Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro, miten reagoisit itse seuraavassa tilanteessa, hoitajan paikalla?

Vierailija
20.09.2006 |

Lasten hoitopaikassa lapselle on sovittu hoitoaika 9-17. Huolimattomuuttaan lapsen vanhempi haki lapsen pois 5 min. hoitoajan päättymisen jälkeen. Normaalisti lapsi on haettu aina n. 20 min. sovittua aikaisemmin -> hoitaja on päässyt lähtemään itse samaan aikaan, vaikka palkka maksetaan klo 17 mukaan.

MIten hoitajana reagoisit tilanteeseen, jossa joudut olemaan 5 min yli ajan?

Rehellinen mielipide.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kyse vain yhdestä myöhästymisestä, inhimillistä.

Ja jos muina päivinä on päässyt lähtemään ennen työajan päättymistä, ei kuulu viidestä minsasta laitta ylitöitä tai muita - en itse kehtais, jos en laita alituntejakaan...

Vierailija
2/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa ärsyttämään. Minä aina olin kassit valmiina lähdössä heti kun lapsi haettin ja sanoin vain että mulla on jo kiire kun pk: kin on jo suljettu. Tosin siitä ei ollut apua=(((

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelisin kyseessä olevan inhimillinen harmiton, joskus tapahtuva myöhästyminen. Ei sen kummempaa. En jäisi sitä märehtimään enkä mieltäni osoittamaan.

Vierailija
4/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin, että tässä kyse kerrasta?

t:2

Vierailija
5/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin noita tulee korvattua

5 minuuttia ei olis mitään

Vierailija
6/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelpaavat mukisematta.

JOUSTAVUUS-käsite on kadunnut, tai ainakin harvinaistunut.

Vierailija
7/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti olisin varmaan jo tottunut siihen että pääsen lähtemään tiettyyn aikaan, joten saattaa olla että bussi tms. menisi ohi.

Eli ehkä harmittais mutten todella ääneen sanois mitään.

Vierailija
8/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pääset lähtemään toinen päivä 20min aiemmin, laitatko senkin ylös miinustunteina?

Vierailija
9/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kerran viime talvena myöhässä ja hoitaja sanoi, että ei se haittaa. Tosin hoitaja itse asui aivan hoitopaikan lähellä. Hän toi lapset valmiiksi bussipysäkille ja jatkoi siitä kotiin. Oli tosi kiva, että eivät hermostuneet, koska siihen aikaan oli hankala järjestellä hakuja, koska olin juuri vaihtanut työpaikkaa ja arvioin alussa matkan väärin.

Vierailija
10/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi, että tämä ei saa toistua. Yllätyin kovasti.

Vierailija
11/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelin kovasti myöhästymistäni (olin todellakin)Lapseni hoitaja oli todella vihainen ja

sanoi, että tämä ei saa toistua. Lähti hirveää vauhtia pois, ei sanonut hyvästejä / kertonut päivän kuulumisia. Yllätyin kovasti -> antoi todella huonon kuvan hoitajasta.

ap

Vierailija
12/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliasta on ainakin pahoitella, mutta etukäteen ilmoittaminen on tuollaisissa tilanteissa paikallaan.

t.9

Vierailija
13/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää päivän jatkoa sulle, how ever.

Vierailija
14/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän kukaan voi mitään sille, että myöhästyy 5 minuuttia. Ainahan voi käydä jotain:

Kaupassa käynti venyy, kun on vain yksi kassa auki ja jono on kilsan mittainen.

Pankissa käynti venyy, kun virkailija on joku uusi tms.

Bussi on myöhässä.

Auto hajoaa.

Jne.

Ja kyllä sen hoitajan pitäisi olla paikalla klo 17.00 asti eikä lähteä aikaisemmin vain sen takia, että lapsi/lapset haetaankin aikaisemmin.

Vierailija
15/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavilla on myös tuollainen päiväkotiongelma, myöhästyvät ehkä kerran-pari kuukaudessa, useimmiten ovat etuajassa. Myöhästymispäivinä AINA kamala mäkätys ja motkotus. Harkitsevat kuulema etuajassa hakua, meinaavat odottaa kadulla, että kello on kahta vaille viisi ja menevät sitten sisälle tarhaan=) Olis mun mielestä ihan oikein=)

Vierailija
16/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. ruuhkaa tai bussi myöhässä tai vastaavaa. Jos tavallisesti olet hakenut noin hyvin etuajassa, niin ei siinä minusta pitäisi olla valittamista. Eri asia, jos olisit joka päivä tai usein 5-15 minuuttia myöhässä, ymmärrän, että sellainen voisi nyppiä.

Vierailija
17/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnainen myöhästyminen on inhimillistä.

Vierailija
18/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ottaahan se päähän, jos hoitaja oli jo tottunut siihen, että pääsee aina säännöllisesti 20 minuuttia etuajassa töistä ja oli sopinut sen mukaisesti jonkun menon...

20 minuuttia päivässä tekee muuten 1 tunti ja 40 minuuttia viikossa ja kokonaisen työpäivän kuukaudessa työnantajalta varastettua työaikaa!

Vierailija
19/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja vaihtui syksyllä ja 2kk ilman myöhästymisiä. Tosiaan

olin myöhästymisestä todella pahoillani ja tein sen selväksi. Hoitaja oli todella vihainen, ei jäänyt kuuntelemaan.

ap

Vierailija
20/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohteliasta ilmoittaa ja pahoitella myohastymista, kuten varmaan teitkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä