Miksi mun menkat on sekaisin?!?
Kierto ollut jo viimeiset 20 vuotta tarkka 27 päivää. Nyt ehkä viimeiset kuusi kiertoa lyhentynyt 25 päivään. Kaiken lisäksi nyt nämä viimeisimmät ovat jatkuneet jo viime maanantaista, siis jo melkein viikon! Normaalisti kestävät neljä päivää.
Kommentit (10)
Sopii ikääsi. Kierto alkaa lyhentyä noin 10 vuotta ennen vaihdevuosia. Toki on hiukan aikaisessa, mutta ihan mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:48"]Oon 35-vuotias. Voisiko nyt jo vaihdevuodet aiheuttaa tällaista? Ap.
[/quote]
Voi, mutta ei se silti tarkoita, että ne alkaisivat muutaman vuoden sisällä.
Mulla on sama juttu :/ joskus on vaan jossain hormonitoiminnassa häirintää, mulla oli peräti 1,5viikon tauko viimeksi kuukautisissa. Mutta ei kyllä voi mulla vielä millään olla vaihdevuodet :D tai sitten kohtaan varmaan luonnollisen kuolemanikin jo viiskymppisenä?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:50"]Sopii ikääsi. Kierto alkaa lyhentyä noin 10 vuotta ennen vaihdevuosia. Toki on hiukan aikaisessa, mutta ihan mahdollista.
[/quote]
Hyvä tietää. Olen 45 ja tänä keväänä kierto on kolmesti ollut lyhyempi kuin koskaan aiemmin. Mulla on siis vielä 10 vuotta vaihdevuosiin.
Voi ei... Omalla äidillä, tädeillä ja äidinäidillä oli kamalat vaihdevuosioireet, hirvittää jo valmiiksi. Aika omalle gynelle varattuna, mutta AV:lla yleensä tiedetään kaikki paremmin. Nyt kyllä iski ikäkriisi, olenko mä jo näin vanha?! Ap.
Mä 46 ja muuten kierto säännöllinen, on voinut vaikka kellonsa tarkistaa, mutta nyt on sitten venynyt viikon yli. En ole raskaana, sillä tänään näyttäs olevan alkamisen merkkejä. Leukaan ilmennyt jo parin vuoden ajan mustia karvoja, joita saa olla nyppimässä alvariinsa. Tästäkö se alamäki alkaa? Ei vainen, joutais jo menkkojen loppua, mulla ollut jo 33 vuotta, joten aikansa kutakin..
Vaihdevuodet lähestyvät, kun kierto lyhenee.