Köpis, Amsterdam vai Praha?
Mietitään kaupunkiloman kohdetta 2-3 yötä. Mitä suosittelette ja miksi??? Ei olla käyty em. kaupungeissa, mutta Pariisi, Lontoo, Tukholma ja Tallinna on käyty liian monta kertaa. Otamme ehdotuksia myös ohjelmasta vastaan!
Kommentit (41)
Praha on upea kaupunki! Tosin turisteja ihan HIRVEÄSTI lomakuukausina. Lisäksi ravitoloiden tarjoilijat usein töykeitä ja kerjäävät juomarahaa liian hanakasti. Jos em. asiat eivät häiritse niin suosittelen lämpimästi. Paikallinen olut hyvääja halpaa, myös ruoka edullista. Vanhaan kaupunkiin ehtii hyvin tutustua etenkin kolmessa päivässä.
Toinen hyvä kohde on Riika, johon riittää hyvin 2-3 päivää. Kaunis vanha kaupunki ja edullinen ruoka.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:29"]
Amsterdamissa on ihania coffee shoppeja.
[/quote]
Jee beibe. Tuli ihan vesi kielelle.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:29"]
[/quote]
Jee beibe. Tuli ihan vesi kielelle.
[/quote]
Ei tarvi kovin kauaa ettiä Köpiksestäkään tai Prahastakaan näitä tuotteita, jos tykkää.... Tsekeissä on kanssa varsinkin miedot humehet käytännössä laillisia.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:47"]Olen käynyt kaikissa ja ovat kyllä mukavia kohteita. Ajankohtahan siihen vaikuttaa myös, oletteko nyt lähdössä? Köpis noista lienee tylsin.
[/quote]
Me ollaan suunniteltu matkaa joko kesäkuun 3. viikolla tai sitten elokuussa koulujen alkamisen jälkeen!
olen käynyt noissa kaikissa (mikä sattuma, muuten en ole juuri reissannut :D ) ja ovat upeita paikkoja kaikki. amsterdam on upein, pistetään pakka sekaisin ja miten oisi damista junalla (lähtee lentokentän alakerrasta) vähän eteenpäin rannikolle rotterdamiin, utrechtiin tai haagiin mihin itse olen suuntaamassa kesällä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:56"]Praha on upea kaupunki! Tosin turisteja ihan HIRVEÄSTI lomakuukausina. Lisäksi ravitoloiden tarjoilijat usein töykeitä ja kerjäävät juomarahaa liian hanakasti. Jos em. asiat eivät häiritse niin suosittelen lämpimästi. Paikallinen olut hyvääja halpaa, myös ruoka edullista. Vanhaan kaupunkiin ehtii hyvin tutustua etenkin kolmessa päivässä.
Toinen hyvä kohde on Riika, johon riittää hyvin 2-3 päivää. Kaunis vanha kaupunki ja edullinen ruoka.
[/quote]
Kävin itse tuolla Riiassa naisporukalla, oli vähän ehkä kuin Tallinna, ei siis mitenkään moderni kohde. Neuvostomeininki näkyy lähiöissä.
Todella vaikea valinta. Olen käynyt kaikissa, mutta ihan hiljattain Köpiksessä ja Amsterdamissa, joten menisin Prahaan. Jos noista valitset, niin ei voi mennä vikaan.
Joku sanoi, että Köpis on tylsä - ei todellakaan ole. Ihan mahtava paikka. Loistavat shoppailumahdollisuude, Hieno tivoli, jossa iltaisin todella kiva tunnelma, loistava ravintolatarjonta! Tosin näitä kaikkia, paitsi mahtava tivoli, löytyy myös Amsterdamista ja Prahasta. Jos menette keväällä, niin Amsterdamissa kannattaa mennä katsomaan Keukenhofin tulppaaniloistoa, sellaista ei ole missään muualla - todella ainutlaatuista. Bussiretkiä Keukenhofiin järjestää moni toimija, helppo ostaa liput. Kaikissa näissä kaupungeissa kannattaa mennä veneristeilylle. Köpiksessä ja Amsterdamissa on hienot kanavat (Amsterdamissa tietenkin ihan ainutlaatuiset), Prahassa jokiristeily illallisella on todella kiva!
Voi vitsi, ihana matka tulee, menette sitten minne tahansa noista!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:29"] Amsterdamissa on ihania coffee shoppeja. [/quote] Jee beibe. Tuli ihan vesi kielelle. [/quote] Ei tarvi kovin kauaa ettiä Köpiksestäkään tai Prahastakaan näitä tuotteita, jos tykkää.... Tsekeissä on kanssa varsinkin miedot humehet käytännössä laillisia.
[/quote]
Hyviä kohteita siis. Kööpenhaminassa on mukavasti tavoite laillistaa tuo matkailu valtti.
Kööpenhamina. Ihana suurkaupunki joka vaikuttaa kuitenkin pieneltä.
Noista Praha näkemättä ja muutenkin menis noiden kahden ohi mun listalla heittämällä, vaikken olis missään niistä käynytkään.
Kiva, hyviä vinkkejä, just tuollaisia kaipaa, jos ei oo koskaan käynyt. Siis minne kantsii mennä katsomaan kukkaloistoa ja nuo risteilyt oli ihan uutta. Onko jokin noista kallis tai halpa? Mies sanoi, että Prahassa on varmaan halvinta, mutta onko se elintaso siellä verrattavissa Tallinnaan? Joku ehdotti Riikaa. En ole käynyt sielläkään, joten vaihtoehtoja riittää. Ei olla lähdössä kännäämään, en harrasta sellaista matkailua. Jos joku haluaa juoda, niin sitä voi tehdä Suomessakin. Lasi kuohuviiniä on ihan tarpeeksi matkalla, jos muutamasta päivästä kyse, ehtii nähdä enemmän :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:29"]
[/quote]
Ja voima kakkuja
Prahassa edullisin hintataso ja parhaat huorat. Sinne siis!
A.dam oli kyllä ihana . Sopivan kokoinen . Hyvin pystyy keskustaa kulumaan jalkaisin
Ihmiset ystävällisiä. Kaunista ja paljon nähtävää
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 16:09"]
Kiva, hyviä vinkkejä, just tuollaisia kaipaa, jos ei oo koskaan käynyt. Siis minne kantsii mennä katsomaan kukkaloistoa ja nuo risteilyt oli ihan uutta. Onko jokin noista kallis tai halpa? Mies sanoi, että Prahassa on varmaan halvinta, mutta onko se elintaso siellä verrattavissa Tallinnaan? Joku ehdotti Riikaa. En ole käynyt sielläkään, joten vaihtoehtoja riittää. Ei olla lähdössä kännäämään, en harrasta sellaista matkailua. Jos joku haluaa juoda, niin sitä voi tehdä Suomessakin. Lasi kuohuviiniä on ihan tarpeeksi matkalla, jos muutamasta päivästä kyse, ehtii nähdä enemmän :) Ap
[/quote]
Juuri niin, kaikki yli kuohuviinilasillisen menee haitallisen kännäyksen puolelle ja vie liikaa aikaa nähtävyyksien katselulta.
Köpis on lähellä mutta aika kallis ja pitää vielä vaihtaa kruunut ja ajatella kruunuissa. Muuten aivan ihana ja puhdas kaupunki. Se kanavaristeily kannattaa ottaa, siinä näkee kaupungin nähtävyydet kuten pienen merenneidon ja matkan varrella pystyy kurkkimaan asuntolaivoihin jotka ovat kuin kanavan varrella olevia omakotitaloja.
Amsterdam on Köpiksen kaltainen mutta ehkä liiankin rento, rentoon Köpikseen verrattuna, valuuttana euro joten helpompi pysyä kärryillä rahanmenossa, mutta säät saattavat vaihdella ja joka kerta kun olen siellä käynyt niin on ollut sadetta. Sama mihin vuodenaikaan olen ollut.
Noissa molemmissa lentokentät melko lähellä kaupunkeja eli välimatkoihin ei mene paljon aikaa.
Olen ainoa kaveripiiristä joka ei ole käynyt Prahassa mutta kaikki ovat sitä kehuneet ja siellä on kuulemma näistä kaikista kolmesta ehdottomasti paras ruoka ja hinnat ovat vielä suht edulliset. Paljon nähtävää ja historiallisempi kaupunki ulkoasultaan kuin kaksi edellämainittua.
Prahan vanha kaupunki on lähes täysin turistien kansoittama alue. Moni ravintola on ylihinnoiteltu ja huonolaatuinen kun tietävät, ettei turisteja tarvitse houkutella takaisin. Onneksi kaupunki on iso ja julkinen liikenne toimii hyvin. Heti turistirysän ulkopuolella on kivoja pubeja ja ravintoloita, puistoja ja kivijalkaliikkeitä. Kaarlensillalla on yleensä aina taskuvarkaita liikkeellä, samoin siinä ympärillä olevilla terasseilla. Kaikesta huolimatta, kiva kaupunki.
En tiedä teidän budjetista, mutta Köpikseen menisin noista ehdottomasti.