Muita, jotka epäröivät kolmannen rokotteen ottamista?
Olen saanut toisen rokotteen elokuussa, ja mietin nyt että ottaisinko kolmannen vai en. Olen perusterve ja 25v, joten mitään varsinaista terveydellistä syytä rokotteen ottamiselle ei ole.
Mietin kuitenkin, että vaikeutuuko elämäni myöhemmin jotenkin jos minulla on vain kaksi rokotetta, eli "kannattaisiko" sen takia käydä hakemassa se kolmas. Olen sote-alalla, joten tätä täytyy miettiä ihan työpaikankin kannalta.
Kommentit (27)
Tietenkin otat kolmannen, jotta suojaat asiakkaitasi. He tuskin ovat perusterveitä kaksvitosia kuten sinä.
En aio ottaa kolmatta. Kiitti mulle riitti.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin otat kolmannen, jotta suojaat asiakkaitasi. He tuskin ovat perusterveitä kaksvitosia kuten sinä.
Koronarokotteella ei suojata muita tartunnalta, vaan itseä vakavilta oireilta. On siis muiden ihmisten kannalta täysin yhdentekevää onko minulla se kolmas piikki vai ei.
-ap
Minusta on ihan ymmärrettävää, että miettii ensimmäisen rokotteen ottamista. Mutta jos on päättänyt rokotteen ottaa, mikä ero siinä sitten on toiseen, kolmannesta puhumattakaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihminen voi vieläkin olla noin tietämätön?
Minä otin koronarokotteet kesällä vain siksi, koska kahdesti rokotetut eivät joutuneet enää karanteeniin. Halusin siis suojan karanteenia vastaan jotta voisin elää normaalisti.
Mutta nyt Uudellamaalla ei enää aseteta karanteeniin ketään, joten en näe syytä pitää rokotteita ns. ajan tasalla.
Joo perusterve 35 täällä, en aio ottaa terveydellisistä syistä ainakaan. Ainoastaan passin takia saattaisin ottaa.
Sen toisen rokotteen teho laskee tuossa ajassa ja pidät immuniteettia yllä ottamalla kolmannen. Aion itse ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Rokote EI SUOJAA muita.
Älä levitä väärää tietoa. Rokotteiden avulla on saatu kitkettyä pois mm. polio, tuhkarokko, hinkuyskä, isorokko ja tuberkuloosi Suomesta joten totta kai ne suojaavat hyvin. Vai miten nuo taudit olisi saatu pois, jo rokotteet eivät estäisi muiden tartuttamista?
Vierailija kirjoitti:
Sen toisen rokotteen teho laskee tuossa ajassa ja pidät immuniteettia yllä ottamalla kolmannen. Aion itse ottaa.
En nyt oikein usko tuohon rokotteen tuomaan immuniteettiin, kun rokotetutkin sairastuvat. Myös ne, joilla on otettuna jo se kolmas.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Minusta on ihan ymmärrettävää, että miettii ensimmäisen rokotteen ottamista. Mutta jos on päättänyt rokotteen ottaa, mikä ero siinä sitten on toiseen, kolmannesta puhumattakaan?
Ja mikä ero neljänteen, viidenteen ja kuudenteen? Älä nyt kolmeen lopeta 🙄
Otan niin monta kuin vaatii, että pystyn matkustelemaan vapaasti. En ole omalta osaltani huolissani sen enempää koronasta kuin rokotteistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Malta mielesi, sillä pian alkaa kansainväliset oikeudenkäynnit rokotevalmistajia ja kaikkia tähän kusetukseen osallistuneita vastaan.
En pidättäisi henkeäni tämän takia, ainakin rokoitevalmistajat ovat vapautettuja vastuusta aiemmin tehdyllä sopimuksella.
Huoleton kirjoitti:
Jos kaksi riittää työpaikan säilyttämiseen, niin miksi ottaisin kolmannen? Varsinkin kun mitään terveydellistä syytä ei ollut kahteen ensimmäiseenkään (ikäiseni perusterveet sairastavat koronan lievänä/oireettomana rokotuksista riippumatta).
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote EI SUOJAA muita.
Älä levitä väärää tietoa. Rokotteiden avulla on saatu kitkettyä pois mm. polio, tuhkarokko, hinkuyskä, isorokko ja tuberkuloosi Suomesta joten totta kai ne suojaavat hyvin. Vai miten nuo taudit olisi saatu pois, jo rokotteet eivät estäisi muiden tartuttamista?
Tämä ketju käsittelee koronarokotetta 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote EI SUOJAA muita.
Koska koronarokotteet eivät toimi samoin kuin nuo edellämainitsemasi.
Ehdithän rokottautua myöhemminkin. Jos töiden osalta tulee pakko olla triplarokotettu. Tässä kohtaa ei ole mikään pakko. Kuten monet ASIANTUNTIJAT ovat todenneet, jatkuvissa tehosterokotuksissa ei ole järkeä. Joku Krista Kiuru ei ole asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote EI SUOJAA muita.
Tämä ketju käsittelee koronarokotetta 🙄
Niin? Rokote kuin rokote, sama tarkoitus niillä kaikilla on. Estää tartunnan saaminen ja sitä kautta saavuttaa laumasuoja kun tarpeeksi monella on se otettuna.
Vierailija kirjoitti:
Niin se voi olla, että jos tuohon piikityskierteeseen lähtee, niin se on sitten pakko ottaa jatkossakin kaikki piikit, koska oma luontainen immuniteetti on pilalla :(
Miksi ihmeessä olisin jättänyt kolmannen ottamatta kun kaksi olin jo ottanut.