1970-luvulla syntyneet menneisyyteen jämähtänyt sukupolvi
1980-luvun loppupuolella syntyneet ovat vahvasti ajassa kiinni. 1970-luvulla syntyneet fanittavat Sauli Niinistöä, kuuntelevat 1980-luvun retromusiikkia, katsovat televisiota ja kammoavat etätyötä.
Tässä on selvä vedenjakaja. 1980-luvun alkupuolella syntyneet ovat boomereiden ja millenniaalien+Z-sukupolven välissä.
Kommentit (83)
Kyllä saisi jämähtää nykyihmiset paljon, paljon kauemmaksikin ajasta kuin 70luvulle, tarkoitan lähinnä asenteita ja pinnallisuutta. Mitään "vedenjakajia" ei ole olemassakaan, ihmiset vaan koulutettu olemaan ymmärtämättä toisiaan enää millään lailla.
Ajatelkaa: Jos me 60-70 -luvuilla syntyneet halusimme lapsena ja nuorena pelata tietokoneella, ne pelit piti tehdä itse. Siis suunnitella ja koodata. Paitsi että minun ei tarvinnut, koska isäni (syntynyt 1940-luvulla) teki meille pelejä. Aika pian tosin niitä pelejä alettiin antamaan myös kavereille. Ja kun kaikki tekivät pelejä, se tapahtui vaihtokauppana. 1980-luvulla syntyneille tietenkin myytiin pelejä, koska he eivät osanneet itse tehdä, eli heillä ei ollut antaa mitään omaa peliä vaihdossa.
-75 kirjoitti:
En kammoa etätyötä, vaan olen tehnyt sitä jo 15 vuotta. Pikemminkin olen siis edelläkävijä.
Minä olen tehnyt etätöitä vuodesta 2001. Ei tosiaan ole mikään uusi juttu.
N-74
Olen 54vee enkä ole koskaan äänestänyt kokoomusta, voi luoja. 70-luku oli hyvin vasemmistolaista aikaa, sieltä ne arvot osittain tulevat. Siis marxilaisesta vasemmistolaisuudesta, ei wokesta ja muusta nykyhömpästä.
Työväenluokka kunniaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin (s. 1985) käy baareissa ja on somessa kuin kotonaan, tyyli on 2020-luvulta.
1970-luvun Pirjot ja Jarit tuhahtelevat nykyajalle pieruverkkareissa kotonaan.
Pirjot ja Jarit on kyllä 60 lukulaisia. Osa 50 luvulta.
Juu, mun naapurit on Pirjo ja Jari, 65-vuotiaita.
70-luvulla on Katjat, Sarit, Johannat, Petrit, Janit, Villet...
ÖÖH, ystävä pieni. Me toimme ja toteutimme sen netin jota sinä juurikin käytät. Meidän poppoo käytti juurikin ensimmäisinä niitä tietokoneita ja pelikonsoleita kotona. Ajassa on pysytty, taitaisi sulla olla aika puhdistaa ne rillit edes kerran.
t. 60-70 lukujen taitteessa syntynyt
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa: Jos me 60-70 -luvuilla syntyneet halusimme lapsena ja nuorena pelata tietokoneella, ne pelit piti tehdä itse. Siis suunnitella ja koodata. Paitsi että minun ei tarvinnut, koska isäni (syntynyt 1940-luvulla) teki meille pelejä. Aika pian tosin niitä pelejä alettiin antamaan myös kavereille. Ja kun kaikki tekivät pelejä, se tapahtui vaihtokauppana. 1980-luvulla syntyneille tietenkin myytiin pelejä, koska he eivät osanneet itse tehdä, eli heillä ei ollut antaa mitään omaa peliä vaihdossa.
Ei niitä ollut pakko tehdä itse, valmiitakin pelitalojen tekemiä pelejä myytiin kaupoissa.
oon syntynyt 1970 ja rakastan etätyötä. Silloin ei tarvi urpojen kakaroiden höpinöitä kuunnella.
Ja paras musiikki on tehty 70-luvulla, poikkeuksena klasari joka on sitten hiukan vanhempaa.
Telkkaria katson joskus, muut ei natsaa 🙂
Mutta jokainen sukupolvi jämähtää johonkin, nuoretkin aikanaan. Luonnonlaki
Jaa, en näe itseäni jämähtäneenä vaikka olen 70- luvulla syntynyt.
En kuuntele kasari tai ysäri musaa, en tangoa enkä iskelmää. Jos kuuntelen radiota, bongailen uusia biisejä joita sitten kuuntelen. Suosin vaatteissa huppareita ja nuorekkaita vaatteita. Kengät tietty Vansit. Ketjuliikkeiden naisten bleisereitä sun muuta en osta koska ne on liian tätimäisiä. Eikä tätimäisyydessä ole vikaa, mut en vaan pidä niistä vaatteista.
Toinen trolli täällä ihmettelee miksi juuri kukaan ei tajua aloituksen olevan pelkkä provo? 👴🏻🐤🥰🥳😆
turhaa pulinaa..kaikki on joskus boomereita ,vanhoja ukkoja ja akkoja ,taantuneita ..niiden mielestä jotka on nuoria :D
Vierailija kirjoitti:
Toinen trolli täällä ihmettelee miksi juuri kukaan ei tajua aloituksen olevan pelkkä provo? 👴🏻🐤🥰🥳😆
Jahas, vanha konna iski jälleen, p.upp18 taas kaikkien trollausten asiantuntijana tehnyt vissiin tämänkin aloituksen. Muilla on portfolio, p.upp1k$€114 vasu.
En ole koskaan fanittanut salea. Oon jymähtäny 70-80- luvun musiikkiin, raskas heavy metal, trash metal, uusia tulokkaita Rammstein, joka jo soittanut pitkään. Vm-70
Nykyisen maailman paras aika oli 70-luvulta 2010 tienoille. Nyt on teknologiaa, mutta kaikilla on ihan saatanan tylsää.
1978 lopussa syntyneenä totean, että olemme jo avaruussukupolvi. Uusi aika. Muut jumittavat keskiajassa henkisesti, osin fyysisesti ja vetävät muita sinne, yrittävät.
Vierailija kirjoitti:
Pelien kultainen innovaatiokausi oli 90-luvulla. Jengi on unohtanut millainen todella hyvä peli on. Nyt on pelkkää grafiikkaa, ja siinä grafiikassakin on yleensä pielessä persoonallinen tyylitaju ja värien käyttö. Ääniefekteistä ja musiikista puhumattakaan.
Olen 60-luvulla syntynyt. Fanitan Kekkosta, ja kuuntelen teknoa. Hiphoppia ja Frederikkiä inhoan. En kuuntele lavatansseja enkä käy lavatansseissa. Tietokone keksittiin minun aikakaudella, samoin Nokian ensimmäinen kännykkä. Olin kännykkäfirmassa töissä. Ensimmäiset kännykät olivat tiiliskiviä. Muistan jupit. Itse en ollut juppi, koska olin vasta teini kasarilla. Koulut oli käyty kaikki jo kasarilla. Ysärillä olin nuori aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen 54vee enkä ole koskaan äänestänyt kokoomusta, voi luoja. 70-luku oli hyvin vasemmistolaista aikaa, sieltä ne arvot osittain tulevat. Siis marxilaisesta vasemmistolaisuudesta, ei wokesta ja muusta nykyhömpästä.
Työväenluokka kunniaan.
Ei meillä vaan.
Meillä oli terveet arvot.
Kommunisteja katsottiin hiukan nenän vartta pitkin.
Mikä nyt ei olisi? Ihan normaalia toimintaa, jota ketjut pitäneet sisällään kaiket ajat