90 days Fiancee
Yleisiä havaintoja: Miten isoja riskejä jotkut naiset ottavat tehdessään elämänmittaisia valintoja. Ja sitten päätyvät naimisiin ja lapsen saamaan jonkun miehen kanssa, jota selvästikään eivät rakasta, kuten Karina ja Paul. Paulhan on aivan kädetön ja avuton. Miten on saanut "sen" sisään, että lapsi on saatu alulle, sitä ihmettelen. Tai Yara ja Jovi: ukrainalainen bilehile löytää itsensä New Orleansista kälyisestä kämpästä vastasyntyneen kanssa! Ei hyvä ennuste. Toiseksi ihmettelen amerikkalaisten naisten kyvyttömyyttä ymmärtää muita kulttuureja, vaikka kulttuurien sulatusuunissa elävät. Jos menee naisimisiin muslimimiehen kanssa, ei kannata ihmetetellä ja pyöritellä silmiään, jos mies haluaa viettää Ramadania. Etiopiaan muuttanut Ariela hinaa paikalle eksänsä, vaikka mies Biniaym ei sitä käsitä ja pelkää suhteen rikkoutuvan ja naisen vievän hänen poikansa pois hänen luotaan. Näin taisi käydäkin. Tämä Ariela on ehkä eniten itseään pettävä nainen näissä, lisäksi Tania, joka on Synginin kanssa. Hänhän sanoi alussa, että hän on jo tavannut sielunkumppaninsa ja eronnut tästä. Siinä oli Synginillä nieleksimistä. Tania tuntuu olevan patologisen itsekäs ja empatiakyvytön. Ihmetyttää myös, että yli viisikymppiset ylipainoiset naiset tosissaan muka haluavat lapsen uuden patrnerin kanssa, kuten Angela, ja luulevat, että se onnistuu. Ja vielä Darcey, jota hehkutetaan vahvaksi naiseksi. Nainen, joka pyörii jatkuvasti sotkuisissa mieskuvioissa, ei todellakaan ole vahva. Miten halukkaita ihmiset ovat tulemaan huijatuksi. Kuten Pillow talkissa Annie ja David näyttävät tulevan hyvin juttuun, vaikka en olisi lyönyt vetoa suhteen onnistumisesta.
Katso lähetysajat : 90 päivää morsiamena - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (27900)
Vierailija kirjoitti:
Ksikkia p...skaa. ällöä
Ja nämä lepukat jo kuukauden laivalla, toinen meinaa kuolla paniikkiin.
Pitäskö sun hakea ammattiapua tuohon Kardashian pakkomielteeseesi?
voisitko keskittyä sarjaan eikä taas vajota tuohon toisten annyymien kirjoittajien v-tttumaiseen maalittamiseen ?!?!
Eipä se yhden ihmisen solvaaminenkaan itse sarjan tapahtumiin keskity! Eli jos jotkut saa täällä vaan solvata sarjan tyyppejä, niin yhtä lailla saa nillle huomauttaa, että vois keskittyä ihan sarjan tapahtumiin, ei ihmisten haukkumis
Mä haluaisin kuulla, että mistä te niitä Kardashianeja katsotte? Jos ne häiritsevät täällä useampiakin kirjoittajia. Nimittäin mä en ole yhden yhtäkään ohjelmaa nähnyt missä olisi joku sen niminen! En ole ikinä katsonut mitään sellaista sarjaa tai elokuvaa missä olisi sellaisia ollut. Eli mulle ei aukea yhtään mitä ne on ja miksi niistä on täällä sellainen älämölö. Sen verran oon joskus seiskassa nähnyt juorupalsta kuvia, että ne lienee jotain jenkkijulkkuja. Tää on sitä omaehtoista valintaa, eli katsoo vain sellaisia ohjelmia joista pitää, niin ei joudu näkemään mitään sellaista mikä pääsis ihon alle ärsyttämään 👍
Vierailija kirjoitti:
4-kymppinen Lily on herttainen ja kovaa työtä tekevä aasialainen Kiinasta, ja kunnioittaa sekä arvostaa kulttuuriaan ja perinteitä. <3 Harmi että mies käytti häntä hyväkseen päästäkseen telkkariin :(
4-kymppinen Tiger-Lily on kieron oloinen golddigger aasialainen joka häpeää aasialaisuuttaan vanhaa nimeä myöten ja on ostanut uuden naaman, uudet hiukset aasialaisilta kanssasisariltaan jotka valkaistu hamppublondiksi ja sillä on pelottavat siniset piilolinssit. Tulee mieleen Sarper ja Shekinah joilla myös vaaleat piilolinssit, Sarperilla oli viime kaudella ne harmaat, Shekinahilla on ne vaaleat piilarit tulevassa Tell Allissa.
Helpottiko?
Jälkipyykkijaksot on parhaita!
Jotenkin ärsytti taas katsoa uusinta maailmalla jaksoa. Minkä ihmeen takia nuo amerikkalaiset eivät valmistaudu millään tavalla kun menevät ulkomaille. Nytkin tuo tollo Corona hämmästelee kun pitääkin osata kieltä jos haluaa islantilaiseen kätilökouluun. Ei noin yksinkertaista asiaa edes vaivaudu selvittämään että opiskellaanko englanniksi vai islanniksi ja miten kouluun edes haetaan ja milloin on hakuaika. Sitten ollaan ihan romuna kun omat suunnitelmat eivät toteudukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ärsytti taas katsoa uusinta maailmalla jaksoa. Minkä ihmeen takia nuo amerikkalaiset eivät valmistaudu millään tavalla kun menevät ulkomaille. Nytkin tuo tollo Corona hämmästelee kun pitääkin osata kieltä jos haluaa islantilaiseen kätilökouluun. Ei noin yksinkertaista asiaa edes vaivaudu selvittämään että opiskellaanko englanniksi vai islanniksi ja miten kouluun edes haetaan ja milloin on hakuaika. Sitten ollaan ihan romuna kun omat suunnitelmat eivät toteudukaan.
Pretty Woman leffa oli hirmu suosittu :D
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti toi oli ihan keksitty juttu, niinkuin koko tää Corona-kuvio. Ne oli jo eronneet Ingin kanssa ennen näitä kuvauksia, eli jotain piti sitten saada sisällöksi ohjelmaan kun siihen kuitenkin lähdettiin mukaan.
Miten tuo Kiinan Lily oli Joshin kanssa naimisiin päätynyt? Eikö siitä mainittu että oli asunut Joshin kanssa Jenkeissä missä olivat alun perin menneet naimisiin, ja sitten palannut Kiinaan, ja Josh jäi myymään omaisuuttaan ja lähti perässä Kiinaan missä oli tarkoitus pitää häät kiinalaisille sukulaisille.
Tulee aina mieleen se Maailmalla-jakson eka kohtaus missä Josh tuli sarjaan ja leikki legoilla ja kauko-ohjattavilla autoilla isän ja äidin pihassa, ja teki jotain roolileikkejä repliikkejä puhuen niillä avaruus(?) ja sotalegoillaan. Vanhempien joku autotalli tai varasto täynnä niitä leluja. Äitinsä ja isänsä vaikuttivat aika varakkailta, silleen konservatiiviseen tapaan. Pikkuveljensä vaikutti normaalilta ja asialliselta ja aivan eri tyyliseltä kuin Josh mistä sai kaappihompppelin kuvan heti ensalkuun.
Vierailija kirjoitti:
Pitäskö sun hakea ammattiapua tuohon Kardashian pakkomielteeseesi?
voisitko keskittyä sarjaan eikä taas vajota tuohon toisten annyymien kirjoittajien v-tttumaiseen maalittamiseen ?!?!
Eipä se yhden ihmisen solvaaminenkaan itse sarjan tapahtumiin keskity! Eli jos jotkut saa täällä vaan solvata sarjan tyyppejä, niin yhtä lailla saa nillle huomauttaa, että vois keskittyä ihan sarjan tapahtumiin, ei ihmisten haukkumis
Mä haluaisin kuulla, että mistä te niitä Kardashianeja katsotte? Jos ne häiritsevät täällä useampiakin kirjoittajia. Nimittäin mä en ole yhden yhtäkään ohjelmaa nähnyt missä olisi joku sen niminen! En ole ikinä katsonut mitään sellaista sarjaa tai elokuvaa missä olisi sellaisia ollut. Eli mulle ei aukea yhtään mitä ne on ja miksi niistä on täällä sellainen älämölö. Sen verran oon joskus
Nuo on käyneet ilmi 90-sarjoissa kun Amerikkoihin lähteneet morsiamet Lattareiden maista ja Euroopasta ovat alkaneet nyrpistellä asuinseuduilleen ja sanoneet että haluavat Kardashianien naapuriin, haluavat Kardashianien talot, haluavat Kardashianit parhaiksi kavereikseen. Niiltä on matkittu kirurgiaa, täytteitä, botoxia, muotia, puhetapaa, ruokailutapoja, kaikkea mahdollista koska on maailman ykkössomeperhe. Olematta lahjakkaita missään olennaisessa :D
Keeping Up With The Kardashiansia näköjään tullut 20 tuotantokautta 2007-2021. Piti googlettaa kun en ollut varma, ja sitä on näytetty Suomessa monilla kanavilla, viimeksi AVAlla. Jenkeissä sitä tuotti kanava nimeltä E! . Siitä ollut 14 spinoffia joten sarjaa tehty enemmän ja pitempään ja jaksomäärällisesti kuin 90 Day-konseptia.
The Kardashiansia joka alkoi eri kanavalla Jenkeissä tuon jälkeen 2022, on tullut 5 tuotantokautta ja suunnitelmissa googletuksen mukaan vielä kaudet 6-7. En ole katsonut tätä uusinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti toi oli ihan keksitty juttu, niinkuin koko tää Corona-kuvio. Ne oli jo eronneet Ingin kanssa ennen näitä kuvauksia, eli jotain piti sitten saada sisällöksi ohjelmaan kun siihen kuitenkin lähdettiin mukaan.
Corona oli käynyt Islannissa, saanut päähänsä että haluaa tähän sarjaan tuomaan itseään esiin, ja tavannut jossain bileissä porukkaa ja kysynyt Ingiltä että lähteekö mukaan siihen miesystäväksi. Oli suostutellut ja jankuttanut niin kauan että Ingi oli suostunut ja Ingin sukulaiset olivat vahvistaneet että tämä oli totta. Ovat antaneet asiasta haastatteluja islannin kielellä kotimaansa mediaan.
Corona alkoi mökätä että miten ne pilas hänen mahdollisuudet (tähän julkisuuteen, telkkariin) ja plaaplaa. Sen jälkeen on pelkästään haukkunut Ingiä ja mukavaa perhettään netissä, ja saanut Tell-All väen mukaan tuohon temppuiluunsa ja Ingin kiusaamiskampanjaan. Toki koska siellä Tell-Allissa aina tunnetusti mustamaalataan ulkomaiset ihmiset.
Dominikaaniseen lähtenyt Danielle ja Yohan juhlii jotain vuosihääpäiväänsä hyvissä tunnelmissa somekanavillaan, taisi sekin ero olla vain sarjaa varten keksitty juoni!
Amerikkalaiset puolustelee Ingiä eri palstoilla, kertovat että miten pohjoismaiden ihmiset ovat hitaasti lämpeneviä eivätkä näytä tunteitaan kovin avoimesti, eivät riitele turhaan, ovat sivistyneitä ja ystävällisiä, että Corona on häpeäksi amerikkalaisille ja että olisi vaan pysynyt kotona. Ja kun kehtasi valittaa joka tuuttiin että miksi Islannissa ei voinut jatkaa kätilöopintoja englanniksi, vaikka muija ei ollut edes aikeissa hakea sinne opiskelemaan!
Amerikkalaiset valkoiset ja mustat kommentoineet osuvasti sitäkin että katsokaa miten sivistynyt ja miellyttävä Ingin perhe on, hyvin vastaanottava ja lisäksi ihan kielitaitoisiakin vaikka syrjässä asuvat, mutta että Corona ja suureen ääneen mökäävä perheensä on sellainen mistä pitäisi pysyä kaukana, ja että ne sen äiti, mummo ja siskot saavat amerikkalais-afrot näyttämään äärimmäisen sivistymättömän moukilta jotka vaan huutaa, vaatii ja aukoo päätä aukomisen ilosta. Mustat sanoneet että Corona on ihan häpeäksi koko USA:lle.
Tottahan tämä kaikki on :)
42 vuotiaanTigerlilyn kohdalla ihmetyttää kun ensin väittää että varakas ex-mies kontrolloi kaikkea ja jopa kavereitaan, mutta silti selitti että haluaa vain uuden miehen suvun kanssa juhlat, koska ei itse ole läheinen sukunsa kanssa.
Ei halunnut häihinsä omia poikiaan, joista vanhin 11 ja nuorin täyttää 8. Jotain rajoja näyttää pistävän ihmisille ja aasialaisille sukulaisilleen, tuossa uudessa prinsessaelämässään. Mietin ensin etteikö ne sen aasialaiset sukulaiset ole tarpeeksi salonkikelpoisia, mutta kuten joku arabitaustainen amerikkalainen oli selventänyt niin Tigerlilyn halutaan esittävän valkoista tuolla Jordaniassa koska arvostavat ulkomaisista vain valkoista väkeä eikä muita. Siksi tuo kuvio makes sense, niin sanotusti, ja siksi sinne ei ole tuotu tummatukkaisia aasialaisia sukulaisia, tai lapsiaan jotka puoliaasialaisia ja puoliksi intialaisia(?).
Itse asiassa nuo poikansa ovat lähempänä uuden miehen Adnanin ikää! Tositelkkari mediassa sanottu että mies olisi ollut 19-vuotias sarjan kuvausten aikaan, yllättäen iäksi oli julkaisun aikaan laitettu 22, vaikka kuvauksista on vain vuosi, syksyllä 2023.
Ingiä on Tell all'ssa kiusanneet irlantilainen tekohammas-Sean, banaanilastunaisen hissimies James ja jokunen muu. Nimitelleet rumasti.
Sarper oli yrittänyt pitää Ingin puolta mutta joutunut taipumaan muiden tahtoon.
Sarper alkanut vaikuttaa kunnollisemmalta kuin nuo muut miehet ja hänellä ollut hauskoja heittoja mille muu porukka ja katsojat saaneet nauraa, kuten itsestään että "laughing from my ass" vaikka olisi pitänyt sanoa "laughing my ass off" :D :D :D Tathalle oli sanonut että "olet cute mutta itket liikaa"
Vierailija kirjoitti:
42 vuotiaanTigerlilyn kohdalla ihmetyttää kun ensin väittää että varakas ex-mies kontrolloi kaikkea ja jopa kavereitaan, mutta silti selitti että haluaa vain uuden miehen suvun kanssa juhlat, koska ei itse ole läheinen sukunsa kanssa.
Ei halunnut häihinsä omia poikiaan, joista vanhin 11 ja nuorin täyttää 8. Jotain rajoja näyttää pistävän ihmisille ja aasialaisille sukulaisilleen, tuossa uudessa prinsessaelämässään. Mietin ensin etteikö ne sen aasialaiset sukulaiset ole tarpeeksi salonkikelpoisia, mutta kuten joku arabitaustainen amerikkalainen oli selventänyt niin Tigerlilyn halutaan esittävän valkoista tuolla Jordaniassa koska arvostavat ulkomaisista vain valkoista väkeä eikä muita. Siksi tuo kuvio makes sense, niin sanotusti, ja siksi sinne ei ole tuotu tummatukkaisia aasialaisia sukulaisia, tai lapsiaan jotka puoliaasialaisia ja puoliksi intialaisia(?).
Itse asiassa nuo poikansa ovat lähempänä
Kiitos! Kuvottavaa esitystä siis kaikki. Oliko Tigerlily naimisissa, kun häitä juhli ja homon korkkasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jordanian kundi oliko ihan oikeasti neitsyt ? Mit nainen näkee tuossa kundissa ? Eka juttu mikä miehestä tulee mieleen on leuhka ja pikkuisen narsisti. Naisen ystävät jotka ovat tunteneet 20 vuotta ihmettelevät touhua. En yhtään ihmettele. Jätkä varmaan saa jatkossa pitää hauskaa, mutta naisella ei siihen ole oikeutta.
Niinpä niin ja jos lapset saanut nelikymppinen sinkkunainen ei kelpaa enää amerikkalaisille, mutta arabialaiselle green cardin metsästäjälle ihan ok diili, ja kerjäävät yhdessä matkan varrella telkkari- ja somenäkyvyyttä. Toki kyseenalainen kunnia ja kun tosiaan mukana alaikäisiä lapsia niin ei välttämättä paras asetelma kyseessä.
Tulee mieleen se pullea nyrpeänaamainen Nicole joka lähti tapaamaan marokkolaista miestä, ja otti suloisen pienen tyttönsä mukaan ja pistikö sen tytön kutsumaan vierasta arabipoikamiestä vielä isäksi tai kohte
Uuh, Nicole oli aivan toivoton tapaus! Roikkui siinä ällö-miehessään epätoivoisesti, vaikka kaverin naamasta näki, ettei pulska Nicole nappaa yhtään.
Keeping Up With The Kardashiansia näköjään tullut 20 tuotantokautta 2007-2021. Piti googlettaa kun en ollut varma, ja sitä on näytetty Suomessa monilla kanavilla, viimeksi AVAlla. Jenkeissä sitä tuotti kanava nimeltä E! . Siitä ollut 14 spinoffia joten sarjaa tehty enemmän ja pitempään ja jaksomäärällisesti kuin 90 Day-konseptia.
Ei saanu taas lainattua, eli vastauksena tuohon: Valinnan vapaus kysymys tämäkin. En oo koskaan edes halunnut katsoa, joten ihan vieraaksi on jäänyt mulle tämä jenkkijulkku-perhe. Ainoa mitä oon ikinä kuullut/ nähnyt sen tarkemmin oli joku juttu, että tän perheen isä oli joku semihyvä urheilja ja päätti sitten vaihtaa sukupuolensa naiseksi. Muuta en ole näistä nähnyt, eikä luvalla sanoen ole edes kinnostanut. Tässä 90 days sarjassa mä katson vaan noiden ihmisten käytöstä, en niiden ulkonäköä. Sillä ei ole mitään merkitystä. Mulle merkkaa vain se miten ihminen kohtelee muita ihmisiä ja millainen kemia/ välittäminen on parien välillä. Kaikki muu menee mulla ohi kuin vesi hanhen sulista.
Statler ja Dempsey. Tuo Statlerin meininki ei ole mitään ahdistusta. Se on töykeä, sanoo töksähtäen asioita ja tuntuu olevan koko ajan hermot kireällä. Se on ikävän ihmistyypin merkki, ei ahdistuneen. Ja jos sanoo vielä itse, että tykkää elää kurjuudessa, niin pakoon Dempsey ja äkkiä! Ja niinhän siinä kävikin. Kurja katsoa kun Dempsey innoissaan koittaa sanoa jotain, niin tämä ankeuttaja lyttää fiiliksen edes sanomatta mitään. Ei ollut mitään toivoa tällä suhteella. Tell All jaksoihin eivät tule, koska saivat potkut kun julkisuuteen vuoti tieto erosta liian aikaisin.
Irlannin linna oli pettymys. Ei tuo mikään linna ollut, vähän isompi kartano, jota linnana turisteille myytiin. Oikeassa linnassa (joita siellä olis myös ollut) on ainakin pari kerrosta, paksut muurit, kiviseinät, isot takat ja jossain kulman takana kolisee ritarin haamu haarniskassa. Vaan saivat nyt sentään kerrottua uutiset muksuille.
Tosi nätti koti Emilyllä ja Kobella! Ja se drinkki missä oli leikkeleet lasin reunalla. Ihan mahtava keksintö! Suolapalaa drinkin kylkeen, toimii! Yara ja Jovi tuntuu aina vaan onnellisemmilta yhdessä. Hyvä kemia, ja sama huumori heillä. Kiva katsoa.
Josh ja Lily. Todella kankeaa on heidän yhteiselo! Miten ovat koskaan edes menneet naimisiin? Eipä ihme, että tämäkin pari päätyi eroon. Hyvin Guillermo heitti, että naamioisi Lilyn legoksi, niin johan Josh innostuisi leikkimään. Jamal ja Kim. Jamal on jo niin nähty, sen voisi vaihtaa johonkuhun muuhun.
Ensi viikolla sitten indonesia. Yleisesti Kiina Ja Indonesia oli ihan kiva nähdä, vaan en olisi ikinä arvannut kuinka paljon häiritsee se, että ei itse ymmärrä sanaakaan! Espanjaa tajuaa sen verran, että on ollut edes vähän kärryillä mistä ne espanjankieliset on puhuneet tässä sarjassa, mutta näistä kielistä ei ymmärrä sanaakaan. Vaan näillä mennään. Tiistaina sitten taas B90.
Mielipide: Jos mä olisin TiikeriLiljan tilalla (like never), mä olisin heti, kun se kontrolloija lähtee huoneesta, sanonut mun kamuille, että nyt homma jatkuu normaalisti. Ei tarvi kuunnella sen skitson kontrollointiohjeita, nyt vedetään niinkuin ennenkin.
Mut ei. Tää narisija antaa kuvaustiimille sen, mitä odotetaan. Jäätävää.
Tai sitten pää on tyhjä ja pelkästään julkisuuden takia voi tehdä itsestään aivottoman
Oliko siinä meidän telkkariohjelmassa katsottavana joku 90 days jakso missä Veronica oli mukana? Mistä sen näkis? Onko maksutta saatavilla mistään?