Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ateistit ovat huvittavia!!!!!!!;

Vierailija
15.05.2015 |

Osaavat luetella Raamatusta pitkiä pätkiä, paremmin kuin uskovaiset.
Opiskelevat teologiaa ja jotkut jopa ottavat vastaan pappisvihkimyksen! (tämän kuulin teologiystävältäni) Saarnaavat ihan pokkana jotain mihin eivät muka itsekään usko.
Kiihko jolla ateisti suhtautuu uskontoon vetää vertoja kadunkulmassa käännyttäjille. Ateisti jaksaa keskustella uskonnosta ja Raamatun kertomusten detaljeista loputtomiin.
Sama kuin tiukan linjan vegaani opettelisi mestarilliseksi liharuoan laittajaksi ja mesoaisi naudan sisäfileen kypsyysasteesta.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:30"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:13"]

Minusta se on aika naurettavaa, että ateistit ovat pääsääntöiseti paremmin perillä uskonnoista kuin uskovat.

[/quote]

Miksi koet sen naurettavaksi?

Minä olen kastamaton pakana ja ateisti. Olen kuitenkin lukenut paljon maailman uskonnoista, ihan vaan uteliaisuuttani. Haluan tietää eri uskonnoista, koska jos joku ottaa asian esille, haluan pystyä keskustelemaan asiasta sivistyneesti ja kiihkottomasti.

Mielestäni tietämys uskonnoista kuuluu yleissivistykseen.

Itse en julista omaa kantaani, koska koen sen sivistymättömäksi kayttäytymiseksi. En myöskään halua loukata ihmisten uskoa, koska koen sen henkilökohtaiseksi asiaksi.

En myöskään ymmärrä tämän ketjun olemassaoloa, koska koen tämänkaltaisen kapeakatseisen yleistyksen moukkamaiseksi käytökseksi. Tämä koskee kaikkia kapeakatseisia yleistyksiä.

Jos ihminen on uskonnossaan, tai uskonnottomuudessaan onnellinen, mikä minä olen sitä tuomitsemaan?

[/quote]

Uskovien mielestä tietämys ei ole oleellista vaan usko.

Onhan se huvittavaa että uskonnottomat ovat paremmin perillä uskonosta kun uskovat. Ainakin minusta.

[/quote]

Minä puolestani en koe asiaa huvittavana. Ateistin tietämys perustuu tiedonhaluun, ihmisen usko puolestaan painottuu enemmän tunnepuolelle. Aivan normaalia ihmisen käytöstä.

Kaikenlaiset asiat sitä tässä maailmassa ihmisiä vaivaavatkin...

Vierailija
2/44 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teologia on kyllä järkyttävää ajan ja ihmismielen tuhlausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti ja kiinnostunut eri uskonnoista. Uskonnot ovat mielenkiintoisia, mutta mihinkään en usko.

Vierailija
4/44 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lucifer Valonkantaja tuo valon.

Vierailija
5/44 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:13"]

Minusta se on aika naurettavaa, että ateistit ovat pääsääntöiseti paremmin perillä uskonnoista kuin uskovat.

[/quote]

Miksi koet sen naurettavaksi?

Minä olen kastamaton pakana ja ateisti. Olen kuitenkin lukenut paljon maailman uskonnoista, ihan vaan uteliaisuuttani. Haluan tietää eri uskonnoista, koska jos joku ottaa asian esille, haluan pystyä keskustelemaan asiasta sivistyneesti ja kiihkottomasti.

Mielestäni tietämys uskonnoista kuuluu yleissivistykseen.

Itse en julista omaa kantaani, koska koen sen sivistymättömäksi kayttäytymiseksi. En myöskään halua loukata ihmisten uskoa, koska koen sen henkilökohtaiseksi asiaksi.

En myöskään ymmärrä tämän ketjun olemassaoloa, koska koen tämänkaltaisen kapeakatseisen yleistyksen moukkamaiseksi käytökseksi. Tämä koskee kaikkia kapeakatseisia yleistyksiä.

Jos ihminen on uskonnossaan, tai uskonnottomuudessaan onnellinen, mikä minä olen sitä tuomitsemaan?

[/quote]

Uskovien mielestä tietämys ei ole oleellista vaan usko.

Onhan se huvittavaa että uskonnottomat ovat paremmin perillä uskonosta kun uskovat. Ainakin minusta.

Vierailija
6/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne vihollisesi.

Vierailija
7/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistien näkemys on yleensä hyvin perusteltu ja nojaa tietoon ja ymmärrykseen. Näitä on vaikea saavuttaa ilman asiaan perehtymistä. Suosittelen uskovaisillekin lämpimästi.

Vierailija
8/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:01"]Tunne vihollisesi.
[/quote]

Hmm. Itse suhtaudun pääsääntöisesti puhtaalla välinpitämättömyydellä asioihin joihin en usko. Sen sijaan ateistit kuluttavat varsin paljon energiaa johonkin mihin eivät (?) edes usko...

Vierailija
9/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:03"]Ateistien näkemys on yleensä hyvin perusteltu ja nojaa tietoon ja ymmärrykseen. Näitä on vaikea saavuttaa ilman asiaan perehtymistä. Suosittelen uskovaisillekin lämpimästi.
[/quote]

Miksi tuhlata aikaa johonkin mitä ei ole olemassa??!!!!!! :-o

Vierailija
10/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta teologia voisi olla vakavasti otettava tieteenala, sitä täytyy voida harjoittaa muutkin kuin uskovaiset.

Vierailija
11/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienostipa on niputettu kaikki ateistit samaan.

Kaikenlisäksi pitää muistaa, että uskonnot ovat, ja paikoin edelleen ovat, pitäneet valtaa ja alistaneet kansaa uskontonsa perusteella. Edelleen on paikkoja, joissa "pyhiä" tekstejä ja näiden julistajia ei saa kritisoida.

Enkä puhu vain Islamista.

Vierailija
12/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:03"]Ateistien näkemys on yleensä hyvin perusteltu ja nojaa tietoon ja ymmärrykseen. Näitä on vaikea saavuttaa ilman asiaan perehtymistä. Suosittelen uskovaisillekin lämpimästi.
[/quote]

Esimerkiksi tiedän, että monet ihmiset uskovat kummituksiin. Minä sen sijaan en usko. Mutta en ole halunnut ottaa elämäni keskeiseksi sisällöksi todistaa kummituksiin uskovalle että hän on väärässä, koska asia on mielestäni jonninjoutava.
Yritän tuoda esille, että hämmentävä on se intohimo millä ateistit uskontoon suhtautuvat, ottaen huomioon etteivät usko koko juttuun.

Vierailija
13/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:06"]Hienostipa on niputettu kaikki ateistit samaan.

Kaikenlisäksi pitää muistaa, että uskonnot ovat, ja paikoin edelleen ovat, pitäneet valtaa ja alistaneet kansaa uskontonsa perusteella. Edelleen on paikkoja, joissa "pyhiä" tekstejä ja näiden julistajia ei saa kritisoida.

Enkä puhu vain Islamista.
[/quote]

Lukiko aloituksessani "kaikki ateistit"? Eipä tainnut lukea.
Yhtä kaikki voin kirjoittaa että ihmiset tekevät sitä ja tätä enkä viittaa sillä koko ihmiskuntaan.

Vierailija
14/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, minä luen itseni ateistiksi. Minua ei kiinnosta uskonasiat lainkaan, enkä tiedä edes mitä varten tiettyjä kirkollisia juhlapyhiämme vietetään. En ole lukenut raamattua, enkä osaa siteerata siitä sanaakaan. Sitä on ateismi.

Vierailija
15/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:03"]Ateistien näkemys on yleensä hyvin perusteltu ja nojaa tietoon ja ymmärrykseen. Näitä on vaikea saavuttaa ilman asiaan perehtymistä. Suosittelen uskovaisillekin lämpimästi.
[/quote]

Miksi tuhlata aikaa johonkin mitä ei ole olemassa??!!!!!! :-o
[/quote]
Kristinuskoako tai muita uskontoja ei ole olemassa? Uskonnot ovat ehkä suurimpia yksittäisiä kulttuureja ja historiaa muokkaavia asioita. Niiden ymmärtäminen ja niistä tietäminen on tärkeää.

Vierailija
16/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uskovaiset ovat hulluja kuten tämä ap Koti-Petri.

Vierailija
17/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi ateistit ylipäätään haluavat muodostaa tietoon ja näkemykseen perustuvan ymmärryksen asiasta joka on heidän mielestään hölynpölyä? Sitä yritän tässä kysyä?

Vierailija
18/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muu puhuu enemmän lihan syönnistä kuin vegaani?!?

Sinäkin uskovaisena jauhat suu vaahdossa ateistmista.

Vierailija
19/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:03"]Ateistien näkemys on yleensä hyvin perusteltu ja nojaa tietoon ja ymmärrykseen. Näitä on vaikea saavuttaa ilman asiaan perehtymistä. Suosittelen uskovaisillekin lämpimästi. [/quote] Esimerkiksi tiedän, että monet ihmiset uskovat kummituksiin. Minä sen sijaan en usko. Mutta en ole halunnut ottaa elämäni keskeiseksi sisällöksi todistaa kummituksiin uskovalle että hän on väärässä, koska asia on mielestäni jonninjoutava. Yritän tuoda esille, että hämmentävä on se intohimo millä ateistit uskontoon suhtautuvat, ottaen huomioon etteivät usko koko juttuun.

[/quote]

Kyllä niitä on, jotka ovat tämän ottaneet kovin keskeiseksi osaksi elämää. Mm. Harry Houdini teki uraa paljastamalla meedioiden huijauksia.

Vierailija
20/44 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:59"]

Osaavat luetella Raamatusta pitkiä pätkiä, paremmin kuin uskovaiset. Opiskelevat teologiaa ja jotkut jopa ottavat vastaan pappisvihkimyksen! (tämän kuulin teologiystävältäni) Saarnaavat ihan pokkana jotain mihin eivät muka itsekään usko. Kiihko jolla ateisti suhtautuu uskontoon vetää vertoja kadunkulmassa käännyttäjille. Ateisti jaksaa keskustella uskonnosta ja Raamatun kertomusten detaljeista loputtomiin. Sama kuin tiukan linjan vegaani opettelisi mestarilliseksi liharuoan laittajaksi ja mesoaisi naudan sisäfileen kypsyysasteesta.

[/quote]
itse en osaa kyllä raamatusta kuin ihan pari yleistä juttua eikä kiinnosta. En taida edes osata 10 käskyä vaikka niitäkin koulussa on pakolla tankattu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä