Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko alzheimerin puhkeamista oikeasti hidastaa tai estää?

Vierailija
17.01.2022 |

Vähentämällä hiilareita, syömällä oikeaa rasvaa? Liikunnalla?
Riittävällä unella?
Uusilla harrastuksilla, jotka vaativat keskittymistä ja asioiden muistamista?

Äidillä alzheimer ja todennäköisesti tulee minullekin kohta :(

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matematiikka ja numeroiden pyörittely kuulemma ennalta ehkäisee muistisairauksia.

no jaa,mä opiskelen,kaikenmaailman asioita vaikka en tarvii niitä,ihan vaan tuon aivojumpan vuoksi.

Aijjoo,opettelin kylläkin kirjastokortin numeron ulkoa,ettei aina tarvii kaivaa kun menee e-kirjastoon. Kortissa on vissiin 12 numeroa.

Vierailija
22/23 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alzheimer on ollut presidenteillä ja professoreilla, liikkuvilla urheilijoilla, joogilla ja munkeilla, ansolutisyeilla ja juopoilla, laihoilla ja lihavilla.Elä niin kuin sinusta tuntuu hyvältä ja olet tyytyväinen.

Tämä on paras neuvo tässä ketjussa.

Se, että joku sairaus voi olla kenellä vaan, ei tarkoita, että mikään ei vaikuta sen syntyyn.

Minullekin, täysin tupakoimattomalle voi tulla keuhkosyöpä ja kaverille joka on polttanut 60vuotta jäädä tulematta. Se ei silti tarkoita, etteikö tupakointi aiheuta keuhkosyöpää.

Muistisairauksiin taitaa olla terveelliset elintavat ja aivojen käyttö ne parhaat tavat estää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en täysin usko siihen, että muistisairauksia pystyy täysin ehkäisemään.

Olin nuorempana (ennen lähihoitajaopintoja) hoitoapulaisena muistisairaiden yksikössä. Siellä oli monenlaisista taustoista asiakkaita.

Sellaisistakin, mistä luulisi, ettei sairastu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi