Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin maski kasvoilla kaupan kassajonossa, kun edessäni oleva äiti

Vierailija
16.01.2022 |

alkoi valittaa turvavälistä. Pyörittelin siinä silmiäni, niin hän alkoi selittää perheen riskiryhmäläisestä lapsesta. Hänellä oli (ei välttämättömässä) kaupassa mukanaan maskiton lapsi (en tiedä oliko se riskiryhmäläinen?). Kuulemma lapsi/lapset käyvät päivähoidossakin.

Itse olen kolmesti rokotettu, jos se nyt asiaan mitenkään liittyy. Ihmettelen vain tuota purkausta maskilliselle ihmiselle, varsinkin kun hän itse oli ns. turhassa kaupassa (ei ruokakauppa) maskittoman lapsen kanssa.

Menee mun mielestä jo liian pitkälle, ja tuntuu, että ihmiset ovat nyt vain saaneet oikeutuksen käyttäytyä huonosti ja yrittää määräillä kanssaihmisiä.

Sivuhuomautuksena vielä, että itselläni on ollut lapsesta asti vaikea OCD, joten olisin aina halunnut, että vieraat ihmiset pysyisivät kaukana minusta ihan joka paikassa. En ole kuitenkaan sitä tuonut ilmi, vaan olen ajatellut, että minun ongelmani, eikä minulla ole oikeutta odottaa muilta erityiskohtelua sen takia.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jäit oikein juttelemaan, kun tiedät riskiryhän ja päiväkodit???

Vierailija
42/47 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maski ei vaikuta viruksen leviämiseen lainkaan. Korona nääs tarttuu pääasiassa aerosolien välityksellä eikä pisaratartuntana

Miten niin ei lainkaan? Sylkipisaroissa viruksia on aina enemmän. Kyllä sylkiroiskeet sinne maskin sisälle melko tehokkaasti jää. Kuten yskiessä yskökset. Puhuessa ja etenkin nauraessa näitä pisaroita silminnähden lentää. Ilmaeristys onkin melko vaikea järjestää julkisiin tiloihin. Maskin hyödyt kasvavat, jos kaikki käyttävät. Säännöllinen altistuminen pienelle määrälle virusta voi jopa ylläpitää puolustuskykyä ja ehkäistä sairastumista. En ymmärrä ajattelua, että jos maski ei suojaa 100%:sti niin sitten ollaan mielummin ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu ostosko ei voi olla välttämätön kuin ruoka?

Vierailija
44/47 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko se ap kertoa, paljonko sitä väliä oli?

Vierailija
45/47 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mittaa mukana.

Ap

Vierailija
46/47 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mittaa mukana.

Ap

Et osaa arvioida olitko 2 metrin päässä vai 30 cm päässä? Eli vastauksesta päätellen seisout lähes kantapäillä.

Vierailija
47/47 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kannata jättää omaan arvoonsa eikä provosoitua. Joillekkin ihmisille koronastressi on liikaa ja ei kaikki osaa fiksusti toimia