Isä kotona ja äiti töissä
Yhdeksän vuotta sitten kun olin esikoiseni kanssa kotona vain siihen asti kun hän oli 9kk, mieheni jäi kotiin sen jälkeen. Silloin tämä aiheutti jonkin verran keskustelua lähipiirissä. Oma äitini oletti toisen lapsemme kohdalla että minä nyt jäisin pidemmäksi aikaa kotiin mutta palasin töihin vauvan ollessa 6kk. Pahimmat saarnat sain vanhoilliselta äidiltäni "äidin on oltava kotona ja isä tuo leivän pöytään" Yritä siinä sitten selittää että tämä on meidän YHTEINEN päätöksemme ja mies haluaa olla lasten kanssa kotona ja minä töissä. En koe jääneeni paitsi mistään eikä mieskään. Nyt esikoinen on kolmosluokkalainen ja kuopus eskarilainen ja mies tekee lyhyttä työpäivää. Sama jatkuu syksyllä.
Kommentit (2)
Meilläkin isä on ollut molempien lasten koti-isä. Ei oikeastaan muuta ärsyttävää ole kohdattu kuin se, että miehen jaksamista voivotellaan ja minun pitäisi tyyliin olla niiiiin kiitollinen, niiiiin kiitollinen, kun on noin hyvä mies, että hoitaa kodin ja lapset, ei moni mies kuulemma hoitaisi.
Harvemminpa naista kehutaan samasta, vaan silloinkin on mies niiiin erinomainen kun sentään tienaa perheen rahat.
Meilläkin näin päin. On lapsille ihanaa, kun joku on kotona, kun ekaluokkalainen tulee koulusta. Toista hoitaa vielä kotona, aloittaa ensi syksynä eskarin. Aamut ei oo kiireisiä! Ihan paras ratkaisu jos mahdollinene. Itsestä ei olisi olemaan lasten kanssa, mies taas ei löydä töitä. Mutta lapset ovat hänelle niin suuri asia elämässä, että pysyy virkeänä heidän kanssaan :) Ei meille ole kukaan tätä kritisoinut, vähän paha olisikin, kun se työn löytymättömyys on siellä takana kuitenkin.