Uskovaiset, miksi juuri teidän uskonto/lahko/suuntaus on se ainoa oikea?
Ja mikä se on?
Haluaisin siis perusteluja sille miksi juuri teidän on oikea, ei keskustelua siitä onko se että uskoo väärin vai oikein
🤩
Kommentit (1338)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko Jeesus olla saatanan harhautusta? Ihmiset uskovat Jeesuksen olevan jumalan poika, vaikka hän oli vain ihminen, ja nyt kristityt uskovat Jeesukseen jumalanaan enemmän kuin taivaan isä -jumalaan. Onko tieto Jeesuksen jumaluudesta tullut vain häneltä itseltään ja seuraajiltaan vai onko jumala suoraan taivaasta käsin todistanut hänet pojakseen?
On todistanut kautta Raamatun pojakseen .
Taivaanisä ja Jeesus ja Pyhähenki on 1 sama Jumala, niinkuin ihminenkin on ruumissieluhenki
Itselläni uskonnoissa myös kristinuskossa tökkii se ihmiskeskeinen maailmankuva, jossa ihminen (mies!) on luomakunnan kruunu ja Jumalan kuva. Ihminen saa käyttää luontoa ja sen eläimiä omien halujensa mukaan. Ihminen on asetettu muun luonnon ja elämän yläpuolelle, vaikka ihminenkin on eläin siinä missä sika tai apina on eläin. Ja tähän on tultu. Ihminen tuhoaa sademetsiä ja muuta maapallon ainutkertaista luontoa, ekosysteemejä, eläinten koteja ja elämää, ihminen kasvattaa tuotantoeläimiä karmeissa olosuhteissa omaksi ruuakseen, kiduttaa ja tappaa muita eläimiä oman halunsa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko Jeesus olla saatanan harhautusta? Ihmiset uskovat Jeesuksen olevan jumalan poika, vaikka hän oli vain ihminen, ja nyt kristityt uskovat Jeesukseen jumalanaan enemmän kuin taivaan isä -jumalaan. Onko tieto Jeesuksen jumaluudesta tullut vain häneltä itseltään ja seuraajiltaan vai onko jumala suoraan taivaasta käsin todistanut hänet pojakseen?
Taivaanisä ja Jeesus ja Pyhähenki on 1 sama Jumala, niinkuin ihminenkin on ruumissieluhenki
Mutta mistä tiedätte, onko se jumalan todistus, saatanan todistus esiintyen jumalana, raamatun kirjoittajan keksimä todistus? Jumalahan ei raamattua itse ole kirjoittanut, joten et voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fundamentalistinen pelastususkonto jakaa maailman kahteen leiriin - paholaisen ohjaamiin uskottomiin ja oikeauskoisiin kristittyihin.
Osa kristityistä on Vanhan Testamentin opastamia, osa Uuden.
VT on israelin usko UT on kristittyjen usko
Näinhän ne sanoo, silti sieltä vanhasta testamentista voi sujuvasti lainata agendaansa tukevia pätkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain kristityt (uudestisyntyneet). Jokaisella on tähän pelastukseen mahdollisuus, Jeesus on kuollut jokaisen ihmisen syntien tähden ristillä. Tarvii vain uskossa vastaanottaa tämä pelastuksen lahja. Jeesus on ainoa tie taivaaseen.
Mitä tämä edes tarkoittaa? Siis mies (tai Jumala) kuoli sen vuoksi, että kaikki tulevaisuuden ihmiset tekevät pahoja tekoja? Ja se jotenkin pelastaa nämä tulevaisuuden ihmiset?
Taivaassa pahat ihmiset kokoontuvat kunhan vain katuvat tekojaan jeesuksen nimessä. Taivaaseen pääsy ei vaadi hyvää elämää, hyviä tekoja, vaan jeesuksen kuolema on sovittanut kamalimmatkin synnit.
Taivaassa ei ole syntiä eikä pahoja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkennan, että paha ihminen muuttuu, kun Jeesus tulee sydämeen asumaan. Se, joka pääsee taivaaseen, ei enää ole paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mistä tiedätte, onko se jumalan todistus, saatanan todistus esiintyen jumalana, raamatun kirjoittajan keksimä todistus? Jumalahan ei raamattua itse ole kirjoittanut, joten et voi tietää.
Raamatun ovat kirjoittaneet monet ihmiset Jumalan läsnäolon vaikutuksen alaisina. Raamatussa on Jumalan voima. Ei ole harhautusta, varsinkaan jos lukee vanhempia käännöksiä. Lue Raamattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennan, että paha ihminen muuttuu, kun Jeesus tulee sydämeen asumaan. Se, joka pääsee taivaaseen, ei enää ole paha.
Mutta se ei poista niitä pahoja tekoja, vaikka ei taivaassa enää tekisi pahaa. Siellä on tekojaan katunut lapsen m u r h a a j a, lapsen r a i s k a a j a, s a r j a m u r h a a j a, jne. Ja viaton uhri voi olla samaan aikaan siellä samassa taivaassa tai vaikka helvetissä hänen uskostaan riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fundamentalistinen pelastususkonto jakaa maailman kahteen leiriin - paholaisen ohjaamiin uskottomiin ja oikeauskoisiin kristittyihin.
Osa kristityistä on Vanhan Testamentin opastamia, osa Uuden.
VT on israelin usko UT on kristittyjen usko
Näinhän ne sanoo, silti sieltä vanhasta testamentista voi sujuvasti lainata agendaansa tukevia pätkiä.
Aabraham on yhteinen uskonisä sekä kristityille että juutalaisille.
Se mikä erottaa juutalaiset ,israelilaiset on että ne ei uskoJeesusta Messiaaksi ,Jumalanpojaksi. Kansana.
Sama Jumala on Raamatun alusta loppuun.
Jeesus tuli tarkentamaan Jumalakuvaa ,kun lakiliitto vaihtui Uudeksiliitoksi.
Jeesukseen uskova on uusi luomus Kristuksessa. Hänen vanha ihmisensä on kuollut yhdessä Jeesuksen kanssa. Vanha Aatu ristiinnaulitaan noin kuvainnollisesti. "Ja ne, jotka ovat Jeesuksen Kristuksen omat, ovat ristiinnaulinneet oman lihansa himoineen ja haluineen." Gal. 5: 24.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kumpaakaan olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se ei poista niitä pahoja tekoja, vaikka ei taivaassa enää tekisi pahaa. Siellä on tekojaan katunut lapsen m u r h a a j a, lapsen r a i s k a a j a, s a r j a m u r h a a j a, jne. Ja viaton uhri voi olla samaan aikaan siellä samassa taivaassa tai vaikka helvetissä hänen uskostaan riippuen.
Harva pahantekijä katuu. Taivaassa ei ole mitään pahaa. Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla. Jokainen on ansainnut helvetin. Ainoastaan lapset, joilla ei vielä ole ymmärrystä oikeasta ja väärästä, ovat sellaisinaan otolliset Jeesukselle ja taivaskelpoiset.
Minä en itse, eikä muutkaan pidä minua uskovaisena, mutta minä uskon kaikkiin maailman uskontoihin. Olen päätynyt tähän ratkaisuun juuri siksi, että pienen ihmisen on täysin mahdotonta valita tuhansista uskontokunnista juuri sitä oikeaa.
Enpä tiedä siitä oikeellisuudesta, mutta uskon että Jumalan rakkaus ihmisiin tulisi näkyä meidän kristittyjen rakkautena muita ihmisiä ja vähäosaisia kohtaan.
Kun me ihmiset näemme yksinäisen, syrjäytyneen tai vähäosaisen, Jumala näkee hänessä
pienen viattoman lapsen, jota tulee
rakastaa. Tämän tulisi olla meidän kristittyjen asenne muita kohtaan. Jeesus on opettanut: "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi".
Vierailija kirjoitti:
Itselläni uskonnoissa myös kristinuskossa tökkii se ihmiskeskeinen maailmankuva, jossa ihminen (mies!) on luomakunnan kruunu ja Jumalan kuva. Ihminen saa käyttää luontoa ja sen eläimiä omien halujensa mukaan. Ihminen on asetettu muun luonnon ja elämän yläpuolelle, vaikka ihminenkin on eläin siinä missä sika tai apina on eläin. Ja tähän on tultu. Ihminen tuhoaa sademetsiä ja muuta maapallon ainutkertaista luontoa, ekosysteemejä, eläinten koteja ja elämää, ihminen kasvattaa tuotantoeläimiä karmeissa olosuhteissa omaksi ruuakseen, kiduttaa ja tappaa muita eläimiä oman halunsa mukaan.
+
Omaksun Raamatun sanoman ,että ihminen on luotu ihmiseksi ja poikkeaa eläinkunnasta ja kasvikunnasta. Jokainen on luotu lisääntymään lajinsa mukaan.
Ota huomioon että syntiinlankeemuksen seurauksena luonnon ja ihmisen tila muuttui.Ei enää alkuperäistä paratiisia ,jossa ihminen jutteli joidenkin eläinten kanssa.
Jeesus, synnitön, otti päällensä kaikkien ihmisten synnit ja sovitti ne. Jumala näkee uskovan ihmisen täydellisenä, koska hän katsoo ihmistä Jeesuksen läpi.
Ilman Jeesusta kaikki joutuisivat ikuiseen eroon Jumalasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en itse, eikä muutkaan pidä minua uskovaisena, mutta minä uskon kaikkiin maailman uskontoihin. Olen päätynyt tähän ratkaisuun juuri siksi, että pienen ihmisen on täysin mahdotonta valita tuhansista uskontokunnista juuri sitä oikeaa.
Ne on ristiriidassa kovasti keskenään. Oikea
Jumala ilmoittaa voimansa häntä etsivälle.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän tykö muuta kuin Jeesuksen kautta. Raamattu on Jumalan erityinen ilmoitus Jeesuksesta. Lue Uutta Testamenttia ja pyydä, että Pyhä Henki avaa sitä, niin voit itse vakuuttua Jeesuksesta. Älä jää oman ymmärryksen varaan. Sananlaskujen mukaan moni tie on miehen (tai naisen) mielestä oikea tie, joka lopulta on kuoleman tie.
Luepa Raamattua, niin asiat alkavat selkiytyä. Jeesus on Jumalan Poika.