Helsingin paras asuinalue lapsiperheelle?
Paras asuinalue Helsingissä lapsiperheelle, jossa löytyy ala-aste ja päiväkodit? Mieluiten vielä hyvät kulkuyhteydet. Kokemuksia?
Kommentit (105)
Kaverini lapsi joutui käsitykseni mukaan vaihtamaan koulua Viikistä juurikin kiusaamisen takia. Siellä kuulemma edustettuna "tiettyä ainesta", joka on alttiimpaa harrastamaan kiususta :(
Lisään vielä että lapsemme on juuri aloittamassa ensimmäisen luokan, ja olemme pohjoisesta muuttamassa Helsinkiin.
Etelä-Helsinki. Paras aines, mikä näkyy kouluissa ja päiväkodeissa. Kallista, mutta kannattaa ja hyvä satsaus myös lasten menestymiseen.
Ruoholahti/Jätkäsaari. Paljon lasten leikkipaikkoja, päiväkoteja, pääsee helposti metrolla, ratikalla ja busseilla eri suuntiin.
Ei keskusta koska lapsen elämä on turhan rajoitettua. Sanoisin, että vauraammat lähiöt, mutta sellaiset isot tai muuten rajatut, että niiden kouluissa ei ole liikaa mamuja eikä lasten normaalilla reviirillä liiku ryösteleviä jengejä yms. Esim. Itä-Helsingissä on mahtavia asuinalueita, mutta ne paremmat enklaavit ovat niin pieniä, että ne eivät suojele slummialueiden vaikutukselta. Aloittajalle sopivia alueita voisivat olla esim. Lauttasaari, kuusisaari/Koivusaari, Munkkiniemi, Oulunkylä tai Paloheinä.
Eira, Kaivari, Ullis, Rööperi, Jätkäsaari, Krunis, Ruoholahti, Kamppi, Kluuvi, Etu-Töölöö.
Paloheinässä ollaan itse viihdytty mainiosti. Koulu kiva, ympäristö turvallista ja minä olen ainakin tykännyt tosi paljon naapureista. Ja ei, meillä ei ole katumaasturia.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 19:41"]Paloheinässä ollaan itse viihdytty mainiosti. Koulu kiva, ympäristö turvallista ja minä olen ainakin tykännyt tosi paljon naapureista. Ja ei, meillä ei ole katumaasturia.
[/quote]
Muuten samat sanat, paitsi että meillä on se maasturikin. ;)
Tuolta katsot alueen, jota harkitset ja jos Kokoomus on selvästi suosituin, alue vastaa tarpeitanne: http://vaalit.yle.fi/tulospalvelu/2012/kuntavaalit/kunnat/aanestysalueet/helsinki_aanestysalueet_1_91.html
Kontula, se on aivan ihanaa aluetta!
Kaivari tai Skatta jos on rahaa, jos ei ni sit Vaik Eira,Ullanlinna alue, noista saa kohtuuhintaan kämppiä, 10-20t€/m2
Minä en kyllä suurin surminkaan muuttaisi Paloheinään tai Pakilohin. Siellä valkoiset keskiluokkaiset perheet seurustelevat toistensa kanssa ja elävät puuduttavan tylsää lähiöelämää ilman kosketusta mihinkään, mikä on todellista tässä yhteiskunnassa. Mutta kukin tietysti tyylillään.
Päivähoitotilanne taitaa olla joka paikassa Helsingissä niin surkea, että omalta alueelta on näin lyhyellä varoitusajalla lähes mahdoton saada päivähoitopaikkaa.
Paljolti riippuu myös siitä, missä työpaikat sijaitsevat.
Ei tule kyllä yhtään aluetta mieleen, missä ei ole ala-astetta ja päiväkoteja Helsingissä ???
Käpylä, hyvät palvelut, mahtavat liikenneyhteydet, useita kouluja ja päiväkoteja.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 19:50"]Minä en kyllä suurin surminkaan muuttaisi Paloheinään tai Pakilohin. Siellä valkoiset keskiluokkaiset perheet seurustelevat toistensa kanssa ja elävät puuduttavan tylsää lähiöelämää ilman kosketusta mihinkään, mikä on todellista tässä yhteiskunnassa. Mutta kukin tietysti tyylillään.
Päivähoitotilanne taitaa olla joka paikassa Helsingissä niin surkea, että omalta alueelta on näin lyhyellä varoitusajalla lähes mahdoton saada päivähoitopaikkaa.
Paljolti riippuu myös siitä, missä työpaikat sijaitsevat.
[/quote]
Pidä toki uskomuksesti, mutta tällä kadulla asuu poliiseja, opettajia, tuomareita, tutkijoita ja ainakin yksi "sossuämmä", joten eiköhän me jotakin tiedetä ympäröivästä todellisuudesta.
Kasvoin itse sellaisessa lähiössä, jossa juopot esittelivät vehkeitään lapsilleen ja kansanperinteenä kiersi, ketä pitää välttää vimeiseen saakka (pedofiilituomio). Koska en kokenut, että juoppoja pakoon juokseminen on välttämättä se, minkä haluan omien lasten kokevan, valitsin yhden näistä alueista.
"Elämästä" voi tietää ilman, että se iskeytyy otsaan joka kerta kun astun ovesta ulos.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:30"]
viikki on pahinta koulukiusaamisaluetta
[/quote]
Olen kuullut samaa. Olin yllättynyt, koska käsitykseni oli pitkään, että koulu hyvä.