Olenko hermafrodiitti??
Olen 13-vuotias tyttö. Olen muuten ihan normaali, mutta musta tuntuu että mulla on äänenmurros. Välillä kuuluu (pari kertaa päivässä) sellaisia ihme vingahduksia kun puhun, siis samanlaisia kuin pojilla äänenmurroksessa. Ja mulla taitaa olla aataminomena (?)...oon sanonu äidille mutta se vaan sanoo että ei mulla mikään ole. Pelottaa ja ahdistaa.. mitä voin tehdä, onko täällä lääkäriä joka osaisi kertoa asiasta jotakin? Ainiin, mulla on myös aika leveät hartiat. Kiitos vastaajille.
Kommentit (8)
2, KIITOS TOSI PALJON!! Pelastit päiväni :)
Ap
totta kai voit olla. mutta sulla olisi todennäköisesti alapäässäsi myös miesten sukupuolielimet, tai jotain niistä.myös pituus voi kertoa jotain, oletko kovin pitkä tytöksi?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:57"]totta kai voit olla. mutta sulla olisi todennäköisesti alapäässäsi myös miesten sukupuolielimet, tai jotain niistä.myös pituus voi kertoa jotain, oletko kovin pitkä tytöksi?
[/quote]
Aika lyhyt. Ja kahdet sukupuolielimet ovat hermafrodi...tismin (??) harvinaisin muoto.
Sen verran tiedän.
Ap
Aina voit käydä puhumassa koulun terkkarin kanssa, jos huolestuttaa. Erilaiset "oireet" voivat johtua ihan jännityksestä tms.
"Voi että, et ole hermafrodiitti."
Mitäs sinä sen tiedät? Oletko "verkkolääkäri" joka teee kromosomitutkimuksia telepaattisesti?
On erittäinvaarallista jos tiettyä intersukupuolisuutta sairastava ei saa hoitoa sairauteensa, kuten Caster Semenya. Toivoisin ettei tietämättömät antaisi täällä vääriä terveysneuvoja kenellekään. Jos ap:lla on epäilys siitä ettei kaikki ole kunnossa, niin tulee ohjata lääkärin vastaanotolle, jossa asiaa oikeasti tutkitaan.
teini-iässä sitä epäilee ja kummaksuu omaa kroppaa ja itseään mitä normaaleimmistakin asioista. Ap:n kannattaa käydä sanomassa terkkarille jos nämä ajatukset todella häiritsee. Muuten se on todennäköisesti vain ohimenevää murrosikää.
Etkö tiennyt että tytöillekin tulee äänenmurros? Se on yleensä vain huomaamattomampi kuin pojilla, mutta kyllä minä vielä 19-vuotiaana naispuolisena saatan "piikittää" kuten pojat, eli ns. kiekaista puhuessani. Samaa käy 45-vuotiaalle poikaystäväni äidille ainakin. :D äänesi madaltuu hieman siitä lapsen äänestä nyt. Ihan normaalia. Ja naisillakin on pieni aataminomena, mutta jos se kasvaa ihan tolkuttomasti ja näkyy häiritsevästi ulkonevana kuten miehillä niin sitten voi ehkä huolestua. Normaalia tuo sinun vaivasi kuitenkin on. :)