Aupairina ulkomailla ja haluaisin vaan kotiin :(
Moi, tää on varmaan vähän väärä paikka avautua tästä mutta mitä voisin oikein tehdä? Oon aupairina elokuuhun asti mutta en vaan enää kestä täällä olemista yhtään. Mulla on tosi ulkopuolinen olo, tunnen olevani piika ja kuulin sattumalta kun vanhemmat naureskeli mulle mun selän takana. En syö täällä ikinä lämmintä ruokaa koska perhe syö keskenään iltaisin, ja en oikein uskalla syödä täällä kun perheellä on jääkaapissa ruuat mitä ei saa syödä, mulle on ok syödä leipää. Olin viimeviikolla sairaana ja sain huudot siitä että esitän ja valehtelen olevani sairas. Tuli tosi paha mieli. :( Tuntuu muutenkin että oon koko ajan vaan tiellä ja edellä ja riesana vaikka vietän kaiken ajan omassa huoneessani jos oon kotona.
En kehtaa valittaa, mutta haluaisin kotiin. Perheen isä sanoi vähän aikaa sitten että oon täällä elokuuhun asti ja sanoin vaan että juujuu. Ei mulla kyllä ole Suomessa kesätöitäkään tiedossa mutta mulla on vaan niin kurja olo täällä vaikka 9kk oon ollutkin. Voinko lähteä lyhyellä varotusajalla kotiin? Vaikka viikon päästä?
Kommentit (45)
Tässä kohtaa haluaisin oikeasti vaan kotiin kesäksi, en toisee perheeseen. Syksyllä alotan ammattikorkeakoulussa.
En usko että perheelle puhuminen auttaisi, he kun ei halua että häiritsen heitä vapaa-ajalla ja etenkin perheen äiti on sen tyylinen että suuttuisi ja olisi vielä enemmän minua vastaan jos kritisoisin tai vaatisin mitään. :( ja se siis naureskeli mun painosta. painan siis 65kg eli en ole mikään valas joka syö jääkaapin tyhjäksi, ostan lähinnä omat ruuat itselleni itse.ap
joo huhuh mikä perhe! tollasen kohtelun jälkeen sun ei todellakaa tarttee miettii mitä heille aiheutuu sun lähdöstä! itepä ovat sen käytöksellään aiheuttanu.
tilaat nyt lentoliput ja lähet vaikka viikon päästä viikonloppuna, kun perhe on vaikka poissa tm.
Vaihda perhettä. Pitäisi olla ulospäinsuuntautunut ja jutella perheen kanssa. Varsinkin jenkeissä.
Anteeksi tietämättömyyteni. Mutta luulin, että aupair on apulainen (/piika) enkä ajatellut että vapaa ajalla viettäisi perheen kanssa aikaa kuin oma lapsi.
Joskus mietin, jos palkkasi aupairin, mutta ei minulla ollut suunnitelmia viettää hänen kanssaan aikaa. Onneksi en siis lähtenyt hommaan.
Vaihto-oppilasvuodet on asia erikseen.
No jok tap, ruokaa sun on saatava, etkä todellakaan osta niitä omilla rahoilla! Nyt vaan sanot, että voitaisiinko selvittää tää ruoka homma, että mitä ja missä sun on tarkoitus syödä päivälliseksi.
Entinen au-pair tässä, komppaan kirjoittajaa 21. Puhu vanhemmille rauhallisena hetkenä, kerro mistä olet tykännyt ja mitä asioita haluat muutettavan. Puhu suoraan, mutta rakentavasti. Jos tilanne muuttuu, hienoa! jos ei, niin briteistä on helppo tulla Suomeen lyhyelläkin varoitusajalla, eikä se ole mikään epäonnistuminen noin pitkän pätkän jälkeen. Jos kuitenkin viihdyt yleisesti Briteissä, voit aina alkaa etsiä uutta perhettä esimerkiksi isommalta paikkakunnalta. Sinun kokemuksella löytämisen pitäisi olla suht helppoa. :)
Isommilta paikkakunnilta löytää varmasti enemmän kavereitakin, ja ne kaverit helpottaa huomattavasti jaksamista! Tsemppiä!