Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako teidän mies ajaa leikkuupuimuria?

Vierailija
18.08.2025 |

Olen ajatellut muuttaa maalle. Eilen kysyin mieheltä osaako hän ajaa leikkuupuimuria, vastais ettei osaa. En nyt tiedä mitä ajatella, oliko tämä suunnitelma tässä. Ei kai se olisi vaikeaa opetella, mutta en tiedä haluaako mies opetella. Minä en aja leikkuupuimuria. Ehkä joku naapuri voisi ajaa, mutta en tiedä olisiko siellä naapureita.

Mitä ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelet itse. Minulle pappa opetti traktorin ajamisen kun olin 12 v. ja iltaisin ammuttiin hirvikiväärillä ladon seinään pappan kanssa. Olen nainen. 

Vierailija
2/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettelet itse. Minulle pappa opetti traktorin ajamisen kun olin 12 v. ja iltaisin ammuttiin hirvikiväärillä ladon seinään pappan kanssa. Olen nainen. 

Ei ole pappaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkuupuimurin ajaminen ei ole edes vaikeaa, mutta miksi se nyt pitäisi osata tuosta vaan? Eikä maalle muuttaakseen edes tarvitse tuota taitoa, ellet viljanviljelijäksi rupea.

Eli kysymyksesi herättää lähinnä hilpeyttä.

Vierailija
4/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani osaa. Kävi just korjaamassa heidän talon puimurin että saavat viljat puitua ennen sateita.

Suurempi huoli olisi sen puimurin ostaminen. Ajaa osaa kuka vaan, onko teillä varaa ostaa?

Vierailija
5/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka mies osaa ajaa leikkuupuimuria. Ainoastaan "miehet" jossain homoporukoissa eivät osaa. Ei pysty edes kuvittelemaan jotain Christoffer Strandbergia leikkuupuimurin puikoissa.

Vierailija
6/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa, jos siinä on kauramoottori.

Vierailija
7/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on vähällä järjellä varustettu akka vinkumassa

Vierailija
8/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse opettele? Minkä takia tuollaisia alkeellisia taitoja oletettaisi miehen tehtäviksi?

Vierailija
9/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisen pitäisi osata tehdä tuo?

ap

Vierailija
10/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkuupuimurin ajaminen ei ole edes vaikeaa, mutta miksi se nyt pitäisi osata tuosta vaan? Eikä maalle muuttaakseen edes tarvitse tuota taitoa, ellet viljanviljelijäksi rupea.

Ei siinä pelkkä ajaminen riitä, pitää osata hallita  puintikoneistoa ja leikkuupöytää

Vierailija
11/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Kerro syy miksi nainen ei osaisi? Tai miksi se olisi juuri miehen tehtävä?

Vierailija
12/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa, mutta todella taitavasti ja sporttisesti osaa ajaa Teslalla.

Vierailija
13/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisia ajatuksia herättää että olipa väsynyt provo 0/5.

Vierailija
14/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä pelkkä ajaminen riitä, pitää osata hallita  puintikoneistoa ja leikkuupöytää

Mutta aloittaja puhui pelkästä ajamisesta. Eikä nuokaan kovin vaikeita ole joskin vaativat enemmän sitä osaamista ja ymmärrystä.

Vierailija
15/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta aloittaja puhui pelkästä ajamisesta. Eikä nuokaan kovin vaikeita ole joskin vaativat enemmän sitä osaamista ja ymmärrystä.

Yleensä leikkuupuimurilla ajamisessa tarkoitetaan sitä työkäyttöä

t. 40 v  mv alalla ollut

Vierailija
16/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja vaikka ryhtyisikin maanviljelijäksi, jonka vilja kaipaa leikkuupuimuria niin välttämättä ei tarvitse omaa leikkuupuimuria vaan koneen ja kuskin voi palkata.

Vierailija
17/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi miehen pitäisi osata tuo? Eiköhän väestöstä aniharva sukupuolestaan riippumatta osaa käyttää leikkuupuimuria, koska suurin osa meistä ei tuolla taidolla tee yhtään mitään. Itse olen siinä määrin allerginen, etten mene peltojen lähelle sadonkorjuuaikaan.

Vierailija
18/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopisinpa tästä ap:n avauksesta, että taitaa nyt elämä maalla olla niin totaalisen hukassa, että tuleekin aika mielenkiintoinen oppimisprosessi eteen, JOS nyt ylipäätään siellä maalla on edes odottamassa jokin viljelysuunnankin tila, missä tuota puimurointia harjoittaa.

Ei se puimurin ajo asiassa se ongelma ole, vaan se, että jos tuo ongelmaksi kärkipäähän nostetaan, on kyllä kaikki muukin hukassa.

Väittäisinpä, että se teideän ensimmäionen ongelma on siinä, mistä saadaan rahat siihen puimuriin, sillä tilakoko, jossa se jo itselle tarvitaan, alkaa olla sellainen, että taskusta pitää löytyä aika reipas läjä euroja. Tietty, jos jomman kumman vanhempien tilaa jää jatkamaan, tuo puoli saattaa olla laiTetttavissa kuntoon, ja kylllä mummot ja papat sen verran jeesaavat, että totuus alkaa valjeta. Katsokaa kuitenkin, että kokoa on veljelyksillä/ karjaööa sitten sen verran, että sillä oikeasti pärjää. Siihen onimittäin syynsä, miksi tilojen määrä on pudonnut valtavasti viimeisten vuosikymmenten aikana. Se syy on yksinkertaisesti se, että pienillä tiloilla ei touhua saa kannattamaan niillä hinnoilla, jotka K ja S suostuvat maksamaan.

Vierailija
19/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä leikkuupuimurilla ajamisessa tarkoitetaan sitä työkäyttöä

t. 40 v  mv alalla ollut

Niin, eikä se ole kovin vaikeaa koska itsekin sitä olen tehnyt 10-vuotiassta. Onhan siinä niksinsä mutta ei se mitään rakettitiedettä ole.

Vierailija
20/22 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa, mutta todella taitavasti ja sporttisesti osaa ajaa Teslalla.

Meillä on Tesla, auttaako se asiassa?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi