Apua kiireesti - verenpaine alhaalla ja pyörryttää?
kärsin korkeasta alapaineesata syön siihen lääkkeitä. Aamulla heikotti, kun otin lääkkeitä, ja meinasin pyörtyä. Mittasin - ja paine oli 60/100. Ja ehdin ottaa lääkkeetkin, mitkä ei vielä edes auta. Miten saan paineen ylös? Kahvillako?
Kommentit (28)
21: no joo järki käteen, mutta jos ainoa ap:sta tietämämme asia on hänen ilmoittamansa verenpaine 60/100 plus oireet, niin pitää olla aika tynnyrissä elänyt jos ei tuota vähän säikähdä. Onneksi korjasi lukemat nyt oikeiksi
Säihkähdin sitä, että ehdin ottaa verenpainelääkkeet jo, vaikka paineet ovat näin matalat. En nyt halua, että ne entisestään laskevat.
Joku kysyi kokoani: olen 177 ja 70.
ap
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 09:59"]
21: no joo järki käteen, mutta jos ainoa ap:sta tietämämme asia on hänen ilmoittamansa verenpaine 60/100 plus oireet, niin pitää olla aika tynnyrissä elänyt jos ei tuota vähän säikähdä. Onneksi korjasi lukemat nyt oikeiksi
[/quote]
Aika tynnyrissä elänyt pitää olla, jos uskoo tuollaisia verenpainelukemia ihmisteltä, joka vielä kirjoittaa palstalla. (60/100)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:30"]
Suolasta syö
[/quote]
Ja juoda vettä runsaasti ja lisätä hiukan suolaa ruokaan, näin neuvoi hoitsu mummoa jolla on alhainen verenpaine.
Nimenomaan, neste- ja suolatäyttöä. Keitä nuudelikeitto ja juo litra vettä. Päivemmällä toinenkin litra.
Mulla oli ihan kamala alkuraskaus, kun jo verenpaine oli niin alhaalla, että silmissä sumeni jatkuvasti varsinkin aamupäivisin, eikä työnteostakaan meinannut tulla mitään. Kaiken lisäksi lakritsi ja runsas suolan käyttö on raskaana ollessa kielletty! Välillä pitelin päätä alhaalla polvien välissä hetken, että taju palasi, ja olin pitkälläni hetken. En keksinyt mitään apua tohon eikä neuvolakaan osannut auttaa.
Kyllä itseänikin huimaa, jos paineet 100/60 luokkaa.