Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5v ja joka iltainen kiukuttelu!!!

Vierailija
13.05.2015 |

Taas sama kuin joka ilta. Ähisee sängyssä,heittää tyynyjä,peittoa,unikaveriaan lattialle,itkee,ähisee,potkii jaloilla sänkyä. Olen antanut jo yhden rangaistuksen huomiselle koska haukkuu minua. Rangaistus on hänelle tärkeä rekka pois mutta silläkään ei ole enää mitään vaikutusta.

Alkaa hermo olemaan jo aika kireällä tähän. Alkanut ehkä kaksi kuukautta sitten. Onko muilla samanlaista?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhmaa

Vierailija
2/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ähistä. Siellähän ähisee ja kiukuttelee yksinään. Mitä haittaa siitä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä, miksi pitää puuttua noihin hyvän yön toivotusten jälkeisiin touhuihin niin kauan kuin pysyy huoneessaan?

Vierailija
4/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, 4,5v ja sama meno meilläkin. Ei minua muuten haittaisi, mutta kukaan ei saa nukuttua kun yksi raivoaa...

Vierailija
5/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta, meillä kans 5-vuotias joka tuntuu "yhtäkkiä" muuttuneen kiukuttelevammaksi ja tottelemattomaksi. Olen sit vaan ajatellut sen olevan jonkinlaista ikään kuuluvaa uhmailua nyt.

Vierailija
6/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se ähiseekin. Ei vain jaksaisi kuunnella tuota "tyhmä äiti" huutoa tänne olohuoneeseen. Hän haluaisi että olisin vieressä joka ilta kun hän nukahtaa. Silloin uhmaa ei ole eikä haukkumista. En voi opettaa tuon ikäistä olemaan aina minun vieressä kun menee nukkumaan. Eikö?

Vierailija
7/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro7 siis ap

Vierailija
8/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sinappikoneet on kivoja....eikö....kyllä se siitä seuraavan 20 vuoden aikana helpottaa...

Vierailija
9/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:24"]Siellä se ähiseekin. Ei vain jaksaisi kuunnella tuota "tyhmä äiti" huutoa tänne olohuoneeseen. Hän haluaisi että olisin vieressä joka ilta kun hän nukahtaa. Silloin uhmaa ei ole eikä haukkumista. En voi opettaa tuon ikäistä olemaan aina minun vieressä kun menee nukkumaan. Eikö?
[/quote]

En vaan jaksaisi joten annan periksi. Äitien pahimpia virheitä.

Vierailija
10/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta teidän iltarutiineja toimivammaksi. Käytä apuna ajastinta/ summeria ja anna ipanalle vähän vastuuta omista iltapuuhista. Johdonmukaisuus on valttia. Rauhoita tilanne jo pari tuntia ennen nukkumaanmenoa, tv ja muut koneet kiinni. Keskustelu sallittu vain hiljaisella ja rauhallisella äänellä, älä vastaa huutoon. Jos lapsella on asiaa, saa puhua normaalilla äänellä, ilman kiukkua ja huutoa. Muuten kaikki turha hälinä ja meteli pois. Tsemppiä.

Vierailija
11/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:22"]

Minäkään en ymmärrä, miksi pitää puuttua noihin hyvän yön toivotusten jälkeisiin touhuihin niin kauan kuin pysyy huoneessaan?

[/quote]

Siksi puutun kun joudun lopulta siirtämään hänen sisaruksen pois huoneesta kun hän ei saa nukuttua. Heillä on yhteinen huone.

Tämä 5v pitää kyllä huolen että isompi sisarus ei nuku jos ovat samassa huoneessa. 

Nyt alkaa ähinä muuttumaan itkuksi,en ymmärrä yhtään... Isompi sisarus ei ole koskaan käyttäytynyt näin nukkumaan mennessä,ei edes uhmaiässä.

Ap

Vierailija
12/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:24"]Siellä se ähiseekin. Ei vain jaksaisi kuunnella tuota "tyhmä äiti" huutoa tänne olohuoneeseen. Hän haluaisi että olisin vieressä joka ilta kun hän nukahtaa. Silloin uhmaa ei ole eikä haukkumista. En voi opettaa tuon ikäistä olemaan aina minun vieressä kun menee nukkumaan. Eikö? [/quote] En vaan jaksaisi joten annan periksi. Äitien pahimpia virheitä.

[/quote]

En anna kyllä yleensä periksi. Kaikki rangaistukset tv kielloista peli kieltoihin on aina pitäneet ja jatkuneet monia päiviä putkeen. 

Myönnän että olen muutamat kerrat mennyt rauhoittamaan lapsen silittämiseen johon hän nukuhtaa mutta ei tämä toimi näin koska nyt olettaa että menisin aina hänen viereen ja siitä yritän vieroittaa. Silloin nukahtaa hienosti kun ei ole päiväkodissa nukkunut päiväunia eikä tätä ongelmaa ole.

Ap

Vierailija
13/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:24"]Siellä se ähiseekin. Ei vain jaksaisi kuunnella tuota "tyhmä äiti" huutoa tänne olohuoneeseen. Hän haluaisi että olisin vieressä joka ilta kun hän nukahtaa. Silloin uhmaa ei ole eikä haukkumista. En voi opettaa tuon ikäistä olemaan aina minun vieressä kun menee nukkumaan. Eikö? [/quote] En vaan jaksaisi joten annan periksi. Äitien pahimpia virheitä.

[/quote]

En anna kyllä yleensä periksi. Kaikki rangaistukset tv kielloista peli kieltoihin on aina pitäneet ja jatkuneet monia päiviä putkeen. 

Myönnän että olen muutamat kerrat mennyt rauhoittamaan lapsen silittämiseen johon hän nukuhtaa mutta ei tämä toimi näin koska nyt olettaa että menisin aina hänen viereen ja siitä yritän vieroittaa. Silloin nukahtaa hienosti kun ei ole päiväkodissa nukkunut päiväunia eikä tätä ongelmaa ole.

Ap

Vierailija
14/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile palkitsemista. Saa aamulla tarran, jos möykkäämättä nukahtaa ja sitten sovitusta määrästä tarroja tehdään jotain kivaa. Aluksi kannattaa vähän koukuttaa ja palkita vähemmillä tarroilla. Myöhemmin haastetta, jos haluaa.

Vierailija
15/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos siirtyisit rankaisemisesta palkitsemiseen?
Annathan runsaasti huomiota iltaisin ja iltarutiinien aikaan? Iltasatu yms?

Vierailija
16/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tarra juttu ollut kokeilussa mutta voishan sitä uudestaan kokeilla. 

5- vuotiaastani on tullut todella vaativa ja ei oikein innostu tuollaisista. Töykeä ehkä oikea sana. 

Ap

Vierailija
17/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:34"]

Entä jos siirtyisit rankaisemisesta palkitsemiseen? Annathan runsaasti huomiota iltaisin ja iltarutiinien aikaan? Iltasatu yms?

[/quote]

Olen aina antanut lapsille paljon aikaa mutta nyt lähiaikoina ollut niin kiireistä ja hektistä että jäänyt vähemmälle. Parannettavaa tuossa on,tiedän sen itsekkin ja siihen panostankin nyt. 

Haluan pitää kyllä rangaistuksetkin koska niin hänen käytös muuten hieman paremmaksi kun ottaa päiväksi pois jotain jolla tykkää leikkiä. Olen antanut päivän tv kieltoja sekä pleikkari kieltoja. Olemme ennen paljon lukeneet iltasatuja mutta jäänyt nekin vähemmälle nyt.. 

Tiedän että voi olla periksi antamista mutta tuo hiljainen lohduton itku tekee pahaa ja tekisi mieli taas mennä lapsen viereen silittämään. 

Ap

Vierailija
18/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on viisivuotias poika, joka on jo monta vuotta osannut mennä yksin nukkumaan. Nyt on välillä alkanut pyytää, voisinko istua illalla huoneessa nukahtamisaikaan. Kyllä olen joka kerta mennyt, ja menen jatkossakin aina jos lapsi minua tarvitsee. Neuvoisin että mene sinäkin. Syy pitää tietysti aikuisten päivällä miettiä (olisiko aika lopettaa päiväunet) mutta illalla äitiä huutavaa lasta pitää hoitaa ja rakastaa.

Vierailija
19/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkään nukahtamiseen menee, jos olet vierellä? Jos lapsi silloin nukahtaa ongelmitta, niin voisiko hänen vierellään olla ja jättää vieroittamiskokeilun myöhemmäksi?

Vierailija
20/26 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:34"]

Kokeile palkitsemista. Saa aamulla tarran, jos möykkäämättä nukahtaa ja sitten sovitusta määrästä tarroja tehdään jotain kivaa. Aluksi kannattaa vähän koukuttaa ja palkita vähemmillä tarroilla. Myöhemmin haastetta, jos haluaa.

[/quote]

Palkitsemisen kautta. Ei rangaistuksen. Kehu pienimmästäkin. Lyökää yläfemmaa, puhukaa nukkumaanmenosta ja miten siellä käyttäydytään. Mutta idea on, että palkitse älä rankaise.

Toimii paremmin.

6-vuotiaan äiti, joka opettelee ajatusmaailmansa muuttamista juuri palkitsemisen suuntaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme