Mies ei kuuntele olenkaan mitä puhun
Esimerkki viime viikonlopulta:
Sanoin, että olohuoneen matto pitäis pestä, vietäiskö viikonloppuna itsepalvelupesulaan. Mies vastas, että viedään vaan. Sitten ehdotin, että nyt kun luvattu aurinkoista, käytäiskö siellä laavulla mistä monta kertaa puhuttu, kahvia termariin ja makkarat mukaan. Hyvä idea, totes mies.
Sitten lauantaina aamukahvin jälkeen aloin rullata mattoa, mies puki ulkovaatetteita ja oli lähdössä johonkin. Kysyin mihin meet. Virtasen Penan mökille auttamaan jossain jutussa, voi mennä myöhään, heippa!
Ja tää ei oo mitenkään eka kerta, kun mies ei kuunnellut/ymmärtänyt/muistanut ollenkaan mitä puhuttu ja sovittu. Nyt ei päässyt mitään muuta vahinkoa sattumaan, kuin mulle paha mieli, mutta on niitäkin kertoja, kun esim tarvin autoa ja mies ei muista tulla sovitusti kotiin.
Pitäiskö mun joten parantaa/muuttaa kommunikointia, miten??
Kommentit (28)
Miesasiamies paukahti paikalle puolustamaan.
Miehenä voin sanoa että vaikuttaa olevan samanlainen tapaus kuin minä. Ei yksinkertaisesti muista mitä on puhuttu. Ikäväähän tuo on tosiaan että noin käy jatkuvasti. Itse en muista asioita varsinkaan silloin kun on liikaa "aivosumua" eli on liian monta rautaa tulessa. Joku kalenterisysteemi kannattaisi aloittaa jos mies kykenee sellaisen mukaan elelemään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies ottaa nuo vain jutusteluna. Siis kannattaisi sanoa että viedään nyt sitten lauantaina matto pesuun. Eikä vain miettiä että pitäisikö matto viedä pesuun.
Suoria ohjeita, käskyjä jne. Miehillä on putkiaivot. :D Näin itse ole pärjäillyt miesten kanssa.
Ja sitten valitetaan että nainen käskyttää ja komentaa.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä sinulla on puoliso, joka ei arvosta sinua. Hän elää omaa elämäänsä parisuhteessa ja saa kaiken: vaimon, kodin ja seksiä, mutta saa tulla ja mennä miten itse tahtoo.
Jos saisit tarpeeksesi ja eroaisit, mies olisi täysin hämmästynyt. Teillähän meni tosi hyvin ja hän oli oikein onnellinen! Sinun onnettomuutta hän ei huomaa, vaikka päin naamaa hieroisit.
"Miksi erositte?" "No kun se ei muistanut että piti viedä matto pesulaan."
Ei ihan kaikesta kannata eroa miettiä. En itsekään muistaisi kaikkia pikkujuttuja mitä on suunniteltu. Ainakin meillä tulee suunniteltua yhtä ja toista mikä sitten unohtuu toiselta tai molemmilta. Ei ole maailmanloppu, sen maton voi viedä ensi viikolla tai ensi kuussa. Töissä on tarpeeksi muistamista ja siellä sovitusta on pidettävä kiinni. Minusta on hyvä että kotona voi ottaa rennommin.
Niin ap. Viikonloppu on aika pitkä aika. Sinä olet päässäsi aikatauluttanit kaiken mutta miehelle olet puhunut vain randomisti viikonlopusta. Mikä oikeus sinulla on päättää että se matto viedään itsepalvelupesulaan juuri lauantai aamupäivällä? Miksei vaikka sunnuntaina illalla? Ja sinne laavullekin voinee mennä sunnuntaina.
Pitäisikö miehen varata koko viikonloppu sinulle jotta armollisesti voit sitten 30min ennen lähtöä kertoa miehelle että nyt mennään ja mies on puudelina odottamassa siihen asti hyppyvalmiina että milloin arvon rouva suvaitsee haluta mennä?
Puhukaa ihmiset puhukaa, älkää oletteko että toinen tietää mitä haluatte. Jos haluat viedä lauantaina maton pesuun ja mennä sinne laavulle puhu lauantaista. Mielellään myös vuorokaudenajasta. Mies tietää sitten että sitä Pertsaa tavataan sunnuntaina. Nythän Pertsa on voinut kysyä käykö tavata viikonloppuna ja mies on voinut sanoa ”no toi Marja haluaa mennä itsepalvelupesulaan ja sitten mennään myös laavuretkelle mutta päivästä ei ole tarkemmin puhuttu eli mikä vaan vielä käy”. Ei naisen tarvitse olla hyppyvalmiina kaikkiin miehen suunnitelmiin mutta ei miehenkään tarvitse olla hyppyvalmiina naisen suunnitelmiin. Tuollainen random ”mentäiskö” ens viikonloppuna ei kerro vielä yhtään mitään ja on epäkohteliasta sekin että olettaa toisen pitävän koko kalenterin vapaana vain siksi ettei toinen saa kerrottua milloin tarkalleen jotain haluaa tehdä.
Kuulostaa siltä että teidän keskustelutapa kaipaa korjaamista. Tuollainen ehdotteleva ja pohdiskeleva tapa ei oikein toimi. Sinä ehdotat ja mies vastaa olettaen että sävy on pohdiskeleva eli mitään varmaa ei ole sovittu. Jos ehdotat ja mies vastaa että joo sopii niin sinun tulee vielä varmistaa asia että näin on sovittu.
Eli jos ehdotat että pitäisköhän lauantaina harrastaa seksiä ja mies vastaa joo ehdottomasti niin sinä vastaat vielä että Siis sovittu että lauantaina harrastetaan seksiä.
Kuka niitä nyt talvella alkaa mattoja pesemään eikä siihen laavulle menoon mitään aurinkoa tarvita.