Olin maski kasvoilla kaupan kassajonossa, kun edessäni oleva äiti
alkoi valittaa turvavälistä. Pyörittelin siinä silmiäni, niin hän alkoi selittää perheen riskiryhmäläisestä lapsesta. Hänellä oli (ei välttämättömässä) kaupassa mukanaan maskiton lapsi (en tiedä oliko se riskiryhmäläinen?). Kuulemma lapsi/lapset käyvät päivähoidossakin.
Itse olen kolmesti rokotettu, jos se nyt asiaan mitenkään liittyy. Ihmettelen vain tuota purkausta maskilliselle ihmiselle, varsinkin kun hän itse oli ns. turhassa kaupassa (ei ruokakauppa) maskittoman lapsen kanssa.
Menee mun mielestä jo liian pitkälle, ja tuntuu, että ihmiset ovat nyt vain saaneet oikeutuksen käyttäytyä huonosti ja yrittää määräillä kanssaihmisiä.
Sivuhuomautuksena vielä, että itselläni on ollut lapsesta asti vaikea OCD, joten olisin aina halunnut, että vieraat ihmiset pysyisivät kaukana minusta ihan joka paikassa. En ole kuitenkaan sitä tuonut ilmi, vaan olen ajatellut, että minun ongelmani, eikä minulla ole oikeutta odottaa muilta erityiskohtelua sen takia.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Maskihullu taas vauhdissa
En ole aiemmin kirjoittanut tänne maskiaiheista. Toivoin asialista keskustelua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin...mitä tapahtui?
Henkilö valitti minulle, maskilliselle ihmiselle, että olen liian lähellä häntä.
Ap
Jään odottamaan fiksuja kommentteja, vaikka palstan taso onkin laskenut kuin lehmän häntä.
Ap
Itsekin huomaan joskus meneväni ajatuksissani liian lähelle kaupan jonossa. Toki peruutan heti, kun tajuan edellä olevan liikehdinnästä, että rikoin ohjetta.
Meillä on nyt uudet ohjeet kaupassa joka puolella kauppaa, että turvaväli pitää olla YLI kaksi metriä.
Monilla on jo masennusta ja uupumista liian yksitoikkoisesta elämästä. Onneksi nyt juuri ollaan menossa kesää kohti. Kyllä se vähän helpottaa.
Silmien pyörittely varsinkin vieraalle ihmiselle on todella epäkohteliasta :/ Onneksi itse en ole törmännyt teihin.
maskinkäyttäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin...mitä tapahtui?
Henkilö valitti minulle, maskilliselle ihmiselle, että olen liian lähellä häntä.
Ap
Etkö ymmärrä, että etäisyys suojaa tartunnalta ei niinkään se (väärinkäytetty) maski
Onko vaikeaa pysyä vähän kauempana, oli korona tai ei. Vtuddaa kaikki niskaanhengittäjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole aiemmin kirjoittanut tänne maskiaiheista. Toivoin asialista keskustelua.
Ap
Tee enin asiallinen aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin...mitä tapahtui?
Ap
Minä olisin sinuna sanonut "Oi anteeksi" ja perääntynyt hieman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin...mitä tapahtui?
Ap
Etkö ymmärrä, että etäisyys suojaa tartunnalta ei niinkään se (väärinkäytetty) maski
Ei taida suojata oikein kumpikaan, kun miettii tartuntalukuja ja näkee ihmisten käyttävän niin kuulisisesti maskeja.
Ap
Miksi siis et voi pitää turvaväliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin...mitä tapahtui?
Ap
No miksi menit liian lähelle?
Nyt pitää pitää turvavälit.
Mielummin 3 metriä kuin 2.
Ihan oikein kun sanoi ja valisti hän.
Ehkä voit oppia seuraavaa kertaa varten.
Pointti oli kai se, että miksi kukaan, jolla on riskiryhmäläinen perheessä, tulee maskiton lapsi mukanaan ei-välttämättömään kauppaan ja vaatii sitten muilta erityiskohtelua.
Ap
Tämän takia aina napit korvilla, niin ei tarvi kuulla kaikkien idioottien ääntä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin...mitä tapahtui?
Ap
No en itsekään maskillisena tykkää siitä että toinen tunkee iholle vaikka hänelläkin olisi maski. Onneksi kassajonossa voi säädellä turvaväliä pitämällä kärryn takanaan koska edessäolevaa väliä voi sitten itse säätää.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu hapen puutteesta
Kerran kassajonossa kuulin, kun takanani oleva nainen alkoi läksyttää takanaan olevia nuoria turvavälistä kovaäänisesti. Hän itse seisoi ehkä metrin päässä minusta.
Katsoin häntä järkyttynein silmin ja harppasin näkyvästi eteenpäin kuin ruttoa paeten. Meni rouva hämilleen.
Ei siinä mitään, en kuollut siinä kohtaa metrin turvaväliin, mutta se ilkeä nuorten tylyttäminen ei sopinut siihen kuvioon missä ei itsekään toiminut vaatimustensa mukaan.