Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä käsitys teillä on naispuolisista tietotekniikan opiskelijoista?

Vierailija
13.05.2015 |

Laitetaan nyt tämäkin, kun matikasta ja kirjallisuudestakin kysyttiin :) T. kohta kandi

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että onpas siinä fiksu ihminen.

Mieheni työskentelee koodarina ja sen rennompaa tapausta saa hakea. Myös palkka on loistava, työajat liukuu, lomat saa päättää itse, siisti sisähomma vailla suurempia vastuita. Ja mitä olen työkavereita tavannut, niin todella mukavia ja rentoja tapauksia siellä on melkein kaikki. Toki muutama nörttikin mahtuu joukkoon, mutta vähemmistössä ovat. Suurin osa sosiaalisia seuraveikkoja.

Itsellä ei kykyjä moiseen hommaan olisi, mutta arvostaan suuresti alaa opiskelevia tai sillä työskenteleviä.

Vierailija
2/39 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua on mielenkiintoista lukea :D Myönnän, että omaa vapaa-aika menee paljolti tietokoneella pelaamiseen, mutta siinä ohessa treenaan kolmena päivänä viikossa ja lenkkeilen kahtena. Fätti en ole, vaan bmi on 18. Käytän sään salliessa mekkoja ja hameita ja olikohan vielä muuta... Tulen ehkä myöhemmin takaisin, jos keksin jotain. Tietokonepelien lisäksi mun suosikkeihin kuuluu koodaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee heti mieleen joku rasvatukkainen, hikiotsainen, pullonpohjasilmälaseja käyttävä ja hieman hieltä haiskahtava miesvihaaja, joka elää lähinnä Facebookissa ja lukee mielellään muotiblogeja.Muuten ahmii romanntsia Harlekiinikirjoja ja katselee televisiosta saippuaoopperoita. Käyttää vaalenpunaisia mummoalsuvaatteita, eikä huolehdi hammashygieniastaan. Viikonloppuisin ahmii jäätelöä litrakaupalla, syö sen jälkeen paketin piparkakkuja ja pyyhkii lopuksi suunsa puseronhihaan. Piereskelee yöllä ja on sitä mieltä, että ne haisevat "ihan hyvälle".

Vierailija
4/39 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 00:34"]

Ajattelisin että onpas siinä fiksu ihminen.

Mieheni työskentelee koodarina ja sen rennompaa tapausta saa hakea. Myös palkka on loistava, työajat liukuu, lomat saa päättää itse, siisti sisähomma vailla suurempia vastuita. Ja mitä olen työkavereita tavannut, niin todella mukavia ja rentoja tapauksia siellä on melkein kaikki. Toki muutama nörttikin mahtuu joukkoon, mutta vähemmistössä ovat. Suurin osa sosiaalisia seuraveikkoja.

Itsellä ei kykyjä moiseen hommaan olisi, mutta arvostaan suuresti alaa opiskelevia tai sillä työskenteleviä.

[/quote]

Missä firmassa saa koodari loistavaa palkkaa? Vaikea uskoa että niitä Suomesta ainakaan enää löytyisi. Toisaalta loma viittaa vahvasti Suomeen... Olem hämmennys?

Vierailija
5/39 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin tämän tänne jo ennemminkin http://geekgirls.fi/wp/    kun joku nörttityttö käväisi muutama päivä sitten täällä AV:llä.Jos kiinnostaa voi käydä katsomassa nörttityttöjen toimintaa tuolla.

Vierailija
6/39 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin pirun fiksuna. TKK:lla naisia on vain muutama per vuosikurssi. Nytkin viime vuoden phuksipalleroista taisi vain viisi olla naisia, kun vuosikurssi on noin sadan luokkaa. Respect!

Vierailija
7/39 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 01:14"]

Missä firmassa saa koodari loistavaa palkkaa? Vaikea uskoa että niitä Suomesta ainakaan enää löytyisi. Toisaalta loma viittaa vahvasti Suomeen... Olem hämmennys?

[/quote]

Mikä on loistava palkka? Mun mies tienaa koodaajana jotain 8700€/kk. En tuota ehkä ihan loistavaksi palkaksi sanoisi, mutta kyllä se melko hyvä palkka on. Ja ihan Suomessa, tosin jenkkifirma.

Vierailija
8/39 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, yleistyksiähän tällaisella haetaan, mutta mulle on miehen opiskelukavereista jäänyt mieleen lähinnä sellaiset adjektiivit kuin helposti lähestyttävä ja mukava.

Sitten siellä on kaksi ihan uskomattoman kaunista tyttöä, etenkin toinen voisi oikeasti olla joku mainosmalli. Näistä on jotenkin jäänyt ajatus että ovat kaikki jotain missejä ja paljon kauniimpia kuin minä, mutta sehän on vain mielikuva, ihan normaalin näköisiä ne loput ovat.

Vierailija
9/39 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nörttejä

Vierailija
10/39 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat naisia jotka ovat kiinnostuneita tietotekniikasta siinä määrin että haluavat opiskella alaa?

Vierailija
11/39 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:ssa ainakin ovat tukevassa kunnossa. Näyttää tietotekniikasta pitävät naiset karttavan liikuntaa viimeiseen asti.

Vierailija
12/39 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäitä

Vierailija
13/39 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkereita

Vierailija
14/39 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä löytyy paikka tiukkapipoisina excelin pyörijäprojektipäällikkönä. Sitä hommaa ei miesten hermot kestä

Vierailija
15/39 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fätti finninaamainen nörtti, jonka vapaa-aika kuluu pelatessa. 

Vierailija
16/39 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuolisia nörttejä, ehkä useamminkin lähellä stereotyyppistä nörttiä kuin alaa opiskelevat miehet. Tykkäävät pelaamisesta ja fantasiakirjallisuudesta.

Vierailija
17/39 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiesus mitä kommentteja! :D itse tietojenkäsittelytieteitä opiskelen, opinnot loppusuoralla ja naisia mukana alle kolmasosa, onko edes neljäsosaa kaikista opiskelijoista. Yhteistä meille hurtti huumori ja looginen ajattelutapa, jossa miehet yleensä voitolla. Varmaankin siisti sisätyö, jossa saa haastaa itsensä ja jossa saa kunnon liksaa on ainakin minut tälle alalle vetänyt. Meistähän vain osa on koodareita, muiden tehtävien kirjo on laaja, tämä teille tiedoksi, jotka mututuntumalla täällä "faktojanne" heittelette...

Vierailija
18/39 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:50"]Fätti finninaamainen nörtti, jonka vapaa-aika kuluu pelatessa. 
[/quote]
Itse normaalipainoinen eikä finnitkään kiusaa. Lapsena pelasin viimeksi ja vapaa-aikana teen kyllä kaikkea muuta kuin istun koneen äärellä. Itseasiassa en tunne yhtään kuvailemaasi naista it-alalta.

Vierailija
19/39 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:56"]

Voi kiesus mitä kommentteja! :D itse tietojenkäsittelytieteitä opiskelen, opinnot loppusuoralla ja naisia mukana alle kolmasosa, onko edes neljäsosaa kaikista opiskelijoista. Yhteistä meille hurtti huumori ja looginen ajattelutapa, jossa miehet yleensä voitolla. Varmaankin siisti sisätyö, jossa saa haastaa itsensä ja jossa saa kunnon liksaa on ainakin minut tälle alalle vetänyt. Meistähän vain osa on koodareita, muiden tehtävien kirjo on laaja, tämä teille tiedoksi, jotka mututuntumalla täällä "faktojanne" heittelette...

[/quote]

tietotekniikka != tietojenkäsittelytiede

Vierailija
20/39 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut tietotekniikan opiskelijoita jo yli 20 vuoden ajan kahdessa eri yliopistossa. Sen kokemuksen perusteella useimmat näistä kommenteista tuntuvat hassuilta. Ihan tavallisia nuoria naisia ne ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan