Tarjolla oli mansikoita juhannuspöydässä. En ottanut. Muita samanlaisia?
En vain ole järin innostunut mansikoista. Ja olisi tuhlausta, jos ottaisin ja söisin vastahakoisesti.
Onko muita, jotka eivät niin pidä mansikoista?
Kommentit (17)
Olisin ottanut herneitä mutta ei ollut.
Riippuu tilanteesta ja muusta tarjottavasta.
Jos en ole pariin tuntiin syönyt ja pöydässä ei ole muuta kuin sitä mansikkaa, niin kyllähän mä muutaman syön.
Vierailija kirjoitti:
Olisin ottanut herneitä mutta ei ollut.
Ja nekin olisit pistänyt nenääsi.
Tuoreita voin maistaa, mutta muuten esim mansikkamehu, hillot ja pakastemansikat maistuu ja haisee pahalle.
Söisin jos ne olis pestyjä mutta nykyajan ihmiset ei pese niitä. Eikä muitakaan hedelmiä tai vihanneksia.
Katsoin kaupassa hintalappua niin päädyin ostamaan ananaan.
Tuoreita kotimaisia avomaamansikoita ja ei kelvannut?! Nykyään tosin on myynnissä hyvin oudon makuisia mansikoita, koska Suomessa kasvatetaan eri lajikkeita, että mansikkakausi olisi pidempi. Osa uusista lajikkeista on jopa hemmetin happamia. Mutta jos mansikat ovat kotimaisia ja oikeaa lajiketta, parempaa marjaa ei ole olemassa. Tai no ehkä lakka.
Meidän juhannuspöydässä ei ollut mansikoita eli en voinut ottaa. Mutta kieltämättä sama fiilis, että vähän hukkaan menee jos mulle tarjoaa. Syökööt ne, jotka oikeasti tykkää.
Sama kokolihan kanssa. Mies grillasi koko porukalle, en ottanut mitään muuta lihaa kuin makkaraa. Ja sekin jauhomakkaraa. En vaan ole ikinä välittänyt lihasta. Kaikki muut herkut (uudet perunat, salaatit) maistuu kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Tuoreita voin maistaa, mutta muuten esim mansikkamehu, hillot ja pakastemansikat maistuu ja haisee pahalle.
Jep. Rakastan tuoreita mansikoita (kunhan ne ovat muhkeita ja makeita), mutta inhoan kaikkea mansikan makuista; limsaa, mehua, jäätelöä jne. Myös pakastemansikoissa on ällön löllö koostumus.
Tykkään, mutta allergia. Posket punoittavat jo muutamasta.
Itse olen syönyt nyt juhannuksen aikana varmaan 1,5kg mansikkaa.
Mansikat on liian kalliita. Katsoin hintoja niin ennen sai litran 5 eurolla mutta nyt puoli litraa maksaa 6 euroa. En ole ostanut sen takia.
Viime kesänä söin pari mansikkaa, 2021 en tainnut syödä yhtään. En ole koskaan pitänyt mansikoista, inhaa on esim. kun kutsutaan kylään ja sittten kahvipöydässä onkin tarjolla mansikkakakkua. Ajatuskin puistattaa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin kaupassa hintalappua niin päädyin ostamaan ananaan.
ananaksen
Mulla ei ole kesäisin mansikoita koskaan. Ja on ikuinen mansikkahimo, makea mansikka. Aika kallista. Ymmärrän niitäkin jotka eivät halua tai välitä.
En usko, niin harvinaiselta tilanteelta kuulostaa. Ehkä Intiassa on joku, joka ei järin innostu mansikoista.