Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltapaloja leivän puputtamisen sijaan?

Vierailija
16.05.2015 |

Olin alkuvuonna gfg dieetillä, senkin jälkeen söin usein iltapalaksi rahkaa, joka nyt on alkanut tökkimään. Olen palannut takaisin leipä-iltapaloihin ja turvottaa kamalasti :(

Pelkästä jugurttipurkillisesta ei lähde nälkä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama, koska rakastan leipää... Miten olisi munakas eri täytteilä, tai salaatti, pirtelö (smoothie)? Niihin saa jo aika paljon vaihtelua ja ovat kaikki nopeita tehdä :o)

Keksikööt muut lisää...

Vierailija
2/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapuuro

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalasalaatti

Vierailija
4/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön sellaisia ruissnackskolmioita (kielinerot, menikö tuo yhdyssanhirviö oikein?) itse tekemäni hummuksen kanssa.

Vierailija
5/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön iltapalaksi yleensä hedelmiä/marjoja esim eilen vesimeloonia ja pari satsumaa. Tämän lisäksi syön yleensä joko yhden leivän tai turkkikaista jogurttia hunajalla

Vierailija
6/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chiasiemeniä ja marjoja / hedelmäsosetta / mehukeittoa tms. 

Vierailija
7/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen ei tarvitse iltapaloja, sen syominen on vain tapa joka on harmillisesti jaanyt paalle. Olet tottunut napostelemaan jotain tiettyyn aikaan niin seuraavanakin paivana luulet olevasi nalkainen samoihin aikoihin. Illallinen voi hyvin olla paivan viimeinen ateria. Kotimaassani iltapalan kasitetta ei ole edes olemassa, vaan ihmiset syovat kolme kertaa paivassa (aamu, lounas, ilta).

Vierailija
8/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollista mysliä maidolla ( tai maustamattomalla jogurtilla). Minua ei ainakaan turvota.

Vierailija
9/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:58"]

Aikuinen ihminen ei tarvitse iltapaloja, sen syominen on vain tapa joka on harmillisesti jaanyt paalle. Olet tottunut napostelemaan jotain tiettyyn aikaan niin seuraavanakin paivana luulet olevasi nalkainen samoihin aikoihin. Illallinen voi hyvin olla paivan viimeinen ateria. Kotimaassani iltapalan kasitetta ei ole edes olemassa, vaan ihmiset syovat kolme kertaa paivassa (aamu, lounas, ilta).

[/quote]

Kyllä mulla on nälkä vielä illalla kun syön päivällisen viideltä. Ei tule uni kymmenen jälkeen jos vatsa on tyhjä.

Vierailija
10/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pähkinötä

Vierailija
11/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 09:02"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:58"]

[/quote]

Kyllä mulla on nälkä vielä illalla kun syön päivällisen viideltä. Ei tule uni kymmenen jälkeen jos vatsa on tyhjä.
[/quote]
Illallista ei tarvitse syoda myoskaan noin aikaisin! Itse lahden usein toista puoli kuuden maissa, joten ruokaa on odotettavissa joskus kuuden ja seitseman valilla. Ruoka pitaa kyllaisena useamman tunnin, joten nukkumaan mennessa ei todellakaan ole nalka.

Kokeile vaikka! Parin viikon jalkeen saatat huomata etta iltapala oli vain turhaa tapasyomista.

Vierailija
12/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mysliä,se vasta sokeripommi on. Itse suosin perus ruisleipää,päälle laitan avokadoa,juustosiivun ja joskus avokadon päälle tonnikalaa. Sitten lasi vettä ja hedelmä. Ei tarvitse isoa iltapalaa,pieni nälän tunne on normaalia. Aamusti sitten puuroa kera marjojen ja kuppi teetä :)

Vierailija
13/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 09:02"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:58"]

[/quote]

[/quote]

Voisit kokeilla siirtää päivällistä. Itse syön töistä tultua jotain ihan pientä (kuppi teetä tai smoothie tai jogurtti, hedelmä tmv.) ja laitan päivällisen tulemaan. Lapset syövät koulun jälkeen tukevan välipalan ennen treenejä. Kun kotiutuvat, käyvät pesulla ja sitten syömme yhteisen päivällisen noin klo 19.30-20. Sitten seuraavan päivän vaatteiden tsekkaus, kokeisiin yms. kuulustelua (lukuläksyjen kuulustelua), hampaanpesu ja nukkumaan.

Aterioiden määrä on siis varmaan sama mutta järjestys eri. Sillä tavalla saa lisää peliaikaa kunnon ruoan tekoon ja mahdollisuuden treenata. Ison ruoan jälkeen en itse ainakaan lähtisi enää lenkille tai menisi puolille öin.

Vierailija
14/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:58"]Aikuinen ihminen ei tarvitse iltapaloja, sen syominen on vain tapa joka on harmillisesti jaanyt paalle. Olet tottunut napostelemaan jotain tiettyyn aikaan niin seuraavanakin paivana luulet olevasi nalkainen samoihin aikoihin. Illallinen voi hyvin olla paivan viimeinen ateria. Kotimaassani iltapalan kasitetta ei ole edes olemassa, vaan ihmiset syovat kolme kertaa paivassa (aamu, lounas, ilta).
[/quote]

En voi ymmärtää tälläistä oman toiminnan tyrkyttämistä totuutena kun meillä ihmisillä on niin erilaisia elämäntapoja. Toiset meistä syö mieluummin pienempiä aterioita jolloin tosiaan täytyy syödä useammin. Ei kaikki syö hervotonta lounasta ja päivällistä + toisilla se energian kulutus on suurempaa ja liikuntaa saatetaan illalla harrastaa töiden ja päivällisen jälkeen. Ja jos nyt ehdottaa että syö jotain pientä ennen liikuntaa niin sama kai se syökö sen liikuntaa ennen vai jälkeen jos itselle on kokenut paremmaksi syödä päivällisen ensin ja iltapalan jälkeen. Ihme kiihkoilua. Toiset ihmiset ei vaan millään näe itsensä ja omien tapojensa ulkopuolelle. Sivistymätöntä.

Vierailija
15/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 09:07"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 09:02"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:58"]

[/quote]

[/quote]
Illallista ei tarvitse syoda myoskaan noin aikaisin! Itse lahden usein toista puoli kuuden maissa, joten ruokaa on odotettavissa joskus kuuden ja seitseman valilla. Ruoka pitaa kyllaisena useamman tunnin, joten nukkumaan mennessa ei todellakaan ole nalka.

Kokeile vaikka! Parin viikon jalkeen saatat huomata etta iltapala oli vain turhaa tapasyomista.
[/quote]

Kyllä lapsilla on viideltä nälkä, kun ovat syöneet koulussa lounaan yhdentoista jälkeen. Samalla kai siinä itsekin syö.
En ole ap.

Vierailija
16/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustamaton jugurtti ja itsetehty mysli (googleta). Monilla kestää syödä kaurahiutaleita vaikka vehnä ja ruis tekee mahavaivoja. Salaatti pähkinöillä/siemenillä.

Vierailija
17/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 09:07"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 09:02"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä lapsilla on viideltä nälkä, kun ovat syöneet koulussa lounaan yhdentoista jälkeen. Samalla kai siinä itsekin syö.
En ole ap.
[/quote]

Aikuinen lihoo tuolla tahdilla helposti - se kai se aloittajankin ongelma on. Rytmiä vaihtamalla voisi saada lihomisen pysähtymään. Ei erilaisen ratkaisun tarjoaminen ole aina ylimielisyyttä! Miksei voisi kokeilla, jos nykyinen malli ei kerran toimi!

Vierailija
18/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 09:07"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 09:02"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 08:58"] Aikuinen ihminen ei tarvitse iltapaloja, sen syominen on vain tapa joka on harmillisesti jaanyt paalle. Olet tottunut napostelemaan jotain tiettyyn aikaan niin seuraavanakin paivana luulet olevasi nalkainen samoihin aikoihin. Illallinen voi hyvin olla paivan viimeinen ateria. Kotimaassani iltapalan kasitetta ei ole edes olemassa, vaan ihmiset syovat kolme kertaa paivassa (aamu, lounas, ilta). [/quote] Kyllä mulla on nälkä vielä illalla kun syön päivällisen viideltä. Ei tule uni kymmenen jälkeen jos vatsa on tyhjä. [/quote] Illallista ei tarvitse syoda myoskaan noin aikaisin! Itse lahden usein toista puoli kuuden maissa, joten ruokaa on odotettavissa joskus kuuden ja seitseman valilla. Ruoka pitaa kyllaisena useamman tunnin, joten nukkumaan mennessa ei todellakaan ole nalka. Kokeile vaikka! Parin viikon jalkeen saatat huomata etta iltapala oli vain turhaa tapasyomista.

[/quote]

Taidetaan kulkea aivan eri aikatauluissa. Jos sinä lähdet töistä puoli kuusi, niin itse lähden jo kolmelta.

Lapset hoidosta, kauppaan ja ruoka. Ei nekään jaksa odotella päivällistä jonnekin seitsemään. Ja turha lapsille antaa ruokaa viideltä ja itse lämmitellä jämiä myöhemmin. Tykkään että syömme kaikki yhdessä.

Mutta tämä menee nyt jos sivuraiteille alkuperäisestä kysymyksestä :) ap

Vierailija
19/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön usein pirkillisen raejuustoa ja/tai pakastemarjoja kulhollisen.

Vierailija
20/23 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee hedelmäsalaattia :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme