Oletteko koskaan vaihtaneet pois autoa jossa ei ole mitään vikaa?
Tuli tuosta autokeskustelusta mieleen että meillä on autoja (10kpl nissan-rellu-ford) pidetty 3-5 vuotta ja yhtä lukuunottamatta niissä kaikissa on aina ollut jotain pientä vikaa kun ne on vaihdettu uuteen ja noiden pikkuvikojen ilmaantuminen on se syy miksi ne on vaihdettu pois.
Eli kun ostaa käytetyn auton, niin ainakin meidän autojen käytettynä ostajat ovat saaneet pikkuvikaisen auton.
Kommentit (26)
Meillä vaihdetaan auto aina kun sillä on ajettu n. 100000 km eli sen ikäisissä ei ole koskaan mitään vikaa vaan seuraava saa ajella lähes yhtä paljon hyvällä autolla.
Itse oon päivittänyt aina uuteen muutaman vuoden välein, vaikkei ole ollut vikoja eikä paljon kilsojakaan. Vaihtelu virkistää.
?? Öö, siis vaihtaako ihmiset autoja vikojen vuoksi? Itse vaihdan huvin vuoksi ja jos on jotain vikaa, niin sitten korjaan.
Miksi vaihdatte jos ei mitään vikaa? - Tosi kalliiksi tulee autoilu noin.
Ei ole ollut muuta vikaa kuin kolmen, neljän vuoden ikä.
Olen vaihtanut kun olen laskenut, että kohta täytyy olla pakoputkiston, jarrujen ja kytkimen remppa lähellä, vaikka vikaa ei vielä olekaan.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:55"]
Joka kolmas vuosi vaihdetaan
[/quote]
Taitaa olla siis leasing-auto. Näitähän autokaupoista löytyy. Suuri osa varmasti ihan hyvin pidettyjä ja toimivia.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:57"]
Miksi vaihdatte jos ei mitään vikaa? - Tosi kalliiksi tulee autoilu noin.
[/quote]
Miten niin? Ei se vikojen korjailu/korjauttaminen ilmaista ole. Ja paremmin saa rahaa ehjästä ja vähemmän ajetusta kuin rikkinäisestä loppuun tallatusta autosta myydessä.
Mä vaihdan autoa noin vuoden välein, mitään vikaa ei ole mutta vaihtelu virkistää ja tässä vuosien varrella on ollut erilaisia tarpeita auton suhteen.. Ja yksikään auto ei ole myyty tappiolla eteenpäin kun lähtee niin tuoreena vaihtoon :)
Edellinen meni vaihtoon kun siinä alkoi keskuslukko oikutella ja ilmastointi hukata aineita.
Parin vuoden välein vaihdetaan.
Oikeastaan en edes tiedä miksi. Miehen harteilla enemmän nuo autoasiat. Täytyykin kysyä, että miksi? Jokin statusjuttu varmaan.
Itse lähinnä pyöräilen ja käytän joukkoliikennettä. Lapsia vien autolla joskus jonnekin, mutta kauppareissutkin kävelen jne. En pidä autoilusta ja lapsillenkin yritän välittää sellaista arvomaailmaa että ympäristöä säästävimmän kulkumuodon valitsisivat tilanteesta riippuen.
Auton muutaman vuoden välein vaihtajat, tarkoitatteko vaihtoa uuteen vai toiseen käytettyyn?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:00"]Mä vaihdan autoa noin vuoden välein, mitään vikaa ei ole mutta vaihtelu virkistää ja tässä vuosien varrella on ollut erilaisia tarpeita auton suhteen.. Ja yksikään auto ei ole myyty tappiolla eteenpäin kun lähtee niin tuoreena vaihtoon :)
[/quote]
Eli myyt kalliimmalla mitä itse maksoit? Melko kauppamies olet :O
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:00"]
Mä vaihdan autoa noin vuoden välein, mitään vikaa ei ole mutta vaihtelu virkistää ja tässä vuosien varrella on ollut erilaisia tarpeita auton suhteen.. Ja yksikään auto ei ole myyty tappiolla eteenpäin kun lähtee niin tuoreena vaihtoon :)
[/quote]
Väitätkö oikeasti että olet saanut käytetystä autosta enemmän kuin mitä olet siitä maksanut ostaessasi? En usko.
2-3v välein vaihto. Ikä ja kilsat tulee vastaan. Tai sitten vai maku ja halu vaihtaa toiseen. Tai elämäntilanne vaatii muutoksen. Uusi tulee ostettua aina. Silloin on kaikki kunnossa ja takuu pelaa jos jotain. Ja saa vara-auton alle.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:57"]Olen vaihtanut kun olen laskenut, että kohta täytyy olla pakoputkiston, jarrujen ja kytkimen remppa lähellä, vaikka vikaa ei vielä olekaan.
[/quote]
Eli kuinka paljon ajat autoosi kilometrejät? Mulla on +300tkm ajettu auto ja alkuperäinen kytkin ja pakoputki kokonaisuudessaan. Jarruremppa kerran tehty ja se on melko halpa ja helppo tehdä vaikka itse. Vois tuon jo tieten vaihtaa uudempaan ja vähemmän ajettuun.
Olen vaihtanut kun 200 000km alkaa lähestyä.... ei vielä välttämättä vikaa ja jotain isompaa remppaakin on voitu tehdä ennen sitä. Mutta itse tykkään että auto lähtee liikkeelle ja kulkee tarvitsemani välimatkat.... ja noilla kilometreillä ei enää minun luottamus autoon ole huipussaan. Toisaalta kun pitää autoa pitkään, sen oikut, viat ja korjaustarpeet on aikahyvin ennakoitavissa.
"Uuden" kun ostan siinä on reilusti alle 100 000 mittarissa. Yhden olen ostanut upouutena kaupasta.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:09"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:00"]
[/quote]
Väitätkö oikeasti että olet saanut käytetystä autosta enemmän kuin mitä olet siitä maksanut ostaessasi? En usko.
[/quote]
Tyyppi haaveilee luksuselämästä, jossa auto vaihdetaan vuoden välein.
Paljasti nyt itsensä tuossa, että käytetystä saisi lähellekään samaa hintaa kuin uudesta. Auto on siitä jännä tuote, että sen arvo suorastaan romahtaa jo vuodessa.
Isä vaihtaa 3 vuoden välein auton uuteen. Mitään vikaa ei ole, vaan kilometrejä tulee kolmessa vuodessa todella paljon.