Rinkka lentokoneen ruumaan? On ilmeisesti ihan mahdollista?
Pysyyköhän se ehjänä siellä?
Suunnittelen tässä kesän lomamatkaa ja totesin, että rinkka olisi kohdemaassa parhain koska en olisi yhdessä paikassa kuin 2-3 yötä ja julkisilla sitten paikasta toiseen. Matkalaukku on aika epäkäytännöllinen tuollaisella matkalla.
Mietin, että jos ottaisin rinkan jonka laittaisin ruumaan ja sitten matkustamoon reppu ja käsilaukku käsimatkatavaroiksi. Sen vuoksi käsilaukun lisäksi reppu koska mä en lääkkeitäni ruumaan laita ja haluan aina pienen vaatekerran varoiksi matkustamoon jos laukku meneekin hukkaan. Rinkan kun saisi niin sinne voisi purkaa repun sisällön ja laittaa repunkin sinne.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Olen laittanut monta kertaa, ehjänä on pysynyt. Remmit tiukalle ja pitkät remminpäät solmuun tai muuten alletaiteltuina, etteivät jää mihinkään esim. liukuhihnalla kiinni. On olemassa myös kangas pusseja juuri ruumaan meneville rinkoille, mutta en ole sellaista käyttänyt.
Aivan totta, remmit pitää huolehtia hyvin kiinni ja ettei jää pitkälle! En tiedä hommaanko mitään kangaspussia, mutta tästä tuli mieleen, että sadesuoja mun pitää siihen hommata.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sadesuojan kanssa hyvin mennyt perille.
Niin sä olet laittanut sadesuojan päälle ruumaan? Sekin toki vaihtoehto.
En ole vain koskaan käyttänyt rinkkaa ja sen tila on rajallinen, niin pitää oikeasti miettiä mitä ottaa mukaan. Käytännöllisiä ja sään mukaisia vaatteita pitää saada mukaan. Pitää varautua myös sateeseen, mutta mun vettä pitävä takki menee onneksi pieneen tilaan. Ajattelin myös neuloa aitoa villaa olevan ohuen paidan joka lämmittää jos on tarvetta.
Ap
Olen matkustanut rinnalla useasti. Itse olen laittanut pussiin. Hyvin mennyt! Tuo sadesuojan laittaminen on myös hyvä idea.
Itse olen laittanut rinkan kaikki remmit mahdollisimman lyhyiksi ja sitten laittanut sadesuojan tiukasti päälle. Hyvin mennyt näin.
Kiitos teille vastauksista! Eli lähden reissuun rinkan kanssa koska on paljon käytännöllisempi kuin matkalaukku. Pitää tehdä tarkka lista mitä otan mukaan ja koepakata hyvissä ajoin ennen reissua.
Ap
Sinnehän ne rinkat menee.
Hyvin mahtuu kamat mukaan, itse olen laittanut suuriin minigrip-pusseihin eri vaatteet eli yhteen pussiin esim. topit, toiseen pitkät paidat, yhteen mekot, yhteen housut jne. Sit litistän jokaisesta pussista ilmat pois, niin on sellaisia tiiviitä lättyjä jotka ladon rinkkaan ja hyvin jää tilaa myös muulle eikä mene sotkuun kun on nuo eri pussit.
Menee lentokoneeseen joo. Kannattaa huomioida että se saattaa kulkea erikoismatkatavarana, joten sen kentästä riippuen luovutetaan ja vastaanotetaan mahdollisesti eri hihnalta kuin matkalaukut.
mukavaa matkaa!
Ruumaan laitettaessa rinkassa pitää, ulkomaan lentoja varten, olla paksu, sitä varten suunniteltu päällyspussi, jossa on lappu (kuten matkalaukuissa) ja siinä nimi määränpää ja lennot/lento. Muuten voi olla, että rinkka jää matkasta jollakin kentällä.
Vierailija kirjoitti:
Sinnehän ne rinkat menee.
Hyvin mahtuu kamat mukaan, itse olen laittanut suuriin minigrip-pusseihin eri vaatteet eli yhteen pussiin esim. topit, toiseen pitkät paidat, yhteen mekot, yhteen housut jne. Sit litistän jokaisesta pussista ilmat pois, niin on sellaisia tiiviitä lättyjä jotka ladon rinkkaan ja hyvin jää tilaa myös muulle eikä mene sotkuun kun on nuo eri pussit.
Kiitos vinkistä! Täytyy itsekin tehdä näin. Mulle matka on sellainen, että ei ole mitään löhöilyä vaan paikasta toiseen kävelyä tulee. Sää voi olla sateinen joten sen mukaan pitää varautua vaikka kesä onkin. Mekkoja en tuolla reissulla tarvitse vaan käytänöllisiä liikkumiseen sopivia vaatteita. Yhdet hyvät kengät jalkaan ja toiset rinkkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Menee lentokoneeseen joo. Kannattaa huomioida että se saattaa kulkea erikoismatkatavarana, joten sen kentästä riippuen luovutetaan ja vastaanotetaan mahdollisesti eri hihnalta kuin matkalaukut.
mukavaa matkaa!
Kiitos!
Ap
Itsellä sellainen kahvallinen säilytyspussi rinkalle ja menee ihan kätevästi rinkka siinä. Mitään särkyvää ei toki voi kuljettaa kun laukkuja heitellään mutta muuten menee ihan normaalina laukkuna.
Vierailija kirjoitti:
Ruumaan laitettaessa rinkassa pitää, ulkomaan lentoja varten, olla paksu, sitä varten suunniteltu päällyspussi, jossa on lappu (kuten matkalaukuissa) ja siinä nimi määränpää ja lennot/lento. Muuten voi olla, että rinkka jää matkasta jollakin kentällä.
Okei. Pitääpä selvittää tätä asiaa. Ihan Euroopan kohteesta on kyse kuitenkin ja lennot tällä tietoa suoria.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sellainen kahvallinen säilytyspussi rinkalle ja menee ihan kätevästi rinkka siinä. Mitään särkyvää ei toki voi kuljettaa kun laukkuja heitellään mutta muuten menee ihan normaalina laukkuna.
Mistä olet tuon säilytyspussin hommannut? Varmaan kyllä löytyy jostakin nettikaupoista kuten Partioaitalta tms.
Ap
Me matkustetaan usein rinkoilla, koska vaihdetaan paikkaa useamman kerran reissussa. Ennen lähtöselvitystä vedetään remmit tiukalle ja lannevyö käännetään kiinni rinkan etupuolelle kiinni, niin tulee tiivis paketti. Rinkka laitetaan suojapussiin. Joskus meni sadesuojalla, mutta suojapussi on paljon kätevämpi, koska se suojaa rinkkaa 100%. Materiaali on tukeva vrt sadesuojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet tuon säilytyspussin hommannut? Varmaan kyllä löytyy jostakin nettikaupoista kuten Partioaitalta tms.
Ap
Tsekkaa esim. Fjällräven Flight bag. Löytyy eri kokoisille rinkoille.
Mulla Ospreyn rinkka, jossa remmit ja soljet saa piiloon vetskarilla.
Osprey yleensäkin on ihan ykkösmerkki matkailurinkoissa.
Vierailija kirjoitti:
Me matkustetaan usein rinkoilla, koska vaihdetaan paikkaa useamman kerran reissussa. Ennen lähtöselvitystä vedetään remmit tiukalle ja lannevyö käännetään kiinni rinkan etupuolelle kiinni, niin tulee tiivis paketti. Rinkka laitetaan suojapussiin. Joskus meni sadesuojalla, mutta suojapussi on paljon kätevämpi, koska se suojaa rinkkaa 100%. Materiaali on tukeva vrt sadesuojaan.
Kiitos sullekin vinkeistä! Ehkä mä kuitenkin sitten turvallisuusyistä hommaan tuon suojapussin. Ne sadesuojat on todella ohuita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tsekkaa esim. Fjällräven Flight bag. Löytyy eri kokoisille rinkoille.
Kiitos!
Ap
Olen laittanut monta kertaa, ehjänä on pysynyt. Remmit tiukalle ja pitkät remminpäät solmuun tai muuten alletaiteltuina, etteivät jää mihinkään esim. liukuhihnalla kiinni. On olemassa myös kangas pusseja juuri ruumaan meneville rinkoille, mutta en ole sellaista käyttänyt.