Naapurissa on SAMOJEDI sisäkoirana.
Asumme siis rivitalossa ja koiralla ei ole häkkiä.
Eläinsuojeluilmoitus?
Kommentit (26)
Mulla on samojedin ja huskyn risteytys, joka tykkää nukkua sohvalla. Asutaan rivitalossa, oma piha löytyy. Tehdään metsässä päivittäin pitkiä lenkkejä. Paljon parempaa tämän elämä on kuin ulkokoirana unohdettuna jonnekin pihan perälle. Kuitenkin sosiaalinen.. Ja nukkuu sohvalla selällään kaikki raajat taivasta kohden! Tulee sänkyynkin, jos sen päästää. :'D
Pihalla saisi olla niin paljon kuin haluaa, mutta pyytää aina sisälle, eikä välillä mene pihalle houkuteltunakaan. Hihnalenkille lähtee kyllä aina mielellään.
Voi sitä älämölöä jos minä sammarini ulos laittaisin. Meillä tuo koira on semmoinen diiva ettei tosikaan. Jos jää kotiin yksin, se nukkuu. Ei pidä meteliä tms., se tietää että me tullaan takaisin. Jos taas laittaisin sen yksin terassille, alkaa äläkkä ja se tahtoo sisälle, laumansa luokse. Hyvin se on viihtynyt meillä kerrostaloasunnossa (hui!), pääsee lenkeille ja muutenkin touhutaan paljon. Änkee joskus suihkuunkin mukaan. Sadekelillä ei puhettakaan että mentäisiin kunnon lenkille. Silmät sirrissä sipsuttaa eteenpäin ja yrittää varoa kaikkea märkää :D kun on parit pissat tehty, haluaa kääntyä takaisin.
Meidän koira on todella lapsirakas, haluaa lasten luokse jos niitä näkee. Ei todellakaan ole kova haukkumaan, päin vastoin.
Mökillä on villamyssy minkä mummo teki samojedin karvoista.
Vierailija kirjoitti:
Hahhahaha. Mun sammarin jos jättää yksin ulos niin alkaa haukkuminen ja kynsien rapina ovella. En todellakaan laittaisi yksin napottamaan häkkiin pihalle.
Niinpä, ei onnistu meilläkään. Kesällä on ovet auki aidatulle pihalle koko ajan, mutta sammari ei mene ulos ilman ihmisseuraa. Jos yrität jättää koiran ulos yksin, ovet kiinni sisälle, niin se pikkuhoudini menee aitojen yli/ali/läpi. Ei todellakaan viihdy ulkona ilman laumaansa. Yksin kotona ollessaan sen sijaan on ihan rauhallinen, nukkuu. En tiedä jos sammareita olisi useampi, viihtyisikö kaverin kanssa ulkona paremmin.
Ajatella, että meillä huskyt ja malamuutitkin nukkuu sisällä yöt. Kyllä kannattaa tehdä nyt meistäkin eläinsuojeluilmotus
Voiko samojedin hankia rivariin? Kuinka usein niitä pitää ulkoiluttaa(tai kuinka kauan?) Ja onko ne lapsi ystävällisiä?