Säästövinkkejä pienituloiselle?
Laittakaa alle kaikki vinkit! Pitäisi pienituloisena saada säästettyä kesää varten 1000e.
Kommentit (402)
Kilohintojen seuraaminen. Esim. Xtra:n tuote voi olla puolet halvempaa kuin valion. Laatu nyt on lähes sama. Halvimmat merkit löytyy sieltä alahyllyiltä. Kalliit merkit saa parhaimmat paikat.
Toinen iso säästö on s-ryhmän ilta-ale. -30% tuotteet on -60% kello 20.00 jälkeen. Tosi hyviä löytöjä tekee toisinaan. Voi syödä hyvin, mutta halvalla. Ja pakkaseen, jos ei kerkeä käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
RESQ-ruoat. Ostan usein vaikka jonkun aura-broileripaistoksen tyyliin 1 kg 10 euroa ja siitä saa vaikka kuinka monta halpaa evästä töihin kun pakastaa valmiissa annoksissa.
Minä ostaisin ennemmin kympillä vaikka 20 purkkia hernekeittoa, jos tarvitsisin/tahtoisin töihin jotain nopeaa evästä.
Minä ryhdyin nuukuriksi lapsuudessa. Rahapulapeikko on pysytellyt kiitettavästi poissa. Tulopuoli on jäänyt aika vaisuksi, mutta askettäin asuntokauppa toi taskurahaa hyväksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Pakon sanelemaa kirjoitti:
Mietin just koska oon viimeksi syönyt vihanneksia, mutta en saanut kaivettua muistin lokeroista sitä esiin, on siitä niin pitkä aika.
Monissa kaupoissa on hävikki -pusseja vihanneksista ja ne on aivan hyviä. Viimeksi ostin salesta 50 sentin pussin vihanneksia, siinä oli 1 vihreä paprika, 3 punaista suippopaprikaa, 2 punaista chilipaprikaa ja 2 pussia naposteluporkkanoita. Varmaan viikko sitten sen ostin, vielä on jäljellä puolikas chilipaprika noista ja hyvin voi vielä ruokaan käyttää. Noin paprikatkin käytin ruoanlaittoon vaikka ihan hyviä olivat vaikka leivän päälle.
Myös kesäkurpitsa on edullista ja pakastevihannekset. Eurolla saa pari pussia. Ennemmin jättäisin leivän ostamatta tai ostaisin tuoreen leivän sijaan näkkileipää kuin luopuisin vihanneksista.
Kesäkurpitsa oli perjantaina prismassa 6€ kilo. Ei todellakaan edullista. Kesällä se toki oli vain euronkin kilo.
Jos on ylimääräistä aikaa (esim. työmatka junalla tms) voi täyttää maksullisia kyselyitä.. Mobrog ja triaba on sellaisia joista saan silloin tällöin sen 10 tai 5 euroa. Ei siis paljoa, mutta eipä tuo mitenkään hankalaa ole.
Swagbucks kännypeli palvelusta olen saanut rahaa, mutta ensimmäiset rahat oli hankala saada ja peleihin jotka maksaa sen 5-25€ menee aika paljon aikaa ja niitä on vain satunnaisesti. Jos teet, pelaa vain yhtä peliä kerrallaan ja täytä tarjouksen ehdot ja siirry sitten seuraavaan.
Ei värjää hiuksia ja leikkaa itse. Tutkimusten mukaan Lidlin voiteet ovat tehokkaita, ostin 16 jopa 4 purkkia. Lantturaasteessa on vitamiinit paremmin kuin hedelmissä. Keräkaalista saa vaikka mitä ja melkein ilmaista.
Välillä ruoaksi esim. Halvinta makaronia, sekaan halvin prk tonnikalaa tai papuja. Mausteita.
Meidän viiden hengen perheen kauppalaskut pieneni 40% aloitettuani tekemään ruokaostokset verkossa. Kauppalista on tehty erikseen reseptien mukaan ja kaikki heräteostokset ovat jääneet pois.
Ja kaikki ylimääräiset rahat aina heti säästöön. Jos on säästötili, josta saa vapaasti siirtää rahaa (kuten maksuttomalla s-pankilla) voi siirtää aina kaikki rahat säästöön. Joka maanantai siirtää viikon minimaalisen budjetin käyttöön. Lauantaina, jos on jotain jäljellä siirtää sen säästöön. Sitten taas maanantaina minimaalinen budjetti käyttötilille. Sunnuntaisin ei osteta mitään. Älä nosta käteistä, mutta pyri maksamaan aina käteisellä, eli pullonpalautuksialla, löyneillä kolikoilla jne.
Vierailija kirjoitti:
Jos on teknistä tietotaitoa, suoratoistopalvelut voi karsia pois lataamalla lähestulkoon kaikki olemassa olevat sarjat ja elokuvat ilmaiseksi torrent-palveluiden avulla.
Ja "ilmaisessa" areenassakin on niin paljon katsottavaa, ettei aika käy tylsäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RESQ-ruoat. Ostan usein vaikka jonkun aura-broileripaistoksen tyyliin 1 kg 10 euroa ja siitä saa vaikka kuinka monta halpaa evästä töihin kun pakastaa valmiissa annoksissa.
Minä ostaisin ennemmin kympillä vaikka 20 purkkia hernekeittoa, jos tarvitsisin/tahtoisin töihin jotain nopeaa evästä.
Kympillä saa noin 10 pussia herneitä, joista jokaisesta keittää itse helposti kattilallisen lihatonta hernekeittoa. Riittää aika pitkäksi aikaa ja on purkkiruokia ja eineksiä parempaa.
ei voi sanoa noin kuin 216 ainakaan täältä.
Minä katsoin viikossa sen sieltä mitä oli katsottavaa.
Itse otin fiksusti sen HBOmaxin kun se oli tarjouksessa ja nytpä voin käyttää 4.49 kuussa. Jestas kun siellä sitä vasta on katsottavaa. Jos jollain on taloudessa teinejä jotka pitävät vampyyreistä eivätkä ole paljon mitään voineet katsoa, tuolla on niin vampyyrisarjoja ettei paremmasta väliä. En pysty keksimään mitään puuttuvan. Teräsmiestä on paljon, Justice Leagueta, Batmania, tietysti Taru sormusten herrasta elokuvat ja HP:t. Roswellin uudesta versiiosta on kolme sesonkia. Raised by wolves. His dark materials. Dyyni uusi versio. OC on. Supernaturalista on kaikki sesongit ja näkyi tuleen ER:stä myös. GOT on. West wing on jne jne. Koen saavani rahalla.
N:ssä viimeksi en löynnyt käytännössä mitään. Oliko yksi sarja mitä katsoin yhden sesongin ja jätin sen kuun kesken ja irtisanoin.
Ei kuukausimaksullisia palveluita, vaatteet, urheiluvälineet ym. kirppikseltä tai Torista, puurot, juurekset ym. edulliset ainekset ruoanlaitossa.
Ei kuukausimaksullisia palveluita, vaatteet, urheiluvälineet ym. kirppikseltä tai Torista, puurot, juurekset ym. edulliset ainekset ruoanlaitossa.
Vierailija kirjoitti:
Pienistä puroista syntyy järvi. Toisin sanoen sinun pitää siis säästää aivan kaikessa.
Älä osta sitä mitä haluat vaan sitä mitä oikeasti tarvitset.
Ajattele millä kaikilla käytännön tavoilla ja asioilla voit säästää.
Kirjoita ruutuvihkoon kaikki menot ja tulot vuositasolla. Näet mihin rahaa kuluu.
Säästämisestä muutamia käytännön esimerkkejä:
Säästä leipäpussit eväitä ja leivonnaisia varten.
Keittäessäsi perunoita laita ensin levy suurimmalle ja sitten ku kiehuu niin väännät nollille. Noin tunnissa perunat ovat valmiita.
Tee ruokaa kerralla enemmän ja pakasta.
Valot päällä vain siellä missä kulloinkin tarvitset niitä.
Vertaile kaupoissa hintoja. Voit säästää kuitit ja seurata mistä kannattaa ostaa.
Hammastahnatuubit voi leikata auki ja kaapia loputkin tahnan rippeet pois. Sama pätee shampoo, ketsuppi jne.
Leivo kaikki mitä ehdit ja jaksat.
Käytä kotona kotivaatteita. Muista, että aina ei tarvitse pestä koko vaatetta vaan voi vaikkapa tuulettaa ulkona ja pestä pelkän tahran kohdan.
Pakkaslumipesua voi myös hyödyntää uudella lumella. -Välttäkää tilaamista, erit. kestotilaamista.
Älkää ostako muovikassia! Pistäkää 2:- säästöpossuun päivittäin! Luopukaa tai pidättäytykää luotto JA "etu" korteista! Menkää myymälään vähin rahoin!
Kyllä voi käyttää kuukausimaksullisia palveluita, eri asia minkä hintaisia ja onko niissä mitään mistä itsellä mitään hyötyä tai huvia sen rahan edestä. Jos ei ole, pois. Mutta kukaan ei tule köyhäksi tai pärjäämättömäksi sillä, on se mitä käyttääkin, jollei se kympin tason yli mene kuussa.
Jos ei tahdo eikä välitä, se on sitten eri asia, mutta jos tahtoo ja välittää, tietysti.
Netistä tilaamalla voi saada kovin paljon alennusta ja ilmaiset kuljetuksetkin. Minulle se on paljon edullisempi kuin muu. Tietysti jos hyppii ja menee joka tapauksessa pitkin poikin, mutta ellei niin tee tai edes pysty, niin on se edullisempaa saada kotiin ovesta sisään jopa maksutta. Jos lähden esimerkiksi apteekkiin, se maksaa 2 matkaa, mikä maksaa enemmän kuin se 5 euroa yliopiston apteekin lähetyskuluja.
Nettiapteekkeja on halpojakin ja tuossa kalliissa yliopiston apteekissakin on netissä isoja aleja. Kahjo se joka tahtoo maksaa enemmän kun vähemmälläkin saa.
Esim VPN -palvelu kannattaa ostaa kyllä vuoden tai kahden könttänä eikä mistään kk-maksulla, jos sitä tarvitsee. Katselin tuossa 2v köntän olevan esimerkiksi 50 euroa. Kuukausittain operaattorilta 7 euroa kuussa ....
puhelimiin ja tabletteihin ehdottomasti suojukset. paljon halvempaa kuin ostella uusia tai korjautella näyttöjä niihin. lasiahan ei vaihdeta, vaan se koko näyttö ...
Mulla kävi tuuri ja löysin Avastilta tietoturvaa laitteille päivittäessä sellaisen vaihtoehdon missä on VPN mukana.
Ja sen kananmunan voi vatkata sinne puuron sekaan! Mun isä teki joskus näin, kun olin lapsi ja tälle niksille tuli käyttöä opiskeluaikoina. Hyvää ja täyttävää!