Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOTUUS amis vs. lukio

Vierailija
16.05.2015 |

Olen valmistunut kaksoistutkintoon v. 2013.
Amis:Naurettavaa apukoulutasoa. Opetus surkeaa. Kokeet helpompia kuin peruskoulussa. Lukematta fiksu saa heittämällä täydet pisteet.

Lukio: Vaatii oikeasti älyä. Tyhmä ei koskaan valmistu yo:ksi (vrt. Amis) .

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:47"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:44"]Siis mitä? Ammattikoulusta valmistut ammattiin. Kouluttaudut ja saat itsellesi ammatin, jonka mukaan (ihannetilanteessa) tulevaisuudessa työskenteletkin. Esim. sosiaali- ja terveysalalle et ilman koulutusta pääse (luojan kiitos!) ja työssäoppiminen, eli käytännössä työharjoittelut on aivan olennainen osa koulutusta.
[/quote]

Serku pääsi amikseen (lähihoitaja )5,5 keskiarvolla. Narkomaani. Lintsasi. Suoritti amiksen loistavin arvosanoin. Surullista.
[/quote]

Niinpä. Nämä hörhöt hoitavat sitten meitä

Vierailija
42/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoistutkinto takana. Amiksessa ei vaadittu mitään! Olin pettynyt. Jopa peruskoulussa vaadittiin enemmän. Koulukaverit syrjäytyneitä juoppoja. Lukiossa fiksut Koulukaverit ja joutuo tekemään töitä että pärjäsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:44"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:41"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:40"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:38"]Kyllä tyhmätkin voi valmistua lukiosta.
[/quote]

Hyvin harvoin. Sen sijaan kaikki amikset ovat tyhmiä
[/quote]
Yli 9 keskiarvo peruskoulusta ja olen tyhmä? :D menes nyt sivistämään itseäsi sinne lukioon.
[/quote]
Menes amisvajakki vittuun
[/quote]
Hah :D et sitten muuta keksi? Et tainnut pärjätä kovin hyvin koulussa ja nyt vituttaa?
[/quote]

7 laudaturia ja KM. :)
[/quote]
Et kuitenkaan ole viitsinyt sivistää itseäsi, vaan lauot typeriä juttujasi amiksista?

Vierailija
44/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:51"]Kaksoistutkinto takana. Amiksessa ei vaadittu mitään! Olin pettynyt. Jopa peruskoulussa vaadittiin enemmän. Koulukaverit syrjäytyneitä juoppoja. Lukiossa fiksut Koulukaverit ja joutuo tekemään töitä että pärjäsi
[/quote]

Sama kokemus

Vierailija
45/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:51"]Kaksoistutkinto takana. Amiksessa ei vaadittu mitään! Olin pettynyt. Jopa peruskoulussa vaadittiin enemmän. Koulukaverit syrjäytyneitä juoppoja. Lukiossa fiksut Koulukaverit ja joutuo tekemään töitä että pärjäsi
[/quote]
Millä alalla ei vaadita mitään? Itselle esimerkiksi kytkentäkaavioiden piirtäminen oli amiksessa vaikeaa, vaikka niitä osaankin lukea.

Vierailija
46/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksen käynyt ja taso eskaria. Vetelin täysiä kokeista lukematta. Ihan pellekoulu. Aikuislukiossa vaadittiin jo älyä ja sivistystä

Vierailija
47/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin lukion ja voin sanoa, että se oli kyllä helppoa koulunkäyntiä. Riitti, että jaksoi olla paikalla ja edes jotenkin kuunnella ja sama päti ammattikorkeakouluun. Yliarvostettuja mielestäni molemmat. Mielestäni lukio kannattaa käydä vain, jos on matkalla yliopistoon. Ammattikoulun kautta pääsee nopeammin työelämään ja monesti duunareilla on paremmat palkatkin (ei tietenkään aina).

Vierailija
48/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:39"]Lukio vaatii älyä ja lukupäätä. Amiksen pystyy suorittamaan vammainenkin
[/quote] Vitut vaadi. Lukenut en yhtään ja silti valmistuin lukiosta.
[/quote]

Sinä mitään lukiota ole käynyt :D
[/quote] Kyllä nyt vituttaa kun ei sun totuudet lukion ylivertaisuudesta pitänytkään paikkaansa. Kyllä sieltä vaan pääsee läpi ihan vaan hengaamallakin. Kotitehtäviä en tehnyt lähes koskaan ja kirjoituksia varten jaksoin ehkä hieman matikan kirjaa raottaa, mutta niimpä sitä vaan selvittiin ja juhlia vietettiin. Kyllä sielä lukiossakin pärjää ihan sillä vanhalla kunnon maalaisjärjellä ihan samalla tavalla kuin amiksessa. Ja työntekoa ei muuten sitten kirjoista opitakaan, se opitaan käytännössä ja siinä ei olekaan sitten mitään helvetin väliä jollain englannin arvosanalla.

Vierailija
49/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:54"]

Amiksen käynyt ja taso eskaria. Vetelin täysiä kokeista lukematta. Ihan pellekoulu. Aikuislukiossa vaadittiin jo älyä ja sivistystä

[/quote]

Teillä ei ilmeisesti ollut käytännön kokeita?

Vierailija
50/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:54"]Amiksen käynyt ja taso eskaria. Vetelin täysiä kokeista lukematta. Ihan pellekoulu. Aikuislukiossa vaadittiin jo älyä ja sivistystä
[/quote]
Mä en lukiossakaan juuri lukenut. Tylsää pakkopullaa ja hyvin meni. Joskaan mitään en niillä papereilla ole tehnyt. Sukulaisten painostuksesta sinne menin, sainpahan hyvät rahat ylppäreissä, ainoa hyöty toistaiseksi.

Vierailija
51/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksen taso tosiaan Suomessa todella huono. Opetuksen taso huono. Ei vaadita mitään. Kyllä lukiossa pärjätäkseen pitää olla älykäs

Vierailija
52/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan dorka menee lukioon, ei mitään hyötyä. heität 3-4 vuotta elämästä hukkaan etkä valmistu mihinkään.

Vierailija
53/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:56"]Amiksen taso tosiaan Suomessa todella huono. Opetuksen taso huono. Ei vaadita mitään. Kyllä lukiossa pärjätäkseen pitää olla älykäs
[/quote]

No jos amiksen taso on niin huono niin miksi 7 keskiarvolla en päässyt sinne mutta lukioon kylläkin. Lukiossa riitti vain läsnäolo että pääsi läpi kokeista. Onneksi lopetin sen kesken ja hain uudelleen amikseen niin eipä tarvi mennä loppuelämäksi leijumaan siwan kassalle se niin ylistetty valkolakki päässä.

Vierailija
54/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun monet (vai yksi ainoa?) hokevat kuinka saivat amiksessa kokeista täysiä pisteitä lukematta, niin voisitteko kertoa millä alalla näin on? Meillä oli vaatetusalalla todella vähän kokeita, joihin piti lukea. Enimmäkseen kokeet olivat työskentelykokeita, joista ei saanut täysiä pisteitä kuin todellisella osaamisella. Yleisaineissa tietysti oli perinteiset kokeet, joista sai hyvät pisteet ihan peruskoulun tiedoilla.

Vierailija
55/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosiian tainnut käydä jonkun "vammaisalan amiksen" kun noin helppoa on ollut? Olet vain katkera mukamas viisas, joka inisee täällä kun ei töitä heru kummillakaan papereilla :D

Vierailija
56/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi suorittaa läpi amikset ja lukiot ja yliopistot ihan hyvin paperein ja jäädä silti lampaaksi joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan. Olen käynyt kaikki nuo mainitut ja jokaisessa paikassa on niitä jotka pänttäävät koulussa mutta eivät osaa soveltaa oppimaansa. Odottavat että kaikki pureskellaan heille valmiiksi. Ihmettelevät sitten kun töitä ei löydy. Jokaisessa koulussa on myös niitä jotka ottavat koulutuksesta kaiken irti ja omalla ajallaan syventävät tietoaan ja käyttävät sitä. Käyttävät myös koulun ulkopuolella opittuja tietoja ja taitoja ja yhdistelevät asioita. Nämä henkilöt työllistyvät, perustavat yrityksiä, työllistävät muita, uudistavat yhteiskuntaa. Älkää tuijottako paperilappusia.

Vierailija
57/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:44"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:41"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:40"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:38"]Kyllä tyhmätkin voi valmistua lukiosta.
[/quote]

Hyvin harvoin. Sen sijaan kaikki amikset ovat tyhmiä
[/quote]
Yli 9 keskiarvo peruskoulusta ja olen tyhmä? :D menes nyt sivistämään itseäsi sinne lukioon.
[/quote]
Menes amisvajakki vittuun
[/quote]
Hah :D et sitten muuta keksi? Et tainnut pärjätä kovin hyvin koulussa ja nyt vituttaa?
[/quote]

7 laudaturia ja KM. :)
[/quote] Ei sentään KTM eli ekonomi

Vierailija
58/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin hyvä peruskoulussa. Halusin amikseen. Petyin aika pahasti opettajien moraaliin ja opetuksen
tasoon. Se oli todella heikkoa.

Vierailija
59/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 01:06"]Olet tosiian tainnut käydä jonkun "vammaisalan amiksen" kun noin helppoa on ollut? Olet vain katkera mukamas viisas, joka inisee täällä kun ei töitä heru kummillakaan papereilla :D
[/quote]
Itselleskö höpöttelet?

Vierailija
60/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin datanomiksi kun en tiennyt mitä tehdä. Järkeilin että it on tärkeä joka alalla ja olin oikeassa. Valmistun pian ekonomiksi ja olen aina saanut töitä ja kaikki on kiitos datanomin tutkinnolle ja työkokemukselle mikrotuesta sen jälkeen. Jos olisin käynyt lukion ja sen jälkee tehny jotai paskahommaa esim siivousta kun eihän siellä mitää ammattia opeteta niin olisin varmaa erittäin kusessa työpaikkojen suhteen. Lukiopohjainen ekonomi ilman työkokemusta voiko kusisempaa tilannetta olla??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan