Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käytännössä erota kun on lapsia ja työtön?

Vierailija
16.01.2022 |

Kaksi pientä lasta, itse olen työtön. Miten käytännössä hoitaa ero (avoero)? Mies ei haluaisi erota ja vaikeuttaa kaikkea. Lapset jää minulle, koska mies ei suostu edes viikonloppuisäksi, aikoo tavata lapsia satunnaisesti. Asumme Helsingissä, lapsilla täällä päiväkotipaikay nykyisen kodin viereisessä päiväkodissa, molemmat onneksi siinä samassa. Minulla ei kuitenkaan tule olemaan rahaa nykyisen vuokraan vaan joudun etsimään uuden kodin minulle ja lapsille. Tuntuu että kaikkialla nousee seinä vastaan. Kaupungilta ei saa asuntoa, yksityiset kohtuuttoman kalliita. Jos luopuu nykyisestä päiväkodista ja muuttaa kauemmaksi niin lapset joutuu eri päiväkoteihin. Neuvoja?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kysyä että kannattiko?

Vierailija
22/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemikon palkalla voinet jäädä nykyisille kulmille asumaan varmasti. Mene töihin nyt vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin vain kysyä että kannattiko?

Jaa niin mikä?

Ap

Vierailija
24/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tuttu trollaaja. Joka päivä muutama uusi tarina, joita hän rakentelee aina samassa "rytmissä" esiintyvillä kommenteilla (pari-neljä napakkaa lausetta per kommentti. lopussa "Ap"). Ne on oppinut tunnistamaan. Eli älkää suotta antako neuvoja, ei hänellä ole sen paremmin miestä kuin lapsia.

Vierailija
25/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemikon palkalla voinet jäädä nykyisille kulmille asumaan varmasti. Mene töihin nyt vaan.

Ikävä kyllä en ole akateemikko. Heitä on Suomessa vain muutama enkä ole yksi heistä. Ap

Vierailija
26/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ilkeitä kommentteja tässä! Olen pahoillani ap, jostain syystä näitä mulkeroita eksyy aukomaan päätään. Itsekin koittanut joskus hakea vertaistukea tai neuvoa, niin ei ole tullut kuin asiattomuuksia aiheen ohi.

Vierailija
27/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta selkeästi pois Helsingistä, niin elinkustannukset halpenee kummasti. Jos kerran Turussa on sun alan töitä, niin muuta johonkin Turun lähiöön tai ympäryskuntaan ja kummasti riittää rahat yh:nakin.

Vierailija
28/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta selkeästi pois Helsingistä, niin elinkustannukset halpenee kummasti. Jos kerran Turussa on sun alan töitä, niin muuta johonkin Turun lähiöön tai ympäryskuntaan ja kummasti riittää rahat yh:nakin.

Olen tätä miettinyt kyllä. Mies vastustaa koska lasten tapaamiset menisi niin vaikeaksi. Ja toisaalta se ei ole reilua lapsiakaan kohtaan. Ap

Vierailija
29/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet nyt vaan budjetin ja lasket, minkä suuruista vuokraa pystyisit maksamaan. Niin sä joutuisit tekemään, vaikka olisit töissäkin. Pääkaupunkiseudulla riittää vuokra-asuntoja, joihin monella työssäkäyvälläkään ei ole varaa. Jokaisen meistä, jotka palkallaan maksavat asumisensa, on laskettava, millaisiin asumiskustannuksiin on varaa ja valittava asunto ja asuiinpaikka sen perusteella. 

Vierailija
30/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että lapset viihtyvät rauhallisessa kodissa uudella paikkakunnalla paremmin kuin kodissa, jossa vanhemmat riitelee. Jos mies aikoo kuitenkin tavata lapsia vain satunnaisesti, miksi sillä on väliä minne muutatte. 

Hirveästi ilkeitä kommentteja täällä, sehän on hienoa, että Suomessa hoidetaan niitä, joilla ei satu olemaan töitä/opiskelevat/ei kykene töihin/tms. Ei teillä ole mitään tuntemusta ap:n elämästä, on vaan törkeää tuomita häntä. 

Vierailija
31/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ole väkivaltainen ja/tai juoppo, sinnittelisin yhdessä kunnes saisin töitä ja hankittua rahaa takuuvuokraan yms.

32/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sosiaali auttaa ? Kai siellä jonkinlainen tukiverkosto on ?

Vierailija
33/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Voiko sosiaali auttaa ? Kai siellä jonkinlainen tukiverkosto on ?

Pitäisikö tukiverkoston maksaa ap:n vuokra vai?

Vierailija
34/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on tuttu trollaaja. Joka päivä muutama uusi tarina, joita hän rakentelee aina samassa "rytmissä" esiintyvillä kommenteilla (pari-neljä napakkaa lausetta per kommentti. lopussa "Ap"). Ne on oppinut tunnistamaan. Eli älkää suotta antako neuvoja, ei hänellä ole sen paremmin miestä kuin lapsia.

Höpsis.

Vierailija
35/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teidän pitää sinun mielestäsi erota koska...? Onko pariterapiaa kokeiltu? Mutta keskity nyt työnhakuun täysillä, niin saat elämäsi perusteet kuntoon ja pääset muuttamaankin.

Vierailija
36/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja teidän pitää sinun mielestäsi erota koska...? Onko pariterapiaa kokeiltu? Mutta keskity nyt työnhakuun täysillä, niin saat elämäsi perusteet kuntoon ja pääset muuttamaankin.

Mies on jäänyt viimeaikoina kiinni useammasta valheesta. Eikä ole edes ollut pahoillaan että valehtelee. En minä tällaiseen parisuhteeseen pysty. Ap

Vierailija
37/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit tasan itsellesi asunnon ja jätät ne lapset isälleen. Onhan hän niiden isä. Ihan yhtä hyvin sinä voit tehdä niin kuin miehetkin voivat. 

Vierailija
38/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin niin perisuomalaista että aletaan sättiä ja komentaa vain työttömyyden varjolla ja unohdetaan ap:n alkuperäinen kysymys ja ystävällisyys ylipäätään. Juu toki liittyy työttömyyteen, muttei ole kyse vain siitä. Tässä maassa millään muulla ei ole väliä kunhan vain olet yksi yhteiskunnan rattaiden pyörivistä pyöristä. Sillä saa automaattisesti pyhimyksen aseman ja vasta sitten on oikeutettu saamaan apua ja vastauksia kysymyksiin. "Mene töihin" ei ratkaise kaikkien ongelmia. 

Paljon tsemppiä elämään ap! Kaikki varmasti järjestyy vielä ajan kanssa. 

Vierailija
39/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, ap. Voimia sinulle.

Olen miettinyt ihan samoja kysymyksiä oman perhe-elämän mustempina hetkinä, ja ihan mahdottomalta on tuntunut käytännön ratkaisujen keksiminen siitäkin huolimatta että olin itse töissä. Voimavarat on huonossa parisuhteessa ollessa niin vähissä jo ennestäänkin, että kaikki tuntuu synkemmältä ja vaikeammalta kuin onkaan. Mutta se ei tarkoita, ettei se olisi vaikeaa, vielä kun haluaisi varmista että lapsille ei tule kaikesta yhtään enempää kurjuutta kuin on pakko.

Et ole yksin.

Vierailija
40/44 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle voisi olla vaihtoehto Sato tai Lumo tai vakuutusyhtiöiden/säätiöiden asunnot. Tai sitten koitat saada sen työn ja otat lainan asoasuntoon. Vantaalla ja Espoossa on myös asuntoja ja tarhapaikkoja lähellä kotia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi