Mitä tässä tapahtui, vai olenko tullut hulluksi?
Olin yksin kotonani ja kaikessa rauhassa suihkussa. Kuulin askeleita, kylpyhuoneen ovi avautui. En nähnyt mitään, koska suihkuverho oli edessä. Ajattelin vain, että ovi oli ehkä avautunut itsekseen ja että olin kuvittellut askeleet.
Sitten puin pyyhkeen päälleni ja menin olohuoneeseen. Otin puhelimen, joka oli sohvalla siinä kohdassa, mihin olin sen jättänytkin. Ainoa vaan, että puhelimeen oli tullut kaksi uutta viestiä ja ne oli molemmat jo luettu.
Kommentit (82)
Meillä oli edellisessä kerrostalossa käynyt naaourille niin, että yhtäkkiä hidän ovestaan oli tullut joku outo mies sisälle omilla avaimillaan.
Oli vissiin jotkut yleisavaimet, jotka kävi kaikkiin oviin, koska mies oli kuulemma ollut menossa omaan asuntoonsa, mutta erehtynyt ovesta.
No mun puhelin on viimeisen vuoden aikana alkanut sekoilemaan, vaikkakaan suihkuun asti se ei sentään seuraa. Välillä kuuluu viestin ääni, mutta kun katson puhelinta niin ei näy lukemattomia viestejä. Kuitenkin kun luen viimeisimmät saapuneet, niin siellä onkin jotain vasta ilmestynyttä ja puhelin väittää niitä kuitenkin jo kertaalleen luetuiksi. (Tämä on käynyt myös niin, että puhelin on ollut vieressäni pöydällä eli ei ole ollut mahdollista kenenkään muun lukea tai vahingossa itse painaa huomaamatta nappeja). Samoin minulle on alkanut ilmestyä vanhoja viestejä "uusina", piippaa merkkiäänen, näyttää lukematonta viestiä ja kun luen sen saan huomata että tämähän on jo parin kuukauden takaa ja muistankin keskustelun.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:05"]
Meillä oli edellisessä kerrostalossa käynyt naaourille niin, että yhtäkkiä hidän ovestaan oli tullut joku outo mies sisälle omilla avaimillaan. Oli vissiin jotkut yleisavaimet, jotka kävi kaikkiin oviin, koska mies oli kuulemma ollut menossa omaan asuntoonsa, mutta erehtynyt ovesta.
[/quote]
Kauheeta :/ Tuollainen vaikuttaa kyllä omaan turvallisuuden tunteeseen kotona. Koko ajan miettii, että mitähän seuraavaksi ja uskaltaako täällä ollakaan. ap
Henkimaailman juttuja, turha lukkoja vaihtaa.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:07"]
No mun puhelin on viimeisen vuoden aikana alkanut sekoilemaan, vaikkakaan suihkuun asti se ei sentään seuraa. Välillä kuuluu viestin ääni, mutta kun katson puhelinta niin ei näy lukemattomia viestejä. Kuitenkin kun luen viimeisimmät saapuneet, niin siellä onkin jotain vasta ilmestynyttä ja puhelin väittää niitä kuitenkin jo kertaalleen luetuiksi. (Tämä on käynyt myös niin, että puhelin on ollut vieressäni pöydällä eli ei ole ollut mahdollista kenenkään muun lukea tai vahingossa itse painaa huomaamatta nappeja). Samoin minulle on alkanut ilmestyä vanhoja viestejä "uusina", piippaa merkkiäänen, näyttää lukematonta viestiä ja kun luen sen saan huomata että tämähän on jo parin kuukauden takaa ja muistankin keskustelun.
[/quote]
Mikä puhelin sulla on? Mulla on iPhone 4S. ap
mene ap nukkumaan ja tule huomenna kertomaan lisää jos olet vielä keskuudessamme :)) Hyviä unia!
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:10"]
mene ap nukkumaan ja tule huomenna kertomaan lisää jos olet vielä keskuudessamme :)) Hyviä unia!
[/quote]
Kiitos samoin :) tosin toivon, että ei ole enää mitään kerrottavaa ja että kokemani jäi yhteen kertaan. ap
Mulla ei ole älypuhelinta vaan perinteinen matkapuhelin. Oletan kuitenkin, että muutkin puhelimet voivat alkaa sekoilemaan. - 46
Ovatko lukot uudet? Kenelläkään ei ole siis kopioita avaimista? Valvontakamera kotiin ja ota selvää niistä lukoista. Kannattaa jättää pieniä tunnisteita kotiin ja kuvata ne, jos ovat eri asennossa, niin tiedät että joku käy poissaollessasi.Kerro myös epäilyistäsi sukulaisille ja tutuillesi.
m mun puhelin ja useampikin ainakin on tilttaillut niin että viestejä vaan ilmestyy jo luettuina. vaikka en ole vastaanottanutniitä. nykyisessä puhelimessani on sormenjälki avaus ja silti on sattunut jo yhdesti. eli en huolestuis. meillä ainakin on niin "vinot" oven karmis että aukeilevat. yläkerran askeleet kuuluvat meille juurikin kylppäriin ihan ku oisivat meillä. muualle asuntoo ei kuulu. kaine sitten putkista kantautuu. älä huolestu matta osta rottweiler :D
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:17"]
Ovatko lukot uudet? Kenelläkään ei ole siis kopioita avaimista? Valvontakamera kotiin ja ota selvää niistä lukoista. Kannattaa jättää pieniä tunnisteita kotiin ja kuvata ne, jos ovat eri asennossa, niin tiedät että joku käy poissaollessasi.Kerro myös epäilyistäsi sukulaisille ja tutuillesi.
[/quote]
Ei ole uudet lukot. En voi satavarmaksi sanoa, ettei kellään olisi avaimia tänne, mutta siinä uskossa olin, kun tämän ostin. Voisin kokeilla tuota tunnistusjuttua, kiitos vinkistä. ap
Tutkisin tarkkaan kyllä kaikki paikat. Onko jotain muitakin jälkiä jättänyt kun vain luetut viestit. Onko suihku niin lähellä ulko-ovea, että kuulisit jos se käy? Itse olisin kyllä säikähtänyt jo siinä vaiheessa, kun kuulen askeleita ja suihkun ovi aukeaa.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:14"]Mitä niissä viesteissä luki?
[/quote]
Niissä luki HÖÖÖÖ!
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:05"]
Meillä oli edellisessä kerrostalossa käynyt naaourille niin, että yhtäkkiä hidän ovestaan oli tullut joku outo mies sisälle omilla avaimillaan. Oli vissiin jotkut yleisavaimet, jotka kävi kaikkiin oviin, koska mies oli kuulemma ollut menossa omaan asuntoonsa, mutta erehtynyt ovesta.
[/quote]
Kauheeta :/ Tuollainen vaikuttaa kyllä omaan turvallisuuden tunteeseen kotona. Koko ajan miettii, että mitähän seuraavaksi ja uskaltaako täällä ollakaan. ap
[/quote]
No kyllä se tapaus oli säikäyttänyt sen naapurinkin, kun rauhassa oli kutomassa jotain sukkaa tuolilla ja yhtäkkiä joku vieras oli tullut ovesta. Hän oli luullut miehensä tulevan kotiin.
No onneksi pian sen jälkeen vaihdettiin uudet lukot kaikkiin oviin, meillekin.
Suihkun ovi nyt aukeaa useinkin itsestään jos on lämpimässä suhkussa, ilmanpaine avaa sen. Ja naapurin askeleet kuulostaa usein kuin ne tulis omasta kämpästä.
Äkääpäs ny. Minä tässä yhtenä lauantaina makoilin sängyllä ja unkkailin (asun yksin omistamasani rivitalokaksiossa). Ulko-ovelta kuului muutama vaimea kopautus, minkä jälkeen joku huoltomies (arkivaatteissa, ilmaan mitään haalareita) tuli omilla avaimillaan sisään ja höpisi jotakin lämpöpattereiden ilmaamisesta - ja lähti pois. Sen jälkeen olen pitänyt aina kotona ollessani turaketjun päällä!
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:30"]
Suihkun ovi nyt aukeaa useinkin itsestään jos on lämpimässä suhkussa, ilmanpaine avaa sen. Ja naapurin askeleet kuulostaa usein kuin ne tulis omasta kämpästä.
[/quote]
Täytän 43 vuotta, eikä ole ikinä missään suihkun ovi auennut. Vaikka olen asunut varmaan 20 asunnossa, ja käyn 2-4 kertaa päivässä suihkussa. (pesytymässä 2 krt, lämmittelemässä kipeää kroppaa0-2 krt)
Mutta minä hankkisin heti perjantaina turvalukon ainakin, ja nyt laittaisin jotain helisevää oveen, että kuulisin jos aukeaa.
Jos ainakin viinakaapin trarkistat.