Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei mahaanmuuttajat kouluttaudu?

Vierailija
14.05.2015 |

Suomessa on jo mahdollista opiskella kokonainen yliopistotutkinto englanniksi. Miksei mamut käytä tätä mahdollisuutta?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni kouluttautuu, mutta töitä on vaikea saada. Käsi sydämelle, kumpi on pätevämpi valkoinen insinööri vai musta insinööri? Jatkokysymys: kuinka paljon paremmat paperit pitäisi mustalla olla, että päihittäisi valkoisen? 

Vierailija
22/29 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi mielenkiintoisempaa miettiä miksi osa suomalaisista ei kouluttaudu vaikka osaavat suomea ja saavat ilmaisen koulutuksen, eikä heitä rasita pakolaiskokemus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen auttanut Afrikkalais-taustaisia pakolaisia tietotekniikassa. Vaikka ihan mukavia ihmisinä ovat, on homma turhauttavaa kun lukutaito on olematon. Yhden rivin tavaamiseen menee minuutin verran.

En usko, että suomesta löytyy työtä mitä lukutaidoton voi tehdä.

Vierailija
24/29 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu pakolaistyttö oli opiskelija yliopistossa, kun joutui pakenemaan. Oli hiukan tällainen kummipakolainen yhdistykselle, johon kuuluin, joten hänellä oli tukea. Pääsi vastaanottoasuntolan sijaan ( siis hänellä oli jo pakolisstatus maahantullessa ) asumaan perheeseen ja opiskelemaan. Vuotta myöhemmin pääsi yliopistoon, oppi tosi nopeasti kielen, ja opetti kieliä ja siivosi elääkseen ( ei saanut opintotukea). Nyt on tosin  Brysselissä  töissä.

Vierailija
25/29 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:04"]

Olen auttanut Afrikkalais-taustaisia pakolaisia tietotekniikassa. Vaikka ihan mukavia ihmisinä ovat, on homma turhauttavaa kun lukutaito on olematon. Yhden rivin tavaamiseen menee minuutin verran.

[/quote]

afrikkalaistaustainen pienellä ja Suomi isolla....

Vierailija
26/29 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:10"]

[/quote]

[/quote]Onko näin?

Vierailija
27/29 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:10"]

[/quote]

[/quote]Onko näin?

[/quote]Kielipoliisi iskee, kun puhutaan asioista jotka eivät miellytä.

Vierailija
28/29 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Kertokaa miksi saan alapeukkuja siitä, että olen tehnyt vapaaehtoistyötä maahanmuuttajien parissa?

Vierailija
29/29 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap selität? Suurin osahan on insinöörejä, tohtoreita, lääkäreitä jne, mutta todistukset on vaan sattunut meneen hukkaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä