Miksi Suomessa tehdään niin pahaa ruokaa?
Olen lapsuudesta saakka vaihtelevassa määrin syönyt kotimaisten yritysten, kuten Atrian, HK:n ja Saarioisten einesruokaa. Jo lapsena inhosin näiden yritysten valmistamia einesruokia yli kaiken, mutta en silloin vielä tiennyt mistä se johtui. Tiesin vain, että ihan sama mikä tuote oli kyseessä, kuten pitsat, jauhelihapihvit, lihapyörykät, niin aina sama juttu, tuote ei maistunut lainkaan sille mille piti vaan pikemminkin mauttomalle selluloosalle ja äärettömän pahalle. Sittemmin on käynyt selväksi, mistä edellämainittu mauttomuus johtuu. Kyseisten yhtiöiden tuotteissahan on säästelty raaka-aineista ja viety koko säästäminen äärimmilleen. Jauhelihapihveissä ja kaikissa muissakin lihatuotteissa on kaikkea muuta kuin lihaa, niin ei liene ihmekään, että tuote maistuu puulta. Aikuisiällä olen silloin tällöin erehtynyt em. yhtiöiden tuotteita ostamaan, kun ovat lanseeranneet uusia tuotteita, ja aina sama juttu, maistat ruokaa ja ensimmäisen haukun jälkeen tekee mieli heittää se roskiin. Katsot tuoteselostetta tarkemmin ja huomaat, että tuote sisältää kaikkea muuta kuin piti. Ostaako ja syökö näitä tuotteita oikeasti joku?
Kommentit (22)
Tehkää itse ruokaa,tulee taatusti hyvää.Kaikki lehdet ja netti on reseptejä pullollaan.Oletteko lukutaidottomia ja kädettömiä?Mä n voisin heti antaa 100 reseptiä kansiuostani ja jäljelle jäisi 200,olen kerännyt ihan lehdistä,Pirkasta,naistenlehdistä,Aamulehdestä ym.Ei mistään eliitti palstoilta.
Teille nilliäisille tekisi pieni pulakausi hyvää.
Eineksiä ei ole pakolllista syödä.
Suomi on siitä hyvä maa, että lähestulkoon mitä tahansa ruokaraaka-ainetta saa (ainakin isommissa kaupungeissa), maaseutu on täynnänsä luomutiloja, metsästä löytyy marjat ja onkimalla saa ahvenia.
Että mitä vittua te taas rankutatte. Ehkä kaiken takana on hiipivä oivallus omasta uusavuttomuudesta, kun ei paistinpannu pysy kädessä ja nyyyh on pakko syödä pahvilihapullia.