Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä on gradu roikkunut pisimpään?

Vierailija
15.05.2015 |

Mulla nyt 4 vuotta, sain lapsen heti alkuunsa. Nyt paahdan taas tätä. Tuntuu että oon aivan täysi  luuseri, ikää jo 34 v. Häpeän tätä yli kaiken, tutut vittuilee ja välttelen niitä. 

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäi gradu kesken vuonna -97, kun työelämä houkutti liikaa. Tuskin on tullut pöytälaatikossa itsestään valmiiksi.

Vierailija
22/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daah, nyt on voittajaolo! Mulla on ikää 41 ja gradu roikkunut siten n. 15, ehkä jopa 18 vuotta. Menin töihin 23-vuotiaana, jonka jälkeen en ole viitsinyt vaivautua. Ehkä mäkin vielä joskus sen gradun väännän jos työt loppuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:23"]Olet nuori nainen! elämäsi on vielä edessä! älä missään nimessä lannistu! Vomia sinulle!!!!   [/quote] Vai että 34 nuori nainen :D

[/quote]

34v on parhaassa iässä oleva nainen!!!

Vierailija
24/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä lapsukaisia. Minä aloitin opiskeluni -90 ja pari vuotta sen jälkeen muutimme miehen työn perässä toiselle puolelle maata. Sittemmin olen hissuksiin edistäny opintoja, kandin sain valmiiksi vuosituhannen vaihteessa. Gradu roikkuu edelleen, en vaan saa sitä tehtyä.

Ehkä jonain päivänä - todennäköisesti kuitenkaan ei :(

Vierailija
25/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradu roikkunut vuodesta 2008.
:/

Vierailija
26/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:21"]

Tolla et tule pärjäämään, mulla tosin roikkui "vain" kolme vuotta ihan pelkän gradun takia, jonka lopulta tein kolmessa viikossa. Vanhemmasta ikäpolvesta löytyy kuitenkin näitä elämäntapaopiskelijoita, kuten veljeni +15v yliopistossa.

[/quote]Mitä tarkoitat, etten tule pärjäämään? Mä oon työllistynyt ihan mukavasti ilman graduakin, siksipä tää hitaus.. Kerro lisää kolmen viikon gradusta, tähtään samaan :D
[/quote]
Tarkoitin siis kisaa että kellä kestänyt pisimpään, älä ota itseesi :) Kolmessa viikossa gradu tehdään siten, että luovutaan vaatimustasosta ja tehdään se vain rimaa hipoen läpi. Kannatti, siksi suosittelen!

Vierailija
27/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh itseasiassa.. mulla roikkui KANDI 5 vuotta. Huh kamala.. Tanssin niiiiin pitkän voitontanssin, kun sen lopulta jätin ja meni läpi. Ja se oli surkea, mutta läpi meni. Gradun aloitin 3 kk sitten, syksyksi valmis, ehkä :D

Tsemppiä graduilijoille! 

Vierailija
28/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vuonna 2010, kohta tulee valmista. Toivoisin että tämä ketju olisi ollut kannustava, eikä niin että jokainen haukkuu itseään luuseriksi, ja kilapilee sillä kuka on eniten luuseri. En pysty työskentelemään nopeammin mielenterveysongelman takia. Toivoisin että ihmiset jotka eivät tiedä tilanteestani eivät leimaisi minua luuseriksi. 

Vierailija
29/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaa hyvä tulee!

Vierailija
30/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viitseliäisyyttä kehiin, hei! Gradu ei ole mikään ylitsepääsemätön saavutus. Tehkää se ja valmistukaa! Vaikka nyt olisi töitä ja tunne, että ei sille niin väliä ole, niin elämässä saattaa tulla vastaan tilanne, kun haluaisitte hakea työtä, jossa vaatimuksena on juuri se koulutus, johon itse olette gradua vaille valmiita! Tsemppiä jokaiselle!!!!

-Maisteri vm 2007

Vierailija
31/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No... itse roikuin yliopistolla 10v- tosin tehden koko ajan duunia siinä sivussa- valmistuin 32-v.

Vakituinen virka nyt jo 14v.

Älkää stressatko- itse tein gradun sitten kahdessa kuukaudessa- riippuu tietenkin tiedekunnasta, mutta ei sen tarvitse mitään tähtitiedettä olla 

Vierailija
32/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:21"] Tolla et tule pärjäämään, mulla tosin roikkui "vain" kolme vuotta ihan pelkän gradun takia, jonka lopulta tein kolmessa viikossa. Vanhemmasta ikäpolvesta löytyy kuitenkin näitä elämäntapaopiskelijoita, kuten veljeni +15v yliopistossa. [/quote]Mitä tarkoitat, etten tule pärjäämään? Mä oon työllistynyt ihan mukavasti ilman graduakin, siksipä tää hitaus.. Kerro lisää kolmen viikon gradusta, tähtään samaan :D [/quote] Tarkoitin siis kisaa että kellä kestänyt pisimpään, älä ota itseesi :) Kolmessa viikossa gradu tehdään siten, että luovutaan vaatimustasosta ja tehdään se vain rimaa hipoen läpi. Kannatti, siksi suosittelen!

[/quote]Sori, olin heti karvat pystyssä.. Rima on matalalla, tekstiä nyt vasta 30 sivua, eli puolet. Jaksaa jaksaa... :D

ap

Vierailija
33/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä sinua luuserina. Gradu on Suomessa paisunut järjettömän työlääksi. Voisi olla hyvä, että tutkijan uralle tähtäävät tekisivät laajan gradun ja muut suppean. Itse tein aikoinaan 20 vuotta sitten kaiken muun paitsi gradun ja olen ollut siitä asti oman alani töissä. Onnea on ollut matkassa toki työllistymisen suhteen.

Vierailija
34/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aloitin vuonna 2010, kohta tulee valmista. Toivoisin että tämä ketju olisi ollut kannustava, eikä niin että jokainen haukkuu itseään luuseriksi, ja kilapilee sillä kuka on eniten luuseri. En pysty työskentelemään nopeammin mielenterveysongelman takia. Toivoisin että ihmiset jotka eivät tiedä tilanteestani eivät leimaisi minua luuseriksi. " - Täh. Et sinä ole opiskellut siis vasta kuin rapiat viis vuotta ja se nyt ei ole aika eikä mikään. Minä toivon, että oikeasti jaksat opiskella, vaikka kiletämättä joskus on itsekuri koetuksella kun tapahtuu mm. näitä ns. poliittisia virkanimityksiä. - politiikkaan mukaan meno ei saisi tietenkään estää valitsemista sinänsä, mutta minusta oli esimerkiksi surkuhupaisaa kun Eva "ei lainkaan tutkintoa" Biaudet  valittiin ns. erivapaudella vähemmistövaltuutetuksi. - Surkuhupaisaa siksi, että käsittääkseni juuri kyseinen viranomainen on taho, jonka tehtävänä on valvoa, että kaikkia - myös ns. vähemmistössä olevia- kohdellaan yhdenvertaisesti ja tasa-arvoisesti. Vai olisko se syy, miksi hän ohitti monen paikkaa tavoitelleen kokeneen ja muodollisesti pätevämmän maisterin kuin tohtorin. -Vahinko vain, että tieto siitä, että paikkaan voi tulla valituksi kuka vain ja että hakukuulutuksessa kerrotut kriteerit ovat vain sanahelinää tietysti harmitti, koska varmasti estivät monen pätevän ja osaavan oppivelvollisuuden laiminlyöneen hakemasta paikkaa... Kun ei kai sillä nyt voinut olla tekemistä asian kanssa, että Biaudella oli ja tai on taskussaan Rkp:n jäsenkortti. Miksei?: Koska Rkp on meidän kaikkien suvaisten, monikulttuuristen ja ymmärtäväisten asialla  

Vierailija
35/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

24/24 vielä: ja siis itse päästin itseni tuskasta sillä, että päätin olla tekemättä gradua, en siis kiusannut sillä ajatuksella itseäni, koska en jaksanut ajatellakaan sen tekoa usean vuoden yliopisto-opintojen jälkeen. Koko gradussa ei ollut itselleni mitään mieltä.

Vierailija
36/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:46"]

En pidä sinua luuserina. Gradu on Suomessa paisunut järjettömän työlääksi. Voisi olla hyvä, että tutkijan uralle tähtäävät tekisivät laajan gradun ja muut suppean. Itse tein aikoinaan 20 vuotta sitten kaiken muun paitsi gradun ja olen ollut siitä asti oman alani töissä. Onnea on ollut matkassa toki työllistymisen suhteen.

[/quote]Niin, tässä on helvetisti hommaa. Lisäksi seminaareissa tulee olo, että vain hyvä kelpaa. Hyvään en pysty vaikka käyttäisin miten paljon aikaa, mutta kyllä musta maisteri tulee.

Oikeasti vituttaa nuo tuttavat jotka tästä kuittailevat. Voisin itkeä, saatana. Anteeksi kiroilu, puran paineita.

ap

Vierailija
37/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin opinnot 1990 eli nyt olen ollut kirjoilla noin 25 vuotta. Ensimmäisinä vuosina en tietenkään gradua vielä tehnyt.

Vierailija
38/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti teki gradunsa kun olin noin 10 v. Opiskelut oli aloittanut 6 v ennen kuin synnyin.

Vierailija
39/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:50"]

Minä aloitin opinnot 1990 eli nyt olen ollut kirjoilla noin 25 vuotta. Ensimmäisinä vuosina en tietenkään gradua vielä tehnyt.

[/quote]Antaako ne loputtomasti jatkoaikaa tutkinnon suorittamiseen, kun anoo? Pitääkö sun joka vuosi tehdä hops tms?

Vierailija
40/55 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi roikkua noin kauan? Mun kaveri ei valmistunut ikinä kun suoritykset vanheni 10 vuodessa, joten olis ne alkupään tentit pitänyt suorittaa uudestaan sitä mukaa kun vanheni. Itse valmistuin alta 5 vuodessa (eri tdk)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän