Onko täällä muita lapsensa menettäneitä paikalla? Vinkkejä, miten saan tyhjennettyä lapseni huoneen?
Menetettiin meidän poika pari vuotta sitten äkillisesti. Heti tapahtuneen jälkeen siivosin pojan huoneesta kaikki likaiset pyykit ja astiat, ja olen käynyt siellä tietenkin silloin tällöin muutenkin siivoamassa, mutta mitään kaappeja en ole käynyt läpi. Nyt on kuitenkin tilanne, että ollaan muuttamassa miehen kanssa pienempään asuntoon, kun kaikki lapset ovat muuttaneet omilleen. En vaan pysty käymään tuota huonetta läpi. Mulla tulee aina ihan hirveä olo kun pelkään ja jännitän sitä niin paljon. Pelottaa nähdä pojan vaatteita ja tavaroita, joita hän aina käytti. Mulla on niin hirveä ikävä mun poikaa. Mies ehdotti, että kerätään kaikki tavarat laatikoihin ja käydään läpi, kun ollaan siihen valmiita, mutta en mä tiedä olenko koskaan. Pakko tuo huone ja ne tavarat on joskus kohdata. Onko täällä muita saman kokeneita? Kaikki neuvot on toivottuja.
Kommentit (28)
Ota paras ystävä avuksi & tueksi, yritä vähän kerrallaan. Jos ei toimi, yritä uudestaan hieman myöhemmin. Jaksamista!
Vierailija kirjoitti:
Mitä sille kävi?
OletkoS.H? Töksäytyksestä päätellen olet. Ei mitään häpyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sille kävi?
OletkoS.H? Töksäytyksestä päätellen olet. Ei mitään häpyä.
Tai E.K. tai M.H.
Tavaroiden läpikäyminen on varmaan helpointa aloittaa esim. sukista ja alusvaatteista yms., joihin ei liity minkäänlaista tunnearvoa ja muistoja pojasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sille kävi?
Sehän ei meille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Tavaroiden läpikäyminen on varmaan helpointa aloittaa esim. sukista ja alusvaatteista yms., joihin ei liity minkäänlaista tunnearvoa ja muistoja pojasta.
Ei sellaisia tavaroita ole silloin kun käy läpi kuolleen lapsensa jäämistöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha tilanne. Heidin kaiken jätesäkeissä katsomatta roskiin. Härskiä myydä kuolleen tavaraa. Ottaisin siivoojan tuohon huoneeseen. Tietsikat kiertoon. Mutta kiteet jne polttoroskiin. Siivous saisi pyyhkiä ja pestä huoneen. Huonekalut kiertoon roskiin.
Tuskin se siellä huoneessaan kuitenkaan kuoli. Ei ne tavarat aiheuta kuolemaa, jos sä sitä pelkäät. Kierrätys on järkevää siinä vaiheessa kun on jaksanut käydä tavarat läpi ja on varma, mistä on valmis luopumaan. Kyllähän sairaaloissakin samoja sänkyjä kierrätetään potilaalta toiselle, vaikka joku olisi siihen kuollut. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Mun lapseni kuoli omaan sänkyynsä.
Tuskin se siellä huoneessaan kuitenkaan kuoli. Ei ne tavarat aiheuta kuolemaa, jos sä sitä pelkäät. Kierrätys on järkevää siinä vaiheessa kun on jaksanut käydä tavarat läpi ja on varma, mistä on valmis luopumaan. Kyllähän sairaaloissakin samoja sänkyjä kierrätetään potilaalta toiselle, vaikka joku olisi siihen kuollut. Korjatkaa, jos olen väärässä.