Osaako teidän mies ajaa leikkuupuimuria?
Olen ajatellut muuttaa maalle. Eilen kysyin mieheltä osaako hän ajaa leikkuupuimuria, vastais ettei osaa. En nyt tiedä mitä ajatella, oliko tämä suunnitelma tässä. Ei kai se olisi vaikeaa opetella, mutta en tiedä haluaako mies opetella. Minä en aja leikkuupuimuria. Ehkä joku naapuri voisi ajaa, mutta en tiedä olisiko siellä naapureita.
Mitä ajatuksia tämä herättää?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Opettelet itse. Minulle pappa opetti traktorin ajamisen kun olin 12 v. ja iltaisin ammuttiin hirvikiväärillä ladon seinään pappan kanssa. Olen nainen.
Ei ole pappaa.
ap
Leikkuupuimurin ajaminen ei ole edes vaikeaa, mutta miksi se nyt pitäisi osata tuosta vaan? Eikä maalle muuttaakseen edes tarvitse tuota taitoa, ellet viljanviljelijäksi rupea.
Eli kysymyksesi herättää lähinnä hilpeyttä.
Omani osaa. Kävi just korjaamassa heidän talon puimurin että saavat viljat puitua ennen sateita.
Suurempi huoli olisi sen puimurin ostaminen. Ajaa osaa kuka vaan, onko teillä varaa ostaa?
Joka mies osaa ajaa leikkuupuimuria. Ainoastaan "miehet" jossain homoporukoissa eivät osaa. Ei pysty edes kuvittelemaan jotain Christoffer Strandbergia leikkuupuimurin puikoissa.
Taas on vähällä järjellä varustettu akka vinkumassa
Mikset itse opettele? Minkä takia tuollaisia alkeellisia taitoja oletettaisi miehen tehtäviksi?
Miksi naisen pitäisi osata tehdä tuo?
ap
Vierailija kirjoitti:
Leikkuupuimurin ajaminen ei ole edes vaikeaa, mutta miksi se nyt pitäisi osata tuosta vaan? Eikä maalle muuttaakseen edes tarvitse tuota taitoa, ellet viljanviljelijäksi rupea.
Ei siinä pelkkä ajaminen riitä, pitää osata hallita puintikoneistoa ja leikkuupöytää
Vierailija kirjoitti:
ap
Kerro syy miksi nainen ei osaisi? Tai miksi se olisi juuri miehen tehtävä?
Ei osaa, mutta todella taitavasti ja sporttisesti osaa ajaa Teslalla.
Semmoisia ajatuksia herättää että olipa väsynyt provo 0/5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä pelkkä ajaminen riitä, pitää osata hallita puintikoneistoa ja leikkuupöytää
Mutta aloittaja puhui pelkästä ajamisesta. Eikä nuokaan kovin vaikeita ole joskin vaativat enemmän sitä osaamista ja ymmärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta aloittaja puhui pelkästä ajamisesta. Eikä nuokaan kovin vaikeita ole joskin vaativat enemmän sitä osaamista ja ymmärrystä.
Yleensä leikkuupuimurilla ajamisessa tarkoitetaan sitä työkäyttöä
t. 40 v mv alalla ollut
Vierailija kirjoitti:
ja vaikka ryhtyisikin maanviljelijäksi, jonka vilja kaipaa leikkuupuimuria niin välttämättä ei tarvitse omaa leikkuupuimuria vaan koneen ja kuskin voi palkata.
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi miehen pitäisi osata tuo? Eiköhän väestöstä aniharva sukupuolestaan riippumatta osaa käyttää leikkuupuimuria, koska suurin osa meistä ei tuolla taidolla tee yhtään mitään. Itse olen siinä määrin allerginen, etten mene peltojen lähelle sadonkorjuuaikaan.
Sanopisinpa tästä ap:n avauksesta, että taitaa nyt elämä maalla olla niin totaalisen hukassa, että tuleekin aika mielenkiintoinen oppimisprosessi eteen, JOS nyt ylipäätään siellä maalla on edes odottamassa jokin viljelysuunnankin tila, missä tuota puimurointia harjoittaa.
Ei se puimurin ajo asiassa se ongelma ole, vaan se, että jos tuo ongelmaksi kärkipäähän nostetaan, on kyllä kaikki muukin hukassa.
Väittäisinpä, että se teideän ensimmäionen ongelma on siinä, mistä saadaan rahat siihen puimuriin, sillä tilakoko, jossa se jo itselle tarvitaan, alkaa olla sellainen, että taskusta pitää löytyä aika reipas läjä euroja. Tietty, jos jomman kumman vanhempien tilaa jää jatkamaan, tuo puoli saattaa olla laiTetttavissa kuntoon, ja kylllä mummot ja papat sen verran jeesaavat, että totuus alkaa valjeta. Katsokaa kuitenkin, että kokoa on veljelyksillä/ karjaööa sitten sen verran, että sillä oikeasti pärjää. Siihen onimittäin syynsä, miksi tilojen määrä on pudonnut valtavasti viimeisten vuosikymmenten aikana. Se syy on yksinkertaisesti se, että pienillä tiloilla ei touhua saa kannattamaan niillä hinnoilla, jotka K ja S suostuvat maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä leikkuupuimurilla ajamisessa tarkoitetaan sitä työkäyttöä
t. 40 v mv alalla ollut
Niin, eikä se ole kovin vaikeaa koska itsekin sitä olen tehnyt 10-vuotiassta. Onhan siinä niksinsä mutta ei se mitään rakettitiedettä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei osaa, mutta todella taitavasti ja sporttisesti osaa ajaa Teslalla.
Meillä on Tesla, auttaako se asiassa?
ap
Opettelet itse. Minulle pappa opetti traktorin ajamisen kun olin 12 v. ja iltaisin ammuttiin hirvikiväärillä ladon seinään pappan kanssa. Olen nainen.