kirkkoon kuuluminen, kastaminen yms.
Olisko kellään tietoa; lapsellani on yksi virallinen huoltaja; äiti. Lapsi on kastettu kirkkoon syntymän jälkeen ja äiti eronnu kirkosta pari vuotta sen jälkeen. Onko lapsikin automaattisesti nyt eronnut kirkosta, vai kuuluuko vielä kirkkoon?
Kommentit (8)
Lapsesi on edelleen seurakunnan jäsen. Vaikka vanhempi/vanhemmat eroaisivat kirkosta (kastettu) lapsi ei automaattisesti eroa.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:33"]
Lapsesi on edelleen seurakunnan jäsen. Vaikka vanhempi/vanhemmat eroaisivat kirkosta (kastettu) lapsi ei automaattisesti eroa.
[/quote]
Mutta entä jos äiti on halunnut että lapsi eroaa samalla?
[/quote]
Ei automaattisesti, mutta huoltajan/huoltajien päätöksellä kyllä. Eli ellei ap ole virallisesti lapsen huoltaja, häneltä ei kysytä ja lapsen äiti on voinut erottaa lapsen samalla kertaa kun on itse eronnut. Kannattaisiko vaikka kysyä äidiltä miten asia on?
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 13:23"]
[/quote]
Ei automaattisesti, mutta huoltajan/huoltajien päätöksellä kyllä. Eli ellei ap ole virallisesti lapsen huoltaja, häneltä ei kysytä ja lapsen äiti on voinut erottaa lapsen samalla kertaa kun on itse eronnut. Kannattaisiko vaikka kysyä äidiltä miten asia on?
[/quote]Eikö ole kyse ap:n lapssta? Hänhän kysyi nimenomaan erotettiinko lapsi automaattisesti samalla kun hän itse erosi. Kai hän tietäisi jos olisi tehnyt jotain lapsen irrottamiseksi seurakuntayhteydestä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 13:18"]
[/quote]
Mutta entä jos äiti on halunnut että lapsi eroaa samalla?
[/quote]Sitä ei kysytty vaan eroaako lapsi AUTOMAATTISESTI.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 13:23"]
[/quote]
[/quote]Eikö ole kyse ap:n lapssta? Hänhän kysyi nimenomaan erotettiinko lapsi automaattisesti samalla kun hän itse erosi. Kai hän tietäisi jos olisi tehnyt jotain lapsen irrottamiseksi seurakuntayhteydestä.
[/quote]
Oliko noin? Itse tulkitsin niin, että aloittaja on isä joka ei ole virallisesti lapsensa huoltaja. Jos on noin kuin tulkitsin, niin varmuuden asiasta saa kysymällä lapsen äidiltä.
Lapsi ei automaattisesti eroa kirkosta, vaikka äiti eroaisi.