Mita teidan 5v:t syo aamupalaksi?
Kysyn, kun meidan neidille ei puuro kelpaa, vaikka marjoja laittaisi ja hunajaa. Muroja syodaan n.kerran viikossa.
Kommentit (36)
Puuroa ei syödä koskaan kotona aamupalalla. Leipää, hedelmiä, vihannestikkuja, jogurttia, marjasekoitusta, juotavaa jogurttia, yms yms.
Lahinna halusin tietaa suostuuko muut 5v:t syomaan viela puuroa. Kun tuntuu et meidan neiti protestoi siita niin paljon.
ap
Tuo puuron syöttäminen on ihan käsittämätöntä. Aivan kun muuta ruokaa ei voisi syödä. Meillä pääasia on, että lapsi syö hyvin ja monipuolisesti, joka aamu. Jugurttia, leipää, joskus puuroa, hedelmiä, muroja, kaakao, maito, mehu jne...
Tänään poika söi jäätelötuuton ja sipsejä 2v veljen kanssa. Tiedän. Olen väsynyt yh enkä aina jaksa pistää vastaan.. ;(
En tiedä, onko kyseessä vain vanhakantainen asenne, mutta jotenkin tuntuu, että aamulla pitää saada jotakin lämmintä vatsaansa. Itse olen sitä sukupolvea, joka on juonut kahvia niin pienestä, että en edes muista. Välillä olen lapsena juonut teetä tai kaakaota. No olipa juoma mikä tahansa, niin siihen sitten leipää tai esim. grahamkorppua ja juustoa. Kinkuista ja makkaroista en perustanut penskana enkä oikein vieläkään. Pääasiahan on, että lapsi saa energiaa, että jaksaa touhuta kevyeen välipalaan ja lounaaseen asti.
Smoothie/jugurttia/leipää ja hedelmää/spelttimuroja
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:44"]
Tänään poika söi jäätelötuuton ja sipsejä 2v veljen kanssa. Tiedän. Olen väsynyt yh enkä aina jaksa pistää vastaan.. ;(
[/quote]
Meillä söivät myös jäätelöä isonveljen kanssa. Onneks oli sentään karkkipäivä, niin meni vähän niinkuin sen piikkiin. Älä murehdi, huomenna on päivä uus. :)
Meilläkään ei syö kumpikaan lapsi puuroa. Syövät sen sijasta Talk Muru- muroja, jotka nyt varmaan sisällöltään vastaavat puuroa kun ei ole mitään muuta valmistusaineita kuin kaura, ohra ja ruis.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:37"]Kokeile parempaa puuroa? Meillä käytössä eloveena Iso Kaura, jota pitää keittää yli 10 min., mutta siinähän se samalla valmistuu muiden puuhien lomassa. Se on törkeen hyvää! Kaikki syödään sitä mielellään :)
[/quote]
Tuo iso eloveena on muuten oikeasti todella hyvää puuroa!
Jos puuro ei maistu meillä syödään paahtoleipää (tummaa) tai näkkäriä, juustoviipale tai sitten joku leikkele siivu, joskus munakasta, hedelmiä (banaania, omenaa, viinirypäleitä, kesällä vesimelonia) ja kasviksia ( kurkkua, tomaattia). Yleensä menee yksi juotava gefilus jogurtti, oli sitä puuroa tai ei.
Muroja, hedelmäsoseita, minijogurtteja, hedelmäsiivuja, kirsikkatomaatteja, leipää, porkkanaa tms.
Tämän lisäksi myös esim. leipää, jukurttia, banaania tai keitettyjä munia. t: 31
Meidän 5v poika syö puuroa, usein marmattaa siitä mutta syö kuitenkin, hunajan ja marjojen kera. Joskus sämpylä..
Mysliä, luonnonjogurttia, pähkinöitä + joku hedelmä. Toisinaan leipää, murojakin. Ei meilläkään ainakaan kaurapuuro uppoaisi joka päivä. Hyvä jos kerran viikossa saan menemään. Mannapuuro ja vispipuuro menee paremmin, niitä syödään ehkä useammin iltapalaksi...
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:44"]Tuo puuron syöttäminen on ihan käsittämätöntä. Aivan kun muuta ruokaa ei voisi syödä. Meillä pääasia on, että lapsi syö hyvin ja monipuolisesti, joka aamu. Jugurttia, leipää, joskus puuroa, hedelmiä, muroja, kaakao, maito, mehu jne...
[/quote]
Kaakaolitkujen, mehujen ja murojen syöttäjä ei ties hyvin syömisestä mitään. Eivät todellakaan kuulu terveelliseen ruokavalioon. Parin vuoden päästä pentusi on syöttisika, jonka hampaat löyhkäävät mustina ja mädäntyneinä.
Vaihdellen muroja mehukeitolla/maidolla, kaurapuuroa hillolla, vispipuuroa, munakokkelia, hapankorppua, hedelmiä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:32"]
No makin sen puuron kannalla olen..mut hirvee kitina tulee aina kun 'on taas puuroa' eika auta vaikka ois mita seassa. Myos mannapuuron kanssa sama juttu..
ap
[/quote]
Muutakin syömistä on kuin puuroa!