:40"]Minä.34v. lihava työtön ämmä. Ei oo niin väliä mitä on päällä. Ostin just kaikki ison koon t- paidat pois. Hyvä laatuisia ovat. Ei jaksa vaatteilla koreilla. Eikä ne lidlin vaatteet rumia ole, kehtaa vetää päälle.
[/quote]
Sama täällä. Ikää 32v.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:21"]Te, jotka ostatte vaatteita Lidlistä, ette ole luultavasti nähneet sitä BBC:n dokumenttia Aasian vaateteollisuudesta... Siinä näytettiin tehtaita, joilta tulee vaatteita Lidliin, H&M:ään ym. Työntekijät tekivät 18-20 h päiviä orjapalkalla ja nukahtelivat seisaalleen työnsä parissa. Suosikaa eurooppalaista!!!
Alapeukkusadetta odotellessa, mutta tätä se vaateteollisuus on.
[/quote]
Ehkä niin, mutta mieluummin tuollaisissa töissä kuin kadunvarressa myymässä itseään :/ muita vaihtoehtoja ei hirveänä ole heillä jos meinaavat rahaa jostain saada.
Ainakin harrastelijajuoksjoiden piirissä Lidl on jonkin verran trendikäs juttu, meillä on paljon Lidlin urheiluvaatteita ym. Kun sattuu tulemaan sopivaa vastaan niin ostan lapsille ja itselleni myös muuta vaatetta, joita olen pitänyt myös töissä (olen projektipäällikkö konsulttifirmassa). Pari hutiakin on tosin Lidlissä tullut tehtyä. Lidlistä ostaessa on mielestäni pieni piikki niille, jotka yrittävät koreilla mahdollisimman kalliilla vaatteilla. Olemme vakavarainen perhe ja meidän ei tarvitse sitä erikseen muille korostaa.
Minua ei kiinnosta jonkun vinkuintiaanin kärsimykset töitä tehdessä. Minä ostan halvalla laadukasta ja sitä saa lidlistä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:21"]Te, jotka ostatte vaatteita Lidlistä, ette ole luultavasti nähneet sitä BBC:n dokumenttia Aasian vaateteollisuudesta... Siinä näytettiin tehtaita, joilta tulee vaatteita Lidliin, H&M:ään ym. Työntekijät tekivät 18-20 h päiviä orjapalkalla ja nukahtelivat seisaalleen työnsä parissa. Suosikaa eurooppalaista!!! Alapeukkusadetta odotellessa, mutta tätä se vaateteollisuus on. [/quote] Ehkä niin, mutta mieluummin tuollaisissa töissä kuin kadunvarressa myymässä itseään :/ muita vaihtoehtoja ei hirveänä ole heillä jos meinaavat rahaa jostain saada.
[/quote]
Ja kyllä Euroopassakin on hikipajoja, ei se Made in Europe takaa mitään! Pari vuotta sitten oli iso kohu kun Italiassa ratsattiin eräs tehdas missä valmistettiin mm. Vuittonia ja Chanelia ja olot ihan samanalaiset kuin vaikka Bangladeshin tehtailla. Sitten Chanelilla nauretaan ja myydään lapsityövoimalla tehtyjä neljän tonnin laukkuja eteenpäin, lapussa lukee Made in Italy..
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:21"]
Te, jotka ostatte vaatteita Lidlistä, ette ole luultavasti nähneet sitä BBC:n dokumenttia Aasian vaateteollisuudesta... Siinä näytettiin tehtaita, joilta tulee vaatteita Lidliin, H&M:ään ym. Työntekijät tekivät 18-20 h päiviä orjapalkalla ja nukahtelivat seisaalleen työnsä parissa. Suosikaa eurooppalaista!!!
Alapeukkusadetta odotellessa, mutta tätä se vaateteollisuus on.
[/quote]
Ai että Lidlin vaatteet ovat tällaisiat paikoista ja muiden ei?
[/quote]
Huoh. Siksi sanoinkin, että suosikaa EUROOPPALAISTA. Osaatko lukea? Ja ei, en osta myöskään Zaran vaatteita tms.
Olen 25v. oikeustieteen opiskelija, ja lempivaatteeni ovat Lidlistä. Aivan varmasti ostan vielä sittenkin kun tuomari olen :P, niissä mitä olen ostanut, laatu on erittäin hyvä ja ei ole hinnalla pilattuja. Usein vain ovat joko loppuneet tai sitten omaa kokoa (38-40) on tasan yksi jäljellä. Kulutuksessa on ainakin Lidlin paidat ja topit, talvitakinkin ostin mutta siskoni omi sen :)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 16:53"]
http://mvlehti.net/2015/05/16/lidlilla-myonteinen-ongelma-kysynta-suurempi-kuin-tarjonta/
[/quote]
jutusta lainattua: Kauppaketjun panivat Suomessa pystyyn silloinen toimitusjohtaja Antti Tiitola ja kiinteistöistä vastannut johtaja Peter Ahlström. Miehet osasivat tulkita häkellyttävän hyvin ostokäyttäytymisen kehitystä.
"Meillä ei ole yhtään kauppapaikkaa tai myymälää, josta nyt haluaisimme pois. Yhtään lopetettavaa myymälää ei ole ollut eikä ole näköpiirissä”, Lauri Sipponen sanoo.
Tiedä sitten tuosta "kaukaa viisaudesta" karu tosiasia kun on, että joka paikkakunnalla odotetaan Lidliä, kuin kuuta nousevaa, aivan sama, minnepäin kuntaa se aukeaa.
Omassa pikkukaupungissani oli pitkä vääntö siitä, minne Lidl saa kauppansa avata, kun luonnollisesti S ja K kampittivat voideltujen virkamiestensä avustuksella minkä kykenivät. Lopulta Lidl tuli koko kaupunkia ajatellen paskimmalle paikalle pitkulaisen kaupungin toiseen päähän keskustan ulkopuolelle, jossa ei ole juurikaan edes työpaikkoja, asutusta toki, mutta suurin osa siitäkin kaupungin toisella puolella. Silti suksee on ollut valtaisa ja tuntuu vain lisääntyvän kokoajan, vaikka se on ollut paikkaunnallamme jo vuosia.
Eipä sillä kauppapaikalla ole kovin paljoa merkitystä silloin, jos kauppa on haluttu ja sitähän Lidl totisesti on. Keskustelupalstat on pullollaan kyselyjä ja aneluja, että milloin paikkakunnalle vihdoin saataisiin Lidl. Enpä usko, että Lidliä halajaville kovinkaan suurta merkitystä on sillä, minnepäin kaupunkia se tulee, pääasia vaan että tulee.
Olemme aikuisia, koulutettuja ihmisiä, bruttotulot kuussa reilusti yli kymppitonnien. Ja Lidlin urheiluvaatteet ovat käytössä. Hyviä ovat. Muutenkin Lidlin tuotteet ovat pärjänneet aina laatuvertailuissa hienosti, ja pärjäsi jo ennen Suoneen tuloaan. Ja muuten noissa ala-arvoisissa oloissa tehdään aika paljon aika kalliitakin merkkivaatteita. Siihen ei pysty vaikuttamaan ostamalla kalliimpaa.
Minä. Korkeasti koulutettu, matalapalkkainen, tällä hetkellä vielä kotona. Lapset kerhoon yhdeksäksi ja siitä suoraan Lidliin. Saan yleensä sen mitä menen hakemaan, vaikkakin oikeasti kiinnostavia tuotteita on jo siinä vaiheessa vähän jäljellä. Mielestäni kaikki non-food -tuotteet ovat siellä hyvälaatuisia, ainoastaan pölypussiton imuri meni palautukseen. Välillä melkein naurattaa kun huomaan että päälläni on "vaan" imetysliivit, alkkarit, sukat, housut, paita, takki,kengät ja rukkaset Lidlistä ;) Aiemmin oli ihan sama pukeutua Lidllin vaatteisiin kun taatusti kukaan tuttu ei käynyt sieltä vaatteita edes katsomassa, saati vastaanottanut mainoksia joista tuotteet löytyisivät, nykyään on jo vähän vaikeampi peittää vaatteiden alkuperää :) Myös miehellä ja lapsilla paljon vaatteita, ja lapsilla leluja, sieltä.
Täällä opettajaäiti, jonka mies insinööri. Ja Lidlistä ostan monesti jotain vaatetta. Minusta edullisia ja laatukin enimmäkseen hyvä. Esim. juuri urheilukamppeissa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:45"]
Faktatieto: ostaja on hintatietoinen DI. Varsinkin urheiluvaatteet ovat kuulemma hyviä, ostaa myös lapsille
.
[/quote]
Ostaja on köyhä. Hintatietoinen jättää Lidlin vaatteet oikeasti niitä tarvitseville, esim. työttömille ja yksinhuoltajille.
[/quote]
jos hintatietoinen di on yh??
ei siellä ainakaan toistaiseksi tarvi kassalla sukupuuta ja verotodistusta esittää.
Osa vaatteista ok laatusia mutta kyllä sinne huonoakin laatua mahtuu joukkoon. Ainakin lastenvaatteissa. Jotkut sukkahousut ja sukat hyviä,osa taas tod. huonolaatuisia. Samoin joissain lasten vaatteissa saumat heti kiertää. Mutta näitä huonolaatuisia sattuu varmasti jokaisen vaatemerkin joukkoon. Lidlin vaatteet on kyllä halpoja,mutta ei sen laadukkaampia kuin muutkaan.. Urheiluvaatteista ja kengistä ei ole kokemusta...
Olen ostanut urheiluvaatteita.
- 25v opiskelija.
Saksassa pultsarit hortoilee lidlissä halvan viinihyllyn edessä ja kassoilla. Kuka suomessa hortoilee lidlin vaatehyllyjen edessä ei minua hetkauta.
Miten esim.liivejä voi sieltä ostaa, kun ei ole paikkaa missä niitä sovittaisi?
Itse en ole koskaan ostanut lidlistä vaatteita mutta moni ihminen kehuu lidlin vaatteiden kestävyyttä jne. ja mitä sillä on väliä mistä joku ostaa vaatteensa? jos joku tykkää lidlin vaatteista niin sitten tykkää.. ei pitäisi sinun yö unia viedä.
Täälläkin yksi isojalkainen, jota harmittaa, että Lidlin naisten kengissä suurin koko on yleensä 40 :(((. Onneksi tyttären koko 37, niin pääsee nauttimaan halvoista ihanuuksista!
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 12:40"]
Minä.34v. lihava työtön ämmä. Ei oo niin väliä mitä on päällä. Ostin just kaikki ison koon t- paidat pois. Hyvä laatuisia ovat. Ei jaksa vaatteilla koreilla. Eikä ne lidlin vaatteet rumia ole, kehtaa vetää päälle.
[/quote]Ne on muuten hyvälaatusia vaatteita. Parempaa laatua kuin jossain H&M tai Lindexillä.